Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Två bilder till tagna med iPhonen av en kompis på jobbet på lite avstånd under blandad lysrörsbelysning, så inga pikar om färgfel tack

Ursprungligen av nufc78:

Ni som tränar med era klockor, hur rengör ni dom efteråt?

Stänger av och sköljer under kranen.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-07-01 14:43
Ursprungligen av grenhall:

Stänger av och sköljer under kranen.

Jag har bara sköljt av den, man ska kanske stänga av den i fortsättningen då.

Ursprungligen av nufc78:

Ni som tränar med era klockor, hur rengör ni dom efteråt?

Ursprungligen av grenhall:

Stänger av och sköljer under kranen.

Ursprungligen av nufc78:

Jag har bara sköljt av den, man ska kanske stänga av den i fortsättningen då.

Jag tror (med betoning på tror) att det inte spelar så stor roll om den är på eller inte. Om packningarna läcker så misstänker jag starkt att klockan ger upp oavsett om den är påslagen eller inte. Om det kommer in fukt så är det nog rätt kört oavsett om den är avslagen eller inte.

Banden är lätta att tvätta. Ta av dem och skölj av dem rejält.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-01 15:13

Inte fasen tvättar ni allt efter varje träning?

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-07-01 15:18
Ursprungligen av zinned:

Inte fasen tvättar ni allt efter varje träning?

Jag sköljer och torkar av den efter varje träning

Ursprungligen av nufc78:

Jag sköljer och torkar av den efter varje träning

Tränar du på gyttjebrottning?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-01 15:29
Ursprungligen av nufc78:

Jag sköljer och torkar av den efter varje träning

Sicket jobb...

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-07-01 15:38
Ursprungligen av CekariYH:

Tränar du på gyttjebrottning?

Haha, inte direkt. Men jag kör mycket cardio så jag svettas en del

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror (med betoning på tror) att det inte spelar så stor roll om den är på eller inte. Om packningarna läcker så misstänker jag starkt att klockan ger upp oavsett om den är påslagen eller inte. Om det kommer in fukt så är det nog rätt kört oavsett om den är avslagen eller inte.

Banden är lätta att tvätta. Ta av dem och skölj av dem rejält.

Jag stänger inte av för att den ska hålla tätt utan för att jag passar på att starta om klockan i samband med tvätt.

Ursprungligen av zinned:

Inte fasen tvättar ni allt efter varje träning?

Nej inte varje gång. Men har jag cyklat/sprungit så gör jag det för då har garanterat svett trillat in bakom dc.

Ursprungligen av Gstar:

Ja jag är förste köpare på klockan från Tyskland! Avtorkad ser den perfekt ut, men detta återkommer när fett kommer på ytan!
Tack för din omtanke Bild bifogad!

Rent omöjligt att se. Verkar helt normalt precis som min. Något är fel i tillverkningen av saphirglaset. Har du kollat på Appel supportsida om liknande fel - kan knappast bara vara ditt ex. Borde vara en hel serie med glas som påverkas. Skulle förvåna mig mycket om dom inte byter den rakt över disk den 17 juli i Sverige.
Men det borde redan vara en snackis - tycker jag. Använd klockan som " vanligt " under tiden - ingenting du kunnat vara pappa till i alla fall. Men kolla först med Apple support - kanske tom den Svenska - på telefon.
Du har inte gjort ngt fel som köpt den i Tyskland - och dom bör kunna/vilja råda dig i morgon dag.
Lycka till och håll oss uppdaterade. ?

Ursprungligen av grenhall:

Jag stänger inte av för att den ska hålla tätt utan för att jag passar på att starta om klockan i samband med tvätt.

Nej inte varje gång. Men har jag cyklat/sprungit så gör jag det för då har garanterat svett trillat in bakom dc.

Själva armbandet ( länkarna) sköljer jag av ibland. Klockan torkar jag av med fuktat hushållspapper - därefter microduk. Efter ett tag kommer jag att köra mina två metallänkar i ultraljudstvätten. Det har jag alltid gjort med mina andra klockor. Lovar - det blir rent - dock inte vattnet. Perfekt även till glasögon - smycken osv.

Ursprungligen av CekariYH:

Något att tänka på vid val av Watch eller Watch sport.
Saxat från MacWorld: http://macworld.idg.se/2.1038/1.632810/apple-...

Grannen och jag jämförde - hans sport och min stål. Märkte ingen skillnad. Lika svårt att se tavlan på båda.
Lite iPhoneeffekt över det. Gäller att kupa handen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-01 22:38
Ursprungligen av grenhall:

Nej inte varje gång. Men har jag cyklat/sprungit så gör jag det för då har garanterat svett trillat in [b]bakom dc.

Bakom dc?

Ursprungligen av nufc78:

Haha, inte direkt. Men jag kör mycket cardio så jag svettas en del

Vet inte om denna håller fukten ute - men mycket annat i alla fall. Fanns även med länk.

Ursprungligen av zinned:

Bakom dc?

Digital Crown, hallå?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-01 23:34

Hur du lyckas hälla in massa svett där är beyond me

Min numer näst dyrast, 25-års klocka, går under kronan på Watch om man tar bort armbandet på den. Hade glömt hur tunn den är

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-07-03 20:39

Ferraris F1 reservförare Gutierrez såg ut att ha en svart AWS på sig idag, under träning två, då han stod och kollade på de röda bilarna.

Lite OT..

Tråden upplåst, 3 separata trådar finns nu för att diskutera band & länkar, tillbehör och watchOS, se nedan.

Band & länkar
Tillbehör
watchOS

(en del inlägg från denna tråd är flyttade till dessa tre, några fler kommer att följa efter).

Tack @zinned för skapandet av trådarna.

Senast redigerat 2015-07-05 16:53
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-07-05 22:49

Nu är det nog sista svängen att försöka tjäna några kronor på sin AW. Såg nyss en ny 42mm Sport gå för 4400kr på Tradera. Om ca 4 veckor efter lanseringen kan jag tänka mig att det går att hitta AWS under 4000kr

Ursprungligen av Egil:

Nu är det nog sista svängen att försöka tjäna några kronor på sin AW. Såg nyss en ny 42mm Sport gå för 4400kr på Tradera. Om ca 4 veckor efter lanseringen kan jag tänka mig att det går att hitta AWS under 4000kr

Den kostar väl 4495kr på Apple Store Sverige om 2 veckor. Inkl frakt. Skillnad 95kr.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-07-05 23:55
Ursprungligen av adress@mac:

Den kostar väl 4495kr på Apple Store Sverige om 2 veckor. Inkl frakt. Skillnad 95kr.

Fast för några dagar sedan så kunde man få 5500-6000kr på Tradera och blocket. Ganska stor skillnad på bara några dagar. Det var det jag menade, efter lanseringen så brukar priserna dumpas på begagnatmarknaden.
Eller vad menar du?

Ursprungligen av Egil:

Fast för några dagar sedan så kunde man få 5500-6000kr på Tradera och blocket. Ganska stor skillnad på bara några dagar. Det var det jag menade, efter lanseringen så brukar priserna dumpas på begagnatmarknaden.
Eller vad menar du?

Ungefär samma sak. Tror dock att det finns dom som vill betala extra fortfarande. 2 V till start - och kanske 1 V till för leverans. Om det inte blir " leveranstider " från Apple. Skulle dock inte " importera" idag - för att göra vinst.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-07-08 11:41

Någon mer som har problem med små repor på sin AWSS? Jag har haft min klocka i en vecka och har redan 40-50 små repor i stålet. De flesta sitter på vänstersidan och nedåt mot baksidan av klockan och runt displayen. Med tanke på det varma vädret så har klockan mestadels varit avlagd och jag har inte ens tränat med den.

Mina övriga stålklockor får givetvis också repor men inte i närheten så snabbt eller många. Hur funkar polering med AWSS? Någon som har provat att polera upp den hos urmakare?

Apple Watch oavsett modell är ett bruksföremål. Repor hör till.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-08 12:24
Ursprungligen av Junghage:

Någon mer som har problem med små repor på sin AWSS?

Små repor? Ja.
Problem? Nej.

Ursprungligen av Junghage:

Hur funkar polering med AWSS? Någon som har provat att polera upp den hos urmakare?

Poleringsduk? Check!
Fatta poleringsduk i näve? Check!
3...2...1 - Polera!

Edit: Förlåt, inte min mening att låta dryg. Det är faktiskt inget problem, det blir alltid repor i rostfritt stål. Det är 100% omöjligt att undvika.

Ursprungligen av Junghage:

Någon mer som har problem med små repor på sin AWSS? Jag har haft min klocka i en vecka och har redan 40-50 små repor i stålet. De flesta sitter på vänstersidan och nedåt mot baksidan av klockan och runt displayen. Med tanke på det varma vädret så har klockan mestadels varit avlagd och jag har inte ens tränat med den.

Mina övriga stålklockor får givetvis också repor men inte i närheten så snabbt eller många. Hur funkar polering med AWSS? Någon som har provat att polera upp den hos urmakare?

Låter lite som något skavt emot. Kanske ngt plagg med nitar/knappar - eller armlänkar i ngn form.
Har nog haft tur - ser inga repor på klockan. Hairlines kanske finns - kollar inte med lupp.
Som skrivet - det är ett bruksföremål. Tror inte  Watch är känsligare än annat högglanspolerat stål.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-08 22:49

Nu händer det oerhört lite kring Apple Watch och dess tillbehör...nästan stiltje.

Hoppas att svenska lanseringen kan råda bot på det. Gällande lanseringen här känns som det är tid att komma ut med lite information kring denna nu också, hur upplägget kommer vara. Ska butikerna sälja allt rakt över disk? Kommer butikerna skicka kunderna till online-butiken? Hur kommer det se ut? Ingen fakta än men det känns som hög tid för det nu, åtminstone om de nu mot förmodan inte kommer sälja över disk.

Ursprungligen av zinned:

Det är faktiskt inget problem, det blir alltid repor i rostfritt stål. Det är 100% omöjligt att undvika.

Det går alldeles utmärkt att undvika. Gör enligt följande:

1. Beställ Apple Watch
2. Packa inte upp Apple Watch
3. Done!

Bevaka tråden