Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Taylor Swift släpper album på Apple Music

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter många turer står det klart att superstjärnan Taylor Swifts album 1989 kommer att finnas tillgängligt när Apple Music släpps om några dagar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-26 13:03

Hur stor är avgiften de betalar under gratis perioden? Det gamla 70% eller långt lägre?

Ursprungligen av juanito:

Hur stor är avgiften de betalar under gratis perioden? Det gamla 70% eller långt lägre?

Lägre.
http://www.99mac.se/artikel/7241-sa-mycket-fa...

Smart marknadsföring.
Många kommer vilja lyssna på den plattan, mig inkluderad.

Jepp, jag betraktar hela karusellen som planerad och smart marknadsföring. Jag söker nog inte upp musiken, men jag vet nu att det finns en artist som heter Taylor Swift (det var mig obekant och namnet kommer jag ihåg nu tack vare Jonathan Swift :-).

Ursprungligen av Tjosansa:

Smart marknadsföring.
Många kommer vilja lyssna på den plattan, mig inkluderad.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-06-26 17:28

Apple har länge varit väldans smarta skapa bra pr.

Utan att behöva lägga ut så värst på stora reklamkampanjer skrivs det tonvis med redaktionellt material. Inte säkert Apple planerat denna mediakupp från början, Swift råkade bara bli den kugge i Coocks maskineri de behövde, hypa AM några snäpp snabbt, utan att hon ens visste om det.

För bara några få cent mer:

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-06-26 21:26

Äntligen!

Som jag har väntat..

Lyssnade just på två låtar på tuben, klämmig musik och en vacker flicka, vad mer kräver man? ?

Jag tror du missuppfattat hela showen; det är Swift och hennes agenter/bolag/matrknadavdelning/entourage som fixat detta. Apple har givetvis inte riggat detta - det har haft (om någon) skadlig inverkan på deras varumärke.

(otroligt otajt spelat i det där klippet förresten- sällan man hör något så otroligt osvängigt - var grunden pålagd efteråt och inte riktigt synkat? :-D. Det är ju en fin musikant och gitarrist...men det är något som inte stämmer... )

Ursprungligen av jas:

Apple har länge varit väldans smarta skapa bra pr.

Utan att behöva lägga ut så värst på stora reklamkampanjer skrivs det tonvis med redaktionellt material. Inte säkert Apple planerat denna mediakupp från början, Swift råkade bara bli den kugge i Coocks maskineri de behövde, hypa AM några snäpp snabbt, utan att hon ens visste om det.

För bara några få cent mer:

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-06-26 22:29
Ursprungligen av Demiurgen:

Jag tror du missuppfattat hela showen; det är Swift och hennes agenter/bolag/matrknadavdelning/entourage som fixat detta. Apple har givetvis inte riggat detta - det har haft (om någon) skadlig inverkan på deras varumärke.

(otroligt otajt spelat i det där klippet förresten- sällan man hör något så otroligt osvängigt - var grunden pålagd efteråt och inte riktigt synkat? :-D. Det är ju en fin musikant och gitarrist...men det är något som inte stämmer... )

Ungefär så jag menade, om de inte tänkt klart från början angående ersättning (vilket de borde insett skulle orsaka rabalder) har utomstående spelat dem i händerna med gratis spaltmeter för alla inblandade som känt resultat. Både Swift et al och Apple vinner i längden.

Sorry för sur produktion, tyckte var kul med en annorlunda variant. Finns flera godkända mer originallika på akustisk gitarr om så önskas.

1
Bevaka tråden