Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så mycket får artisterna från Apple

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple betalar ut ersättning för musiker under provperioden av nya tjänsten Apple Music, men betydligt lägre summor än under betalperioden.

Läs hela artikeln här

Man får alltså otroliga 17 öre varje gång en låt spelas..
Det är inga dåliga summor.
En låt som spelas av tusentals om o om igen.. Det genererar pengar..
Känner att jag vill knapa ihop en låt, koppla upp ett antal enheter mot Apple music som spelar min låt på repeat om o om igen.. Låten är tre minuter lång och jag har 10 enheter som pumpar på min låt. Då får jag nästan 1000 kr per dygn..
Varför tänka smått. Jag köper in Massa skitmobiler som samsung för billig peng. 100 mobiler som strömmar min Musik nonstop.
10 tusen i fickan varje dag!
Månadslön på 3 hundra tusen.

Klart detta kommer hända! Tyvärr har jag ingen låt just nu.

Ursprungligen av Tjosansa:

Man får alltså otroliga 17 öre varje gång en låt spelas..
Det är inga dåliga summor.
En låt som spelas av tusentals om o om igen.. Det genererar pengar..
Känner att jag vill knapa ihop en låt, koppla upp ett antal enheter mot Apple music som spelar min låt på repeat om o om igen.. Låten är tre minuter lång och jag har 10 enheter som pumpar på min låt. Då får jag nästan 1000 kr per dygn..
Varför tänka smått. Jag köper in Massa skitmobiler som samsung för billig peng. 100 mobiler som strömmar min Musik nonstop.
10 tusen i fickan varje dag!
Månadslön på 3 hundra tusen.

Klart detta kommer hända! Tyvärr har jag ingen låt just nu.

Tyvärr så måste jag göra dig besviken. Apple betalar inte 17 öre varje gång en låt spelas utan 17 öre för att få ha låten inkluderad i Apple Music "Free". Sen betalar de en mindre peng till artist/förlag/skivbolag varje gång låten spelas. Om Apple betalade 17 öre per låt som streamades så skulle de troligen förlora mer på att dra igång Apple Music än vad de tjänar på en hel del av sina lönsamma produkter och Apple gillar ju som vi alla vet inte att förlora pengar.

Dessutom att scamstreama sina egna låtar är inte så lätt som du verkar tro. Finns analysprogram som lätt upptäcker sådant.

Ursprungligen av Perobous:

Tyvärr så måste jag göra dig besviken. Apple betalar inte 17 öre varje gång en låt spelas utan 17 öre för att få ha låten inkluderad i Apple Music "Free". Sen betalar de en mindre peng till artist/förlag/skivbolag varje gång låten spelas. Om Apple betalade 17 öre per låt som streamades så skulle de troligen förlora mer på att dra igång Apple Music än vad de tjänar på en hel del av sina lönsamma produkter och Apple gillar ju som vi alla vet inte att förlora pengar.

Dessutom att scamstreama sina egna låtar är inte så lätt som du verkar tro. Finns analysprogram som lätt upptäcker sådant.

Jag har faktiskt gjort detta själv en gång i tiden och det fungerade riktigt bra. Fick fina tusenlappar på bankkontot.
Gällde inte musik utan något lite snuskigare. Porrlänkar.
Höll på nån månad bara för att se om det funkade. När jag konstaterade att det gjorde det så svalnade mitt intresse.
Visst har de säkert koll på ip nummer och så vidare idag (det hade de inte då) men det betyder inte att det är omöjligt för det. Man får hitta på nya sätt att gå förbi det bara.

Ursprungligen av Tjosansa:

Jag har faktiskt gjort detta själv en gång i tiden och det fungerade riktigt bra. Fick fina tusenlappar på bankkontot.
Gällde inte musik utan något lite snuskigare. Porrlänkar.
Höll på nån månad bara för att se om det funkade. När jag konstaterade att det gjorde det så svalnade mitt intresse.
Visst har de säkert koll på ip nummer och så vidare idag (det hade de inte då) men det betyder inte att det är omöjligt för det. Man får hitta på nya sätt att gå förbi det bara.

Visst har det funkat förut och gör det kanske på ett fåtal ställen nu också men på de flesta siter idag så stängs man av väldigt snabbt om bara ens en misstanke om sådant fusk skulle uppstå.
Sen fuskas det garanterat en del internt för att hålla trafik och intäkter uppe på många siter av olika slag men det är ju en annan sak.

....

1
Bevaka tråden