Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CekariYH:

Måste ta mig dit nån gång och titta också, har aldrig varit i en Apple Affär och så långt bort är det ju inte.
Fast jag och affärer, blir så jädra köpsugen så vettet försvinner

Man får " glömma " plånboken hemma - eller visa sin karaktär . Men lätt är det inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-06-28 00:16

iPhonen har man ju med sej, och det går ju bra att handla med den...

Ursprungligen av kenjon:

iPhonen har man ju med sej, och det går ju bra att handla med den...

Precis

För er som undrar hur ni beställer från tyska Apple Store så fick jag mina AW Sport Space Gray i fredags. Beställde 2 st.

Förloppet var som följer:
- Skapade ett konto på www.mailboxde.com för att få en tysk leveransadress
- Beställde klockorna via nytt konto på tyska Apple Store den 16:e juni
- Klockan skickades den 24:e till Mailboxde och kom fram den 25:e
- Laddade på pengar på mailboxde.com via Paypal och de skeppade klockorna vidare till mig samma dag med UPS Express Saver. UPS Standard hade tagit ytterligare någon dag för leverans.
- Den 26:e kom klockorna till mig i Sverige.

Allt som allt - Mailboxde.com fungerade kanon och de svarade snabbt på frågor via mailsupporten. Leveranstiderna från Apple Store har helt klart artat sig.

Är helnöjd med både produkter och beställningsförloppet!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-29 17:44
Ursprungligen av enders:

- Klockan skickades den 24:e till Mailboxde och kom fram den 25:e
- Laddade på pengar på mailboxde.com via Paypal och de skeppade klockorna vidare till mig samma dag med UPS Express Saver. UPS Standard hade tagit ytterligare någon dag för leverans.
- Den 26:e kom klockorna till mig i Sverige.

Vad fick du betala till mailboxde för transporten till Sverige?

Ursprungligen av zinned:

Vad fick du betala till mailboxde för transporten till Sverige?

Beställde två klockor och skickade dem med olika frakter.

Betalade €35 för UPS Express Saver. Fick klockan dagen efter.
Betalade €13 för UPS Standard. Fick klockan två dagar efter.

Ursprungligen av enders:

Beställde två klockor och skickade dem med olika frakter.

Betalade €35 för UPS Express Saver. Fick klockan dagen efter.
Betalade €13 för UPS Standard. Fick klockan två dagar efter.

Det var bra pris!

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-07-03 19:14

Sålde min watch sport för att införskaffa en SS istället. Hur mycket har ni betalat totalt för en 42mm från Tyskland? 6999kr i Sverige känns som ett påslag?

Ursprungligen av Egil:

Sålde min watch sport för att införskaffa en SS istället. Hur mycket har ni betalat totalt för en 42mm från Tyskland? 6999kr i Sverige känns som ett påslag?

Du har ju priset i inlägget innan. Sedan är det bara att kolla Apple Tyskland - och addera - så har du priset.
Det priset du nämner är för enklaste varianten i stål med sportarmband i Sverige. Annars startar det på
< 8000kr med "riktiga" armband. Borde vara lätt för dig att kolla vad du kan tjäna - jämfört med att vänta 2 veckor till releasen i Sverige. Då är det portofritt dessutom.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-07-03 20:14
Ursprungligen av adress@mac:

Du har ju priset i inlägget innan. Sedan är det bara att kolla Apple Tyskland - och addera - så har du priset.
Det priset du nämner är för enklaste varianten i stål med sportarmband i Sverige. Annars startar det på
< 8000kr med "riktiga" armband. Borde vara lätt för dig att kolla vad du kan tjäna - jämfört med att vänta 2 veckor till releasen i Sverige. Då är det portofritt dessutom.

Hade bara tillgång till iPhone för att kolla. Går man in på Apple.de och går in på köpsidan så blir man automatiskt omdirigerad till svenska Apple store när man surfar via iPhone.

Ursprungligen av Egil:

Hade bara tillgång till iPhone för att kolla. Går man in på Apple.de och går in på köpsidan så blir man automatiskt omdirigerad till svenska Apple store när man surfar via iPhone.

http://store.apple.com/de/buy-watch/apple-wat...
Den modellen du jämför med - SS och sportarmband ( enklaste varianten) kostar 699€. ( 6600kr) Sedan tillkommer övriga avgifter. Tror inte det blir en bra affär. Bättre att vänta 2 veckor.

Senast redigerat 2015-07-03 21:21
  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2015-07-12 18:15

Kan det verkligen stämma med priserna på apple svenska sida att 42mm kostar 4495kr medans cdon tar 5990kr

Jag tror du kan lita på Apples priser. CDON säljer troligen parallellimporterade och då har de betalat ca 4500:- in och ska tjäna lite.

Ursprungligen av JimmyP:

Kan det verkligen stämma med priserna på apple svenska sida att 42mm kostar 4495kr medans cdon tar 5990kr

Det har alltid varit likadant tidigare - när iPhone6 kom ex. Förmodar att dom får sänka lite i nästa vecka.
Glöm heller inte att frakt ingår i Apples priser - om du handlar på nätet.

  • Medlem
  • Forserum
  • 2015-07-12 20:46

Tror ni man kan köpa Apple Watch på Apples hemsidan den 17:e för leverans i början veckan därpå? Jag vet inte om jag ska chansa på att åka till GBG för att få tag i en på lanseringsdagen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-12 21:28
Ursprungligen av Dr_Mugg:

Tror ni man kan köpa Apple Watch på Apples hemsidan den 17:e för leverans i början veckan därpå? Jag vet inte om jag ska chansa på att åka till GBG för att få tag i en på lanseringsdagen.

Garanterat.

Ursprungligen av Dr_Mugg:

Tror ni man kan köpa Apple Watch på Apples hemsidan den 17:e för leverans i början veckan därpå? Jag vet inte om jag ska chansa på att åka till GBG för att få tag i en på lanseringsdagen.

Varför inte göra både och - om du inte har långt till Gtb. Går ju alltid att avboka beställningen på Apple. Då får du dessutom se alla modeller och känna på dom.

  • Medlem
  • Forserum
  • 2015-07-13 08:24
Ursprungligen av adress@mac:

Varför inte göra både och - om du inte har långt till Gtb. Går ju alltid att avboka beställningen på Apple. Då får du dessutom se alla modeller och känna på dom.

Det är kanske inte så dum idé. Jag ska invänta och se om mer info om lanseringen kommer. Hur lång leveranstid brukar det vara från apple.se?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-07-13 10:04

Jag tänker beställa på fredag (42mm AWSS med Milanese Loop). Hoppas kunna hämta upp den i Täby på tisdag, då jag har vägarna förbi Stockholm. Vågar man hoppas att de har alla modeller? De hade ju inga klockor i butik från nörjan, men som jag har förstått det så har det blivit bättre?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-13 11:15
Ursprungligen av Dr_Mugg:

Det är kanske inte så dum idé. Jag ska invänta och se om mer info om lanseringen kommer. Hur lång leveranstid brukar det vara från apple.se?

Du lär nog ha den i handen inom tre-fyra dagar från det att du beställer, helg ej inräknat.

Ursprungligen av Måns97:

Jag tänker beställa på fredag (42mm AWSS med Milanese Loop). Hoppas kunna hämta upp den i Täby på tisdag, då jag har vägarna förbi Stockholm. Vågar man hoppas att de har alla modeller? De hade ju inga klockor i butik från nörjan, men som jag har förstått det så har det blivit bättre?

Tidigare var de ju så att tillgången inte ens kom i närheten av att motsvara efterfrågan, nu är de ordentligt ikapp så det problemet finns inte längre. Hur pass stor leverans Apple Store får runt om i landet vet ingen förrän på fredag.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-07-13 13:12

En fräck gök på Blocket säljer en AWS för 5600, men kan inte skicka den innan 17 juli.
Inget skumt där.. :/

Quote borttagen.

Senast redigerat 2015-07-13 19:08
Ursprungligen av mattiL:

En fräck gök på Blocket säljer en AWS för 5600, men kan inte skicka den innan 17 juli.
Inget skumt där.. :/

Han kanske har en sedan tidigare, men ska köpa en annan och vill inte vara utan fram till den 17:e?

Eller så springer han och köper en på fredag, och skickar till köparen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-15 22:17

Ytterst märkligt sätt att skriva ett klockslag, vilket jag antar att det är...

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-07-15 23:01
Ursprungligen av zinned:

Ytterst märkligt sätt att skriva ett klockslag, vilket jag antar att det är...

Japp, och att välja att vänta en extra minut. 07:00 hade sett bättre ut, både kolon och utan ettan i slutet som är svårare att tyda.

Tar dom kontanter i butiken tro ? Tänker på ev grekiska turister som vill köpa en. Deras kort fungerar ju inte utomlands. Vet inte Apple policy i det fallet - men Telias butiker tar inte kontanter sedan ett år tillbaka.
Inga pensionärer där inte med pensionen i näven. "Har du inget kort - får du inte handla."

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-16 11:33
Ursprungligen av adress@mac:

Tar dom kontanter i butiken tro ? Tänker på ev grekiska turister som vill köpa en. Deras kort fungerar ju inte utomlands. Vet inte Apple policy i det fallet - men Telias butiker tar inte kontanter sedan ett år tillbaka.
Inga pensionärer där inte med pensionen i näven. "Har du inget kort - får du inte handla."

Det måste ju vara det absolut minsta problemet de har Dessutom har väl inte många greker råd att turista i utlandet i dagsläget.

Ursprungligen av zinned:

Det måste ju vara det absolut minsta problemet de har Dessutom har väl inte många greker råd att turista i utlandet i dagsläget.

Det är nog snarare så att dom greker som inte är i Grekland - är dom som har pengar - mycket pengar.
Sedan hur många som är i Sverige är väl frågan. Dom flesta är nog i England. Då har dom också kort som inte är utfärdade i Grekland - så problemet för dom är noll i alla fall.

  • Medlem
  • Sala
  • 2015-07-17 08:48

Finns det någon här som ska köpa en klocka i nån butik idag? Vore toppen om ni kunde slå en kik om det finns Apple originalarmband att tillgå i butikerna på samma gång?

  • Medlem
  • 2015-07-17 09:34
Ursprungligen av zinned:

Ytterst märkligt sätt att skriva ett klockslag, vilket jag antar att det är...

Ja. I praktiken var det så att delar av informationen dök upp stegvis. Jag försökte beställa från strax innan 07.00 men då gick det inte. Tror att jag kom in fullt ut och kunde gå vidare till beställning c:a 07.08.

Hur som helst beställde jag en Apple Watch Sport 42 mm med svart armband för 4495. Levererans 21 juli, vilket ju är väldigt snabbt.

Ursprungligen av hanpa:

Ja. I praktiken var det så att delar av informationen dök upp stegvis. Jag försökte beställa från strax innan 07.00 men då gick det inte. Tror att jag kom in fullt ut och kunde gå vidare till beställning c:a 07.08.

Hur som helst beställde jag en Apple Watch Sport 42 mm med svart armband för 4495. Levererans 21 juli, vilket ju är väldigt snabbt.

Rätt modell

Bevaka tråden