Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.4 Ute nu

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Megolon:

Jag tycker du verkar onödigt rädd för nya saker

Japp, iaf när det gäller min musik!

U2 vet jag vilka det är men U3 och U4?

Visste väl att jag skulle väntat ett tag
Inte en kopia, ut två på allt!?!?, skrattar på mig.

Nåja, Itunes på huvuddatorn verkar iaf ok, än så länge, så får väl synka om allt på iPhone och iPad.

Ursprungligen av CekariYH:

Japp, iaf när det gäller min musik!

U2 vet jag vilka det är men U3 och U4?
https://farm1.staticflickr.com/407/19362961651_2835f6f5fd_o.jpg

Visste väl att jag skulle väntat ett tag
Inte en kopia, ut två på allt!?!?, skrattar på mig.

Nåja, Itunes på huvuddatorn verkar iaf ok, än så länge, så får väl synka om allt på iPhone och iPad.

Det verkar som att dom som hade iTunes Match har övergången gått mycket smidigare eftersom vinrutan har vår musik/spellistor i iCloud.

Ursprungligen av Megolon:

Det verkar som att dom som hade iTunes Match har övergången gått mycket smidigare eftersom vinrutan har vår musik/spellistor i iCloud.

Har iTunes Match sedan länge!

Ursprungligen av CekariYH:

Har iTunes Match sedan länge!

SBS
Allvarligt så är det trist att det strular för vissa.

Ursprungligen av Megolon:

SBS
Allvarligt så är det trist att det strular för vissa.

Ibland så
Jo, men vet att det fixar sig efter ett tag då Apple är måna om sitt ryckte och sin musik-service.
Upptäckte att man faktiskt kan radera spellistor i iOS, så har raderat några mindre viktiga dubletter och tripletter, och väntar nu en stund för att se vad som händer. Funkar det är det ju bara fortsätta rader övriga.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-02 22:19

Efter att jag slog på iCloud-musikbibliotek så fick jag också några dubletter men det var ju inte svårare än att ta bort de spellistorna. Allt grönt efter 10 sekunder.

Ursprungligen av zinned:

Efter att jag slog på iCloud-musikbibliotek så fick jag också några dubletter men det var ju inte svårare än att ta bort de spellistorna. Allt grönt efter 10 sekunder.

Sagt och gjort, fast det tog ju en stund med många spellistor med 3 av varje

Håller på att prove Apple Musik, just nu i iTunes Radio på datorn, och en hel del bra färdiga album och genrer att välja mellan, men när jag provar Beats 1 så försvinner valet att skicka till Airplay enheterna. Ska det vara så?
Via BT fungerar det dock.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-07-03 08:56

Ser ut som att både iTunes 12.2 och Apple infrastruktur med Apple Music har det lite snärjigt just nu... Men det fungerar att köra Airplay både från iOS och OSX.

Ursprungligen av frazze:

Ser ut som att både iTunes 12.2 och Apple infrastruktur med Apple Music har det lite snärjigt just nu... Men det fungerar att köra Airplay både från iOS och OSX.

Japp som alltid när Apple kommer med något nytt så blir det tjockt i ledningarna ett tag

AirPlay funkar på allt utom med Beats 1 i Radio då ikonerna för ArPlay försvinner för att sedan komma tillbaka när man väljer någon annan källa, hur skumt som helst. Iaf är det så för mig.

Anmält/Frågat på Apple iTunes Synpunkter.

iTunes Mac, var hittar man "Gå till låt", den som spelas nu. Den fanns ju i dom tre prickarna bredvid artist infon i fönsterlisten

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2015-07-04 11:10
Ursprungligen av json:

En fundering.

Har uppdaterat två Air 2 samt en 6+ till 8.4 och jag märker med båda Air 2orna att det nu tar en "hel del" tid att få den ur sleep, i alla fall när den legat en stund. Det tar så pass lång stund att jag hinner tänka "vad f..." innan den tänds, och om jag har fingret på touch id när jag trycker på home-knappen så har den för det mesta hunnit låsa upp och "animerat in" det mesta av ikonerna/appen innan skärmen tänds.

Samma sak händer inte på telefonen, och har också hört om andra modeller där det inte verkar hända.

Är det här nåt som nån sett/upplever?

Tänkte försöka med nån omstart eller två och se om det hjälper men jag tänkte INTE göra nån återställning.

Upplever samma sak med min iPad Air2 men inte med min gamla iPad eller iPhone 4S.
Airen väcks dock direkt med smarcover.

Ursprungligen av MrCoffee:

Upplever samma sak med min iPad Air2 men inte med min gamla iPad eller iPhone 4S.
Airen väcks dock direkt med smarcover.

Min Air (1) var lite seg första dagen när man väcke den, men nu känns den lika rapp som innan.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2015-07-05 23:42

Verkar vara fler som drabbats av en seg väckning (när de inte använder smartcover): iOS 8.4 slow wake on iPad Air 2

Förekommer även ett rotationsproblem om man har "Minska rörelse" aktiverat: iOS 8.4 screen rotation not working

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-07-06 12:31

Märker nu att om jag plockar upp iPaden och håller i den några få sekunder innan jag trycker på nån knapp så tänds skärmen direkt när jag väl trycker.
Kan mycket väl tro att det har att göra med rotationsproblemen, har själv sett lite av dom (även om jag inte har inställt "minska rörelse").

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2015-07-06 13:08

Jag uppdaterade nu idag efter att först ha gjort en iTunes-backup. Efter uppdateringen visas inga bilder efter 14 september 2014 under Album/Kamerarulle. Som tur är finns de dock där om jag går in under Bilder/Samlingar. Tumnageln för bildström visar också den nyaste bilden, men om jag klickar på den så finns inte heller där några bilder efter 14/9 -14. Ingen mer som märkt något liknande eller som kanske har något förslag på hur jag kan få tillbaka mina nyare bilder under Kamerarulle?

Bevaka tråden