Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac problem/långsam!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2015-07-05 22:09

Precis köpt en ny iMac, 8 GB ram 1 TB HD med intel core i5 2.7. Upplever nu att den är seg, får väldigt mycket badboll tex när jag öppnar ny flik i safari och program öppnar långsamt! Upplever nog min Mac mini från 2010 som jag bytte från som snabbare. Gjort diverse åtgärder som pram reset, installerat om OS X.. reparerat filtillhörigheter samt kört kontroll på disk! Någon med tips eller ska jag ta tillbaka datorn till handlaren?

Senast redigerat 2015-07-06 10:29

Kolla "Activity Monitor" (vet inte vad den heter på svenska), och se vilka processer som tar mycket CPU.

Om datorn är helt ny, så kanske det bara är indexeringen av hårddisken som fortfarande inte är klar.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2015-07-05 22:53
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Kolla "Activity Monitor" (vet inte vad den heter på svenska), och se vilka processer som tar mycket CPU.

Om datorn är helt ny, så kanske det bara är indexeringen av hårddisken som fortfarande inte är klar.

Inte mycket aktivitet där! Prövar en ren installation igen, börjar misstänka mitt iPhoto bibliotek som jag lägger in från en extern disk..

Vad är det som får dina misstankar att gå i den riktningen?

Och berätta gärna hur du gör när du "lägger in" det.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2015-07-06 07:09
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad är det som får dina misstankar att gå i den riktningen?

Och berätta gärna hur du gör när du "lägger in" det.

Är det enda som jag lagt in på datorn efter installation. Har ett kopierat bibliotek på en extern disk som jag kopierar över. Faktum är att det verkar som om det fungerar nu!!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-06 09:20

Nästa gång kan du prova med en ny användare och inte installera om OS X.

1
Bevaka tråden