Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar IOS till 8.4

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple släpper en uppdatering till det mobila operativsystemet IOS och version 8.4 ger bland annat tillgång till Apple Music.

Läs hela artikeln här

8.4 installerat på iPad och iPhone. Apple Music är igång och strömmar musik. Nu ryker äntligen Spotify! Väntar bara på att Zane Lowe startar sin allra första sändning på Beats One nu.

Det funkar tydligen inte än att lägga till album till ´Min Musik´. Utan den här funktionen blir det en mindre smidig tjänst - helt klart. Funkar det för någon annan?

Ursprungligen av EdvinT:

Det funkar tydligen inte än att lägga till album till ´Min Musik´. Utan den här funktionen blir det en mindre smidig tjänst - helt klart. Funkar det för någon annan?

Edit: (Goddag-yxskaft svar upptäcker jag i efterhand)
Ja. Fick en massa bubblor att trycka på. Ett tryck för gilla och två för gilla mycket. Tryck och håll nere för att ta bort. Först var det genre-bubblor och sen artistbubblor.

Ursprungligen av EdvinT:

Det funkar tydligen inte än att lägga till album till ´Min Musik´. Utan den här funktionen blir det en mindre smidig tjänst - helt klart. Funkar det för någon annan?

Det är meningen att det ska fungera för man får en notis om att det är tillagt men det blir något fel.

Jag lyckas inte aktivera ICloud-musikbibliotek. Står bara "iCloud-musikbibliotek kan inte aktiveras. Du kan aktivera det senare från Musik..." Undrar om det beror på överbelastning?!

Ursprungligen av EdvinT:

Det funkar tydligen inte än att lägga till album till ´Min Musik´. Utan den här funktionen blir det en mindre smidig tjänst - helt klart. Funkar det för någon annan?

Hmm...tydligen måste man lägga till Albumet till sin musik först och sen till en spellista!!!!
Inte bra alls utan man ska kunna lägga till enskilda låtar.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-06-30 17:53

Fungerar inte heller att slå igång iCloud-musikbibliotek för mig

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-06-30 17:56

Min står bara på estimating time

Har det gått igång redan alltså? Hittar inget i itunes.

Ursprungligen av Json_81:

Min står bara på estimating time

Har det gått igång redan alltså? Hittar inget i itunes.

Det verkar vara något fel för jag ser heller det inte i iTunes.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-06-30 18:08
Ursprungligen av Megolon:

Det verkar vara något fel för jag ser heller det inte i iTunes.

Ok.

Är det bara jag som har problem att få in det på telefonen? På ipaden gick det på några minuter.
Jag har iofs 8.4 public beta på telefonen, men sist det gick från beta till skarp version var inga problem.

Ursprungligen av Json_81:

Ok.

Är det bara jag som har problem att få in det på telefonen? På ipaden gick det på några minuter.
Jag har iofs 8.4 public beta på telefonen, men sist det gick från beta till skarp version var inga problem.

Jag tog bort profilen för beta testande så gick det på en gång.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-06-30 18:20
Ursprungligen av Megolon:

Jag tog bort profilen för beta testande så gick det på en gång.

Tack! Nu verkar det komma igång.

Har kört Beats 1 med Zane Lowe sen starten för 25 minuter sedan. Spring King med låten City va först ut. Det kan nog bli bra det här (mitt första 25 min in intryck), även om det är lite tjatigt just nu.

Någon annan som inte kan lägga in låtar i spellistor för Apple Music på sin iPhone? För mig fungerar det bara på ipaden, men jag ser dem på iPhonen

Ursprungligen av AgentDiNozzo:

Någon annan som inte kan lägga in låtar i spellistor för Apple Music på sin iPhone? För mig fungerar det bara på ipaden, men jag ser dem på iPhonen

Kan inte heller göra det men det fungerar OM man lägger till hela albumet till sin musik och SEN lägger till tänkta låt.
Inte alls bra utan man ska kunna lägga till låtar utan att lägga till hela albumet.

Ursprungligen av Megolon:

Kan inte heller göra det men det fungerar OM man lägger till hela albumet till sin musik och SEN lägger till tänkta låt.
Inte alls bra utan man ska kunna lägga till låtar utan att lägga till hela albumet.

Det funkar inte för mig eftersom jag inte kan aktivera iCloud-musikbibliotek.

Ursprungligen av EdvinT:

Det funkar inte för mig eftersom jag inte kan aktivera iCloud-musikbibliotek.

Fungerade inte för mig heller först, men när jag hade aktiverat det på ipaden så gick det sedan på iPhonen, annars i värsta fall så får man nog vänta tills Apples servrar har börjat lugna ner sig lite.

Ursprungligen av AgentDiNozzo:

Fungerade inte för mig heller först, men när jag hade aktiverat det på ipaden så gick det sedan på iPhonen, annars i värsta fall så får man nog vänta tills Apples servrar har börjat lugna ner sig lite.

Precis för det är nog ett jävla tryck på dom

Ursprungligen av Megolon:

Kan inte heller göra det men det fungerar OM man lägger till hela albumet till sin musik och SEN lägger till tänkta låt.
Inte alls bra utan man ska kunna lägga till låtar utan att lägga till hela albumet.

Lite konstigt för på ipaden flyter allt på som det antagligen ska göra, dvs att man kan söka på en låt och lägga den direkt i en spellista utan krångel.

Ursprungligen av Megolon:

Precis för det är nog ett jävla tryck på dom

Säkert, så jag har inte testat mer än chilla till olika radiostreams.
Blir ju klart mer radio nu än på lääänge.
Ska kolla det andra till helgen eller så, när det lugnat ner sig. ?

Ursprungligen av AgentDiNozzo:

Lite konstigt för på ipaden flyter allt på som det antagligen ska göra, dvs att man kan söka på en låt och lägga den direkt i en spellista utan krångel.

Kan inte lägga till någon musik i mina spellistor på någon enhet.

Är det någon som lyckats visa musikvideos i helskärm på IPad i Music? Finns inte den funktionen? Jäkligt irriterade såfall

Ursprungligen av Petter Lindskog:

Är det någon som lyckats visa musikvideos i helskärm på IPad i Music? Finns inte den funktionen? Jäkligt irriterade såfall

På iPhone är det fullskärm.

Såhär ser det ut på IPad, skitirrierande om man ska ha det se ut sådär runt om

Ursprungligen av Megolon:

På iPhone är det fullskärm.

Jo jag vet att det inte ser bra ut och vi får hoppas att Apple har missat något och rättar till det.

Alltså hur får jag fram så jag kan lägga till musik? Skapade en spellista, men den enda musik som kommer fram då jag söker är musik som jag har på mobilen, jag vill börja lägga till musik i nyskapade spellistor för att streama som i Spotify.
Var och i vilken ordning gör man saker?

Och i iTunes i Mac OS, hur gör man där, får inte fram nån vy som känns som Spotify?

(Hittar inte Beats 1 i iTunes i Mac OS heller)

Ursprungligen av Chaosstar:

Alltså hur får jag fram så jag kan lägga till musik? Skapade en spellista, men den enda musik som kommer fram då jag söker är musik som jag har på mobilen, jag vill börja lägga till musik i nyskapade spellistor för att streama som i Spotify.
Var och i vilken ordning gör man saker?

Det verkar som det är något fel för det går bara att skapa spellistor/lägga till i befintliga spellistor om man först lägger till albumen i sin musik. Så fungerar det för mig alla fall så jag avvaktar tills det blir bekräftat att det är en bugg eller att det löser sig.
Kan bero på att det är ett oerhört tryck på servrarna just när 100 länders användare börjar använda Apple Music.

Ursprungligen av Chaosstar:

Och i iTunes i Mac OS, hur gör man där, får inte fram nån vy som känns som Spotify?

(Hittar inte Beats 1 i iTunes i Mac OS heller)

Du måste ha iTunes 12.2 som inte har kommit än. Står i flera trådar om det redan.

Bevaka tråden