Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte starta från USB på min LG-dator

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag vill installera Lubuntu på min gamla pc laptop där det från orginal hr varit windows xp, som jag senare bytte till ubuntu och nu vill jag ha Lubuntu istället (hoppas att ni fattar vad jag skriver) Jag har satt lubuntu på ett 4 GB usb minne men datorn vägrar att starta upp via usb minnet som jag HAR GJORT STARTBART/BOOTABE.
datorn är en LG EO50 express

Senast redigerat 2015-07-04 17:15
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-04 17:06

Har du kollat i BIOS så du kan boota på USB? Och att den i så fall ligger före hårddisken i startordningen.

Hittar ingen dator som heter så, har du en länk till den?
Du behöver nog trycka på rätt knapp så att du får välja vad du vill boota från, på många datorer så är det F12 (efter man tryckt på strömknappen) man ska trycka på innan operativsystem laddas så får man välja vad den ska starta från.

Datorn måste såklart ha stöd för att starta från USB också.

Ursprungligen av keptang:

Hittar ingen dator som heter så, har du en länk till den?
Du behöver nog trycka på rätt knapp så att du får välja vad du vill boota från, på många datorer så är det F12 (efter man tryckt på strömknappen) man ska trycka på innan operativsystem laddas så får man välja vad den ska starta från.

Datorn måste såklart ha stöd för att starta från USB också.

srry jag skrev fel gällande namnet... den heter LG LE50.
Jag vet att det går att starta från usb eftersom jag tidigare installerat ubuntu...

Ursprungligen av kenjon:

Har du kollat i BIOS så du kan boota på USB? Och att den i så fall ligger före hårddisken i startordningen.

hur kollar jag det?

Ursprungligen av Fellelii:

srry jag skrev fel gällande namnet... den heter LG LE50.
Jag vet att det går att starta från usb eftersom jag tidigare installerat ubuntu...

Då är det bara att göra på samma sätt igen då.

Ursprungligen av Fellelii:

hur kollar jag det?

I bios, informationen finns här http://tim.id.au/laptops/lg/le50.pdf.

1
Bevaka tråden