Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar IOS till 8.4

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Megolon:

Du måste ha iTunes 12.2 som inte har kommit än. Står i flera trådar om det redan.

Haha okej, tänkte att det kom iom 10.10.4, my bad.

Ursprungligen av Chaosstar:

Haha okej, tänkte att det kom iom 10.10.4, my bad.

Lugnt och ditt antagande är korrekt för det var nog meningen att den skulle vara med.....vild gissning

Jag måste säga att jag är imponerad av den nya musik-appen och Apple Music. Spotify kommer få problem gissar jag...

Ursprungligen av EdvinT:

Jag måste säga att jag är imponerad av den nya musik-appen och Apple Music. Spotify kommer få problem gissar jag...

Verkligen för jag trodde inte att Apple Music skulle kunna hitta en Selena Gomez låt som var bra

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-06-30 20:56
Ursprungligen av EdvinT:

Jag måste säga att jag är imponerad av den nya musik-appen och Apple Music. Spotify kommer få problem gissar jag...

Har inte hunnit testa så mycket, men jag är inte helt kompis med nya appen. Att den är bättre än spotify håller jag med om dock.
Den appen har bara blivit sämre och sämre.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-06-30 21:56
Ursprungligen av Megolon:

Det verkar som det är något fel för det går bara att skapa spellistor/lägga till i befintliga spellistor om man först lägger till albumen i sin musik. Så fungerar det för mig alla fall så jag avvaktar tills det blir bekräftat att det är en bugg eller att det löser sig.
Kan bero på att det är ett oerhört tryck på servrarna just när 100 länders användare börjar använda Apple Music.

För mig fungerar det att ta en låt direkt från t.ex. Nytt --> Topplistor och välja Lägg till i en spellista. Utan att först ha lagt till i Min Musik.

Ursprungligen av Valin:

För mig fungerar det att ta en låt direkt från t.ex. Nytt --> Topplistor och välja Lägg till i en spellista. Utan att först ha lagt till i Min Musik.

Hm..undra om jag ska våga att stänga av iCloud-musikbibliotek och se om det är den som hakat upp sig.

Edit: Nej det ska vi inte göra för då får jag inte in iCloud-musikbiblioteket igen. Tur att jag testade på min iPad.

Någon som vet hur det blir med Spotify-spellistor?
Vi kanske får vänta tills iTunes uppdateras innan vi vet, eller?

Ursprungligen av Chaosstar:

Någon som vet hur det blir med Spotify-spellistor?
Vi kanske får vänta tills iTunes uppdateras innan vi vet, eller?

Vad blir? Att du ska kunna exportera från Spotify och sen importera till Apple Music?

Ursprungligen av Valin:

För mig fungerar det att ta en låt direkt från t.ex. Nytt --> Topplistor och välja Lägg till i en spellista. Utan att först ha lagt till i Min Musik.

Nope fungerar inte för mig....irriterande.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-06-30 22:43
Ursprungligen av Megolon:

Nope fungerar inte för mig....irriterande.

Skumt. Däremot märkte jag nu att spellistorna jag skapat på min iPhone inte dök upp på iPaden...

Edit: Okej, det kan bero på att jag inte hade aktiverat iCloud-musikbibliotek på iPaden.

Edit 2: Fungerar fint efter att jag aktiverat det. Alla spellistorna lades till!

Ursprungligen av Valin:

Skumt. Däremot märkte jag nu att spellistorna jag skapat på min iPhone inte dök upp på iPaden...

Edit: Okej, det kan bero på att jag inte hade aktiverat iCloud-musikbibliotek på iPaden.

Edit 2: Fungerar fint efter att jag aktiverat det. Alla spellistorna lades till!

När du lägger till låtar i dina spellistor dyker musiken upp under "Min Musik" också?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-06-30 22:58
Ursprungligen av Megolon:

När du lägger till låtar i dina spellistor dyker musiken upp under "Min Musik" också?

Ja, det gör de. De läggs i Biblioteket under Min musik.

Ursprungligen av Valin:

Ja, det gör de. De läggs i Biblioteket under Min musik.

Ok det gör det inte för mig och detta var dåliga nyheter tycker jag.
För lägger jag till en låt i en spellista vill jag inte att denna låt ska dyka upp i Min Musik som ett album med bara en låt.

Jag får bekräftelse att den lagts till men icke.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-06-30 23:07
Ursprungligen av Megolon:

Ok det gör det inte för mig och detta var dåliga nyheter tycker jag.
För lägger jag till en låt i en spellista vill jag inte att denna låt ska dyka upp i Min Musik som ett album med bara en låt.

Jag får bekräftelse att den lagts till men icke.

Verkligen skumt.. Nej det är kanske inte alla som gillar det men du kan ju välja att biblioteket bara ska visa de låtar som lagrats på din iPhone så det borde väl ändå bli rätt bra?

Ursprungligen av Valin:

Verkligen skumt.. Nej det är kanske inte alla som gillar det men du kan ju välja att biblioteket bara ska visa de låtar som lagrats på din iPhone så det borde väl ändå bli rätt bra?

Njae om jag lägger till en låt i en spellista så vill jag att den ska synas på mina andra enheter också.
Vill inte ha en massa album men enstaka låtar. Fan detta var en funktion jag inte gillar

Om jag spelar en låt och sen går in i menyn på låten och lägger till den i en spellista så verkar allt fungera. Men ingen låt läggs till i listan utan den förbli tom. Mysko.
:/

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-07-01 00:03

Nu funkar allt kanon här. Söker låtar, lägger till dom i spellistan och de dyker upp både på iPad och iPhone. Riktigt nöjd!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-07-01 00:06

Nu har jag testat runt lite med Apple Music, och det känns som att jag kommer att gilla det. Jag har inte riktigt varit kompis med Spotifys radio-funktion då min musiksmak är ganska varierande. Blev först lite sur på att Musik återigen hindrade mig från att lyssna på musik som inte låg lagrad lokalt, men nu (efter typ 2-3 månaders tid) förstod jag att det finns 2 switchar som måste vara på för att det ska gå att ströma musik i Musik-appen, både under mobilnätverk, men också under iTunes och App Store.

Ursprungligen av Megolon:

Vad blir? Att du ska kunna exportera från Spotify och sen importera till Apple Music?

Ja precis så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-01 00:41
Ursprungligen av Megolon:

Det verkar som det är något fel för det går bara att skapa spellistor/lägga till i befintliga spellistor om man först lägger till albumen i sin musik. Så fungerar det för mig alla fall så jag avvaktar tills det blir bekräftat att det är en bugg eller att det löser sig.
Kan bero på att det är ett oerhört tryck på servrarna just när 100 länders användare börjar använda Apple Music.

Fungerar utmärkt för mig, bara att trycka på de tre punkterna och sedan lägga till i valfri spellista.

Jag gillar nog den nya music tjänsten. Vissa saker funkar mycket bra, en hel del är bättre än Spotify men till viss del känns det som att jag testar en beta version. Först fick jag igång det, men kunde bara lägga in den musiken jag tidigare köpt på iTunes till spellistorna för det var det som syntes under min musik. Jaha man behövde slå på iCloud-musikbibliotek (lika oklart som allt som har med iCloud att göra). Lyckades slå igång det, kan nu skapa spellistor, men mitt bibliotek är tömt på det jag tidigare köpt via iTunes. Kan gå in i iTunes appen ladda ner på nytt och då dyker de upp igen.

Går in i en spellista Apple skapar, gillar den så jag tänkte spara den. Hjärta eller plus? Plus sparade, undrar vad hjärtat gör?

Söker efter en låt när jag är under fliken nytt. Går in under "för dig" och bläddrar runt. Gör en sökning där och spelar en låt. Går tillbaka till nytt-fliken och där är den första sökningen kvar, och den andra sökningen hänger kvar under "för dig".

Trots allt det så är jag dock positiv. Jag gillar beats 1 oväntat mycket. Antar att det kommer förbättringar i iOS 9.

Ursprungligen av Chaosstar:

Om jag spelar en låt och sen går in i menyn på låten och lägger till den i en spellista så verkar allt fungera. Men ingen låt läggs till i listan utan den förbli tom. Mysko.
:/

Får samma problem, men så dyker de upp helt plötsligt och sedan när jag tittar igen så är de borta. Har kanske och göra med överbelastning

Ursprungligen av zinned:

Fungerar utmärkt för mig, bara att trycka på de tre punkterna och sedan lägga till i valfri spellista.

WTF det fungerar när jag gör det i iTunes i OS X men inte på telefonen.
Får nog återställa telefonen helt kan ha göra med att jag körde en beta,

Bevaka tråden