Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scream eller Bredbandsbolaget

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-15 11:17

Hej

Jag har tänkt köpa DSL från Bostream och deras tjänst Scream eller från Bredbandsbolaget,
Dom kostar i stort sett lika mycket.

Från Bostream får jag ett fast IP och ett extra för 30:-/mån

Från BBB får jag 5 st dynamiska IPn.

Är det några andra skillnader ?
Vad rekomenderar ni ?

/ nikke

Kolla med användare i området. Jag har BB och är mycket nöjd. 10Mbit är 10Mbit.

Har dock hört att de har problem på vissa ställen.

jag rekommenderar Bostream rakt av. finns så många fler möjligheter med en fast ip adress och bandbredd av gigantiska exemplar...

/D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-15 12:27

Båda tjänsterna är VDSL, alltså runt 13Mbit i mitt fall med 600 meter till telestationen.

Litar du på ett företag som går 1000 mille back varje år...

Jag vill "radera" Skanova...
Fick precis mail av bostream om att jag inte kan få deras stream..

Jag blir så inihelvetes trött på det här.. beställde deras ADSL när tjänsten lanserades för några år sedan, ej heller åd kunde jag få den. Ej heller kunde jag få bredbandsbolaget.

Jag tillhör en sk undercentral till telestationen o den är inte uppkopplad för vare sig adsl/vdsl, trots att telia/skanova säger att den är det. Bostream ska ju köra på Skanova utrustning så jag undrar .. nästan så jag går till PTS el Konkurrensverket, jag kan ju inte få annat än Chello (o möjligen Felia 0,5mbit ADSL).

  • Medlem
  • 2003-08-15 20:53

Du kan få upp till 5 FASTA ip från Bostream. 30Kr/extra ip och månad.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-16 12:00

Om jag har fattat saken rätt så talas det om bandbreddsbegänsningar hos Bostream?

Jag sitter i samma sits och ringde upp bredbandsbolaget, enlig henne som jag talade med så skall dom INTE bandbreddsbegränsa sina uppkopplingar. Däremot så erkände hon att det antagligen kommer att höjas avgifter snart.

Vet inte om Bredbandsbolagets tjänst "10mbit direkt hem i telejacket" är VDSL. Bredbandsbolagets "nya" tjänst har enligt uppgift inte levererats till någon ännu.

Jag får i alla fall samma hastighet från bägge leverantörer, 8mbit ner samt 1mbit upp.

Mycket nöjd BBB VDSL-kund sedan en vecka tillbaka. Röjarsnabbt

Ett lite klargörande: Kan du få telias 0,5mbit så kan du också få samma tjänst från andra leverantörer då dessa "hyr" tjänsten av skanova som äger själva utrustningen. Anledningen varför man inte alltid kan få det fetaste linorna när man ligger på en understation eller bor i glesbygden är helt enkelt att det inte är lönsamt för slutleverantörer som bostream mfl att sätta upp eget utrustning på dessa stationer. För få kunder helt enkelt, plain and simple...

finns inga bandbredds begränsningar på Bostream... jag har dragit hem allt från 17GB i veckan till 40GB i månaden, likaså skickat mängder, har aldrig varit några som helst problem så det där är rent skitsnack...

/D

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Sinclair
finns inga bandbredds begränsningar på Bostream... jag har dragit hem allt från 17GB i veckan till 40GB i månaden, likaså skickat mängder, har aldrig varit några som helst problem så det där är rent skitsnack...

/D

Om du läser lite nogare så handlar det om att det kan komma begränsningar. Något dom flesta verkar planera.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-08-17 00:36

Eftersom Skanova debiterar Bostream (och de andra) per Mb så finns det nog viss risk för prishöjningar om alla börjar ladda ned häftiga mängder data...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-17 11:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Hasse A
Eftersom Skanova debiterar Bostream (och de andra) per Mb så finns det nog viss risk för prishöjningar

Bredbandsbolaget skriver så här i sitt reklamblad: "Genom att ansluta vårt fibernät till helt vanliga telestationer kan vi erbjuda 10mbit/s, direkt i telejacket."

Innebär detta att Bredbandsbolaget inte köper tjänster från Skanova då dom har ett eget nät? Eller går även Bredbandsbolgets nät genom Skanova?

Hmmm... Jag vill inte råka ut för bandbreddsbegränsingar.

1
Bevaka tråden