Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar OS X Yosemite till 10.10.4

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple släpper en uppdatering till operativsystemet OS X Yosemite och version 10.10.4 ger bland annat pålitligare nätverk.

Läs hela artikeln här

10.10.4 installerat, men någon uppdatering till iTunes 12.2 medföljer inte och har ännu inte dykt upp i varken App Store eller på webben.

Nu gäller det bara att hitta Apple Music i OS-X. Har letat i en timme nu...

Ursprungligen av Gordon67:

Nu gäller det bara att hitta Apple Music i OS-X. Har letat i en timme nu...

Då lär du få leta länge för uppdateringen av iTunes följde inte med.
Dom har problem att rulla ut iTunes uppdateringen.

Ursprungligen av Megolon:

Då lär du få leta länge för uppdateringen av iTunes följde inte med.
Dom har problem att rulla ut iTunes uppdateringen.

Fick precis en uppdatering 12.1.2.27....fortfarade inget Apple Music.
Ser på andra forum att det är fler som är lika undrande

Ursprungligen av Gordon67:

Fick precis en uppdatering 12.1.2.27....fortfarade inget Apple Music

12.2 måste det vara för att Apple Music ska synas.

Ursprungligen av Megolon:

12.2 måste det vara för att Apple Music ska synas.

Ok

  • Medlem
  • 2015-06-30 20:14

För mig var det omöjligt att uppdatera via App Store. Softwareupdated gick bananas i kubik och ingenting hände trots 150% cpu.

Det gick mycket bättre med combon som hittas på https://support.apple.com/kb/DL1820?locale=en...

Någon som laddat ner 10.10.4 och provat det där med att skaka mus?

Ursprungligen av CekariYH:

Någon som laddat ner 10.10.4 och provat det där med att skaka mus?

Det är en feature i El Capitan väl?

Ursprungligen av Megolon:

Det är en feature i El Capitan väl?

Haha, visst fanken. Time for bed helt klart

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-06-30 21:03

Nu verkar discoveryd vara ersatt av mDNSResponder, låt se om alla wifi-problem är borta.

Ursprungligen av mattiL:

Nu verkar discoveryd vara ersatt av mDNSResponder, låt se om alla wifi-problem är borta.

Undrar om Continuity (Handoff, Phone Calling, Instant Hotspot och SMS) fortfarande fungerar i 10.10.4. discoveryd var utvecklad just för att Continuity finesserna skulle fungera – tyvärr funkade inte discoveryd som det skulle.

Jag har bara för gamla produkter (iPad 3 och MacBook late 2011) för att testa.

Ursprungligen av The Real Viking:

Undrar om Continuity (Handoff, Phone Calling, Instant Hotspot och SMS) fortfarande fungerar i 10.10.4. discoveryd var utvecklad just för att Continuity finesserna skulle fungera – tyvärr funkade inte discoveryd som det skulle.

Skumt, detta fungerar utan problem utom någon väldigt enstak gång för mig. Dom väldigt få gånger det har varit nått, har en omstart fixat det.
Har egentligen inga problem alls med WiFi etc som de nu alltså ska "fixa".
Hoppas nu att inte bytet tillbaka till pre-discoveryd ställer till det för mig som har ett fungerande system!

Ursprungligen av CekariYH:

Skumt, detta fungerar utan problem utom någon väldigt enstak gång för mig. Dom väldigt få gånger det har varit nått, har en omstart fixat det.
Har egentligen inga problem alls med WiFi etc som de nu alltså ska "fixa".
Hoppas nu att inte bytet tillbaka till pre-discoveryd ställer till det för mig som har ett fungerande system!

Jag har inte heller haft problem med WiFi.

Senast redigerat 2015-07-01 00:17
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-06-30 23:15

Jag har fortfarande problem med att min NAS som jag använder för Time Machine inte hittas efter viloläge om man har laddaren ansluten.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-07-01 12:10

Jag HAR min iMac uppkopplad via WIFI och kan inte ladda ned uppdateringen.... försökt flera gånger:-(

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-07-01 22:57

Då är väl det här kanske mer intressant, semi-officiellt stöd för TRIM för oss med tredjeparts SSD-enheter.

Citat:

With today’s OS X 10.10.4 update, however, Apple has added a command line utility that can be used to enable TRIM on third-party SSDs without having to download and install anything. Called trimforce, the utility can be executed from the OS X terminal, and it requires a reboot to start working.

Källa: http://arstechnica.com/apple/2015/06/latest-o...
Läs vidare: http://www.macrumors.com/2015/07/01/os-x-trim...

Ursprungligen av jahve:

Då är väl det här kanske mer intressant, semi-officiellt stöd för TRIM för oss med tredjeparts SSD-enheter.

Är det verkligen så intressant så att man måste tipsa om det två gånger? Se inlägg #18.

Ditt inlägg är bättre, för det innehåller lite text också, och inte bara en länk, men det är ändå en dubblett.

Ursprungligen av Ljung:

För mig var det omöjligt att uppdatera via App Store. Softwareupdated gick bananas i kubik och ingenting hände trots 150% cpu.

Det gick mycket bättre med combon som hittas på https://support.apple.com/kb/DL1820?locale=en...

Jag hade liknande problem, och det gick fint att installera om man startade datorn i Safe mode. (håll nere shift under uppstart)

Nu var gamlingen lite för snabb att uppgradera … Tele2 har inte något trådlöst modem som klarar Yosemite, men det kunde avhjälpas genom att inhandla en minirouter från Kjell & co.

Konfigurationen var inte så enkel, så jag var tvungen att ringa till D-Links support. Allting löste sig, och han som hjälpte mig var verkligen himla duktig och hade en ängelns tålamod!
Så nu håller jag på att lära alla nya finesser som jag har missat sen Snöleopardens tid!

P.S. En skön kommentar av min bästa väns brorson (= en riktig duktig kille på datorer), när jag frågade om hur liten/stor är risken att det inte skulle lyckas när jag skulle uppgradera till Yosemite: en på miljonen! Då vågade jag språnget!

Senast redigerat 2015-07-27 15:35
1
Bevaka tråden