Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skapar man kortkommando

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur skapar man ett kortkommando för den egna e-mailadressen?

Senast redigerat 2015-07-02 20:56

Hej hej!
Systeminställningar/Tangentbord/Text. Korttexten i vänstra kolumnen och email-adressen i den högra.

Jag kör med ema som korttext som exempel.

TACK, snälla!

Ursprungligen av CekariYH:

Hej hej!
Systeminställningar/Tangentbord/Text. Korttexten i vänstra kolumnen och email-adressen i den högra.

Jag kör med ema som korttext som exempel.

Min scanner dör ett antal ggr om dagen. För det mesta räcker det dock att jag drar ut USB-t och sätter in igen efter 5 sekunder. Vad kan sånt bero på

USB-t?
Är inte så bra på sådant, men om ta talar om vad du har för dator, vilken version av OSX och vilken scanner det är frågan om är jag säker på att någon annan här kommer försöka hjälpa dig.

fylla i gmail med kortkommando

[quote name="CekariYH" postid="2243444"]USB-t?
Ursäkta sent svar, sommaren var rörig. Min maskin är en iMac OSX 10.10.5, sent 2009,scanner Canon, skrivare Samsung, I månader har jag försökt åstadkomma ett kortkommando för min gmail-adress, no way.
Sen fungerar inte Autofyll i Safari, för att inte tala om min nya fina Acrobat Reader: dokumentet visas, men klickar jag det minsta varsomhelst så kommer badbollen och bosätter sig för evigt. ALLTSÅ: TVÅNGSAVSLUTNING.
Tacksam för goda råd!

1
Bevaka tråden