Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dold mapp mm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag är ny här på forumet, har nyligen fått erfara mitt första stora problem med en mac dator. Har en mac air som började bete sig konstigt efter 10.10.4 uppdateringen. Läste om en lösning på apple.supportforum men det gjorde problemen ännu större och datorn fastnade i uppstartsläget. Jag har startat upp den med cmd r och kört diskverktyg utan resultat även prövat att starta om den med shift vilket inte fungerat samt försökt installera om osx utan att radera och partionera, allt utan resultat.

Startade upp den i hårddiskläge och kopierade över hela hårddisken till en macmini så jag kan hämta de få dokument/filer som jag hade på datorn. Det jag mest är ute efter är mina gamla sparade mail i Mail.app. Som jag förstår det finns de i biblioteksmappen under min användare men den är dold. Har försökt med kommandotolken (defaults write apple.com.finder AppleShowAllFiles -boolean true) men får inte upp biblioteksmappen.

Är det någon som har något tips på hur jag får tag på mailen eller gör mappen synlig? Andra tips mottages också. Nej, jag har ingen time machine kopia som jag kan använda(förlåt).

Tacksam för hjälp.

Du kan göra Library synlig på flera sätt Ett av de enklaste är att:

1. Gå till din hem-mapp
2. Tryck cmd-J för att få fram View options-fönstret.
3. Klicka i "Show Library Folder" längst ner.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-07-04 15:05

Kör du IMAP för e-post ligger allt kvar på din server.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Du kan göra Library synlig på flera sätt Ett av de enklaste är att:

1. Gå till din hem-mapp
2. Tryck cmd-J för att få fram View options-fönstret.
3. Klicka i "Show Library Folder" längst ner.

Gäller detta även biblioteksmappen på det som jag sparade genom hårddiskläget?

Ursprungligen av frazze:

Kör du IMAP för e-post ligger allt kvar på din server.

Nej tyvärr inte, kanske ska se om jag kan ändra till IMAP.

Gick in på min mailklient och såg att alla mail låg kvar i en mapp. 2500 mail att gå igenom!!! Då finns de kvar iallafall, hade valt att aldrig radera mail från servern.

Tack för visat intresse.

1
Bevaka tråden