Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch - Band & länkar

Tråden skapades och har fått 249 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Köpte ju zinneds Hoco armband i borstat stål till min rymdgrå alu klocka.
Blev rätt fräckt med blandningen tycker iaf jag, fast på nära håll ser man ju att det inte stämmer riktigt.
Oavsett känns det bättre med en stål-länk än sportbandet.

Svårt att ta bilder med en hand på den andra med en iPhone, skärpan hamna inte riktigt där jag ville ha den.

Ursprungligen av CekariYH:

Köpte ju zinneds Hoco armband i borstat stål till min rymdgrå alu klocka.
Blev rätt fräckt med blandningen tycker iaf jag, fast på nära håll ser man ju att det inte stämmer riktigt.
Oavsett känns det bättre med en stål-länk än sportbandet.
https://farm1.staticflickr.com/401/19112463178_c43d76ae52_o.jpg

Svårt att ta bilder med en hand på den andra med en iPhone, skärpan hamna inte riktigt där jag ville ha den.
https://farm1.staticflickr.com/325/19273978886_0fd8febe5c_o.jpg

Nåja, skärpan hamnade i alla fall inte på skorna:)

Tack för bilden. Det som gör att jag delvis ångrar mitt val av spacegray sport är att jag tycker att stål och space gray inte riktigt går ihop så det var bra att få se bilderna.

Hela upplägget med synlig bygel ger lite Paneraikänsla och det är inte dåligt:) (Dessutom så hade jag glömt att Panerai har fyrkantiga klockor och tar bra betalt för dem)

Ursprungligen av BlackSmp:

Nåja, skärpan hamnade i alla fall inte på skorna:)

Tack för bilden. Det som gör att jag delvis ångrar mitt val av spacegray sport är att jag tycker att stål och space gray inte riktigt går ihop så det var bra att få se bilderna.

Hela upplägget med synlig bygel ger lite Paneraikänsla och det är inte dåligt:) (Dessutom så hade jag glömt att Panerai har fyrkantiga klockor och tar bra betalt för dem)

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F_Rwa8RoFO2bE%2FTI_lneLqEgI%2FAAAAAAAACxU%2FvI4IvJulxZ8%2Fs1600%2FMontre%2BPanerai%2BRadiomir%2BBlack%2BSeal%2BPAM00292.jpg&f=1

Ska be någon annan ta lite fler bilder på normalt betraknings-avstånd så det syns bättre hur det ser ut från andras synvinkel, svårt att göra själv.

Ja, hade iaf tur att skärpan hamna på kronan i den undre bilden.
Den bilden ljuger lite vid bygeln, det ser ut som om infästningen mot klockan sticker ut någon mm men det gör den inte i verkligheten (någon ljuseffekt reflex oskärpe grej), snarare kanske 1/10-dels mm om man sätter snoken alldeles nära.

Ja, bygeln gav lite mer tyngd av utseendet på hela klockan så för mig blev det ett perfekt köp och det tackar jag för

Panerai klockan var rätt fräck, fast kronan ser väldigt utsatt ut, den skulle jag nog knäcka på jobbet

Ursprungligen av CekariYH:

...

Panerai klockan var rätt fräck, fast kronan ser väldigt utsatt ut, den skulle jag nog knäcka på jobbet

Med tanke på vad Panerai tar för sina klockor så vill man inte knäcka dem...

Ursprungligen av BlackSmp:

Med tanke på vad Panerai tar för sina klockor så vill man inte knäcka dem...

Sh!t, va inte närheten av min plånboks förmåga, inte för en klocka iaf

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-07-01 13:34
Ursprungligen av CekariYH:

Köpte ju zinneds Hoco armband i borstat stål till min rymdgrå alu klocka.
Blev rätt fräckt med blandningen tycker iaf jag, fast på nära håll ser man ju att det inte stämmer riktigt.
Oavsett känns det bättre med en stål-länk än sportbandet.
https://farm1.staticflickr.com/401/19112463178_c43d76ae52_o.jpg

Svårt att ta bilder med en hand på den andra med en iPhone, skärpan hamna inte riktigt där jag ville ha den.
https://farm1.staticflickr.com/325/19273978886_0fd8febe5c_o.jpg

Jag har också satt på ett Hoco band, fast i "space grey" färg. Märker du att det är nåt glapp i fästena mellan klockan och armbandet?

Ursprungligen av nufc78:

Jag har också satt på ett Hoco band, fast i "space grey" färg. Märker du att det är nåt glapp i fästena mellan klockan och armbandet?

Nej, inget glapp alls på mina.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-07-01 14:07
Ursprungligen av CekariYH:

Nej, inget glapp alls på mina.

Jag har "ganska" mycket glapp, irriterande mycket. Fästet i armbandet verkar vara för litet för fästet i klockan

Ursprungligen av nufc78:

Jag har "ganska" mycket glapp, irriterande mycket. Fästet i armbandet verkar vara för litet för fästet i klockan

Säker på att det är "äkta" Hoco?
Mina är nästan lite sega att få in.

Titta på bilden på sidan 20 i denna tråd där zinned har en bild på både armbandet och förpackningen det kom i.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-07-01 14:35
Ursprungligen av CekariYH:

Säker på att det är "äkta" Hoco?
Mina är nästan lite sega att få in.

Titta på bilden på sidan 20 i denna tråd där zinned har en bild på både armbandet och förpackningen det kom i.

Min förpackning och armband ser precis likadant ut som på bilden

Ursprungligen av nufc78:

Min förpackning och armband ser precis likadant ut som på bilden

Drar jag hårt så kan man få det att röra sig, men på varje sida på armbandet sitter det 5 avlånga små svarta "plastbitar", 3 på ovansidan och 2 på undersidan som gör att det inte glappar och heller inte ligger och skaver metall mot metall. Kolla så inte dom saknas, i vilket fall som helst skulle jag reklamera armbandet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Med tanke på vad Panerai tar för sina klockor så vill man inte knäcka dem...

Man kan hitta Panerai redan vid 40 tusen...........
Många av deras klockor - har ett skydd du kan sättta över kronan. Anbars är det just den utstickande kronan som är lite av deras varumärke - förutom kvalité - som är top of the line. Jag gillar inte riktigt modellerna.Men heter du Sylvester (Rambo) eller Arnold - då har du en på armen - till ett pris av 250.000kr. Finns dyrare för den som önskar ?

Ursprungligen av nufc78:

Min förpackning och armband ser precis likadant ut som på bilden

Det finns kopior på HOCO ute på nätet i alla fall. Har också ett HOCO - som jag hade på ett tag. Inget glapp. Bra passform i övrigt också. Original HOCO.

Ursprungligen av adress@mac:

Man kan hitta Panerai redan vid 40 tusen...........
Många av deras klockor - har ett skydd du kan sättta över kronan. Anbars är det just den utstickande kronan som är lite av deras varumärke - förutom kvalité - som är top of the line. Jag gillar inte riktigt modellerna.Men heter du Sylvester (Rambo) eller Arnold - då har du en på armen - till ett pris av 250.000kr. Finns dyrare för den som önskar ?

Jag vet:)

Men modellerna med kronskyddet finns väl bara med vanliga "lugs"? Det var just modellerna med det speciella bandinfästet som jag ville peka på

Fast kör inte Arnold Audemars Piguet?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag vet:)

Men modellerna med kronskyddet finns väl bara med vanliga "lugs"? Det var just modellerna med det speciella bandinfästet som jag ville peka på

Fast kör inte Arnold Audemars Piguet?

Pan 341 som är 63 mm - lite för stor och tung för mig.

Ursprungligen av adress@mac:

Pan 341 som är 63 mm - lite för stor och tung för mig.

Och den här Han är opålitlig ?
AP royal oak

Farligt när klocknördar är i farten

Fick min Milanese Loop från zinned idag, ser fantastiskt fint ut

Senast redigerat 2015-06-30 15:39
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-30 15:50
Ursprungligen av CekariYH:

Fick min Milanese Loop från zinned idag, ser fantastiskt fint ut

Ja, tänk om det varit en Milanese Loop du hade fått i posten Nej, däremot en HOCO-länk...är du nöjd med den?

Jag har fortfarande Milanese Loop:en att sälja...någon som vill köpa den?

Ursprungligen av zinned:

Ja, tänk om det varit en Milanese Loop du hade fått i posten Nej, däremot en HOCO-länk...är du nöjd med den?

Jag har fortfarande Milanese Loop:en att sälja...någon som vill köpa den?

Äsch, du gick inte på den, ville bara skrämmas lite

Hoco-länken ser jättefin ut och kändes skön på armen, så satte på den på klockan, men måste till urmakaren då det inte ens med våld gick att knäppa den, så en eller bägge länkarna måste på igen. Och jag som trodde jag hade smala handleder

Trodde det skulle se lite avigt med en rymdgrå boett mot ett borstat stålarmband, men blev ganska fräckt vid ett första ögonkast, återkommer med bild och omdöme när jag fått det hela på armen och känt mig för.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-30 16:32
Ursprungligen av CekariYH:

Äsch, du gick inte på den, ville bara skrämmas lite

Hoco-länken ser jättefin ut och kändes skön på armen, så satte på den på klockan, men måste till urmakaren då det inte ens med våld gick att knäppa den, så en eller bägge länkarna måste på igen. Och jag som trodde jag hade smala handleder

Trodde det skulle se lite avigt med en rymdgrå boett mot ett borstat stålarmband, men blev ganska fräckt vid ett första ögonkast, återkommer med bild och omdöme när jag fått det hela på armen och känt mig för.

Gissade det

Det e nog bara jag som har klena handleder men jag ser fram emot bild på den hos dig

Ursprungligen av zinned:

Gissade det

Det e nog bara jag som har klena handleder men jag ser fram emot bild på den hos dig

Tog ett tag innan jag förstod att det var så lätt att korta/ lägga till länkbitar på Apples länk. Att inte fler kommit på den lösningen som med att byta armband. Att bara ta bort en länkbit utan verktyg - fenomenalt. Ytterligare en anledning till att länken kostar naturligtvis. Hade aldrig kollat på den tidigare. Nästan 5000kr.

Ursprungligen av adress@mac:

Tog ett tag innan jag förstod att det var så lätt att korta/ lägga till länkbitar på Apples länk. Att inte fler kommit på den lösningen som med att byta armband. Att bara ta bort en länkbit utan verktyg - fenomenalt. Ytterligare en anledning till att länken kostar naturligtvis. Hade aldrig kollat på den tidigare. Nästan 5000kr.

Det där får du nog förklara för en oinvigd

Ursprungligen av CekariYH:

Det där får du nog förklara för en oinvigd

Om du tittar på bilden - ser du att varje länkbit har en "knapp" på baksidan - precis som på klockan när du lossar armbandet. Exakt samma princip. Tryck in spärren - ta den/sätt dit en länkbit. Inga skruvar eller sprintar. Helt enkelt en smart lösning ala Apple.

Ursprungligen av adress@mac:

Om du tittar på bilden - ser du att varje länkbit har en "knapp" på baksidan - precis som på klockan när du lossar armbandet. Exakt samma princip. Tryck in spärren - ta den/sätt dit en länkbit. Inga skruvar eller sprintar. Helt enkelt en smart lösning ala Apple.

Ah, det var ju verkligen smart och lite oväntat, och som du säger, nu fattar man priset också. Häftigt värre

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-30 21:23
Ursprungligen av adress@mac:

Om du tittar på bilden - ser du att varje länkbit har en "knapp" på baksidan - precis som på klockan när du lossar armbandet. Exakt samma princip. Tryck in spärren - ta den/sätt dit en länkbit. Inga skruvar eller sprintar. Helt enkelt en smart lösning ala Apple.

Nej, inte varje länkbit. Flera har det men inte alla

Ursprungligen av zinned:

Nej, inte varje länkbit. Flera har det men inte alla

Sant, som bilden visar är det åtminstone 3 på varje sida, sen får man byta till "gummivarianten" om det inte räcker

Ursprungligen av CekariYH:

Sant, som bilden visar är det åtminstone 3 på varje sida, sen får man byta till "gummivarianten" om det inte räcker

140 - 205 mm - så det lär vara 6 länkar som kan kopplas bort alt sättas dit. Mindre än 140 mm är det nog inte många som har. Då får man nog ta ett vanligt armband - eller en 38mm  Watch. Den går ner till 135mm.

Ursprungligen av adress@mac:

140 - 205 mm - så det lär vara 6 länkar som kan kopplas bort alt sättas dit. Mindre än 140 mm är det nog inte många som har. Då får man nog ta ett vanligt armband - eller en 38mm  Watch. Den går ner till 135mm.

Japp, 3 på varje sida blir ju 6, iaf sist jag kollade

Någon mer än jag som vet/funderat på varför armbanden (slutändan) går åt olika håll på Läderloop och Milanese Loop. Lite i-landsproblem - men i alla fall...?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-25 00:00
Ursprungligen av adress@mac:

Någon mer än jag som vet/funderat på varför armbanden (slutändan) går åt olika håll på Läderloop och Milanese Loop. Lite i-landsproblem - men i alla fall...?

Det bestämmer man ju själv, de kan gå åt precis samma håll också

Bevaka tråden