Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Historiskt strömavbrott slog ut G5-produktion

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det historiska strömavbrottet som drabbade Nordamerika under torsdagen påverkade även IBMs produktion av de nya G5-chippen. eWeek rapporterar att IBMs högteknologiska halvledartillverkning i East Fishkill, NY drabbades av två dagars produktionssopp. När kraftnätet kollapsade slogs fabrikens reservkraft omedelbart in. Tack vare reservkraften kunde de komplicerade produktionsprocesserna avslutas på ett säkert sätt.

På fredagen återkom strömmen igen men ingenjörerna räknar inte med att få igång full produktion förrän under söndagen, hävdade IBMs talesman Bill O'leary till eWeek.

Källa: eWeek

Uppdatering: Apple har meddelat att strömavbrottet varken påverkat G5-produktionen eller försenat leveranserna av nya PowerMac. Men IBMs produktion påverkads trots detta av ett produktionsstopp.

Senast redigerat 2003-08-18 16:45

Precis vad Apple behövde just nu...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Precis vad Apple behövde just nu...

det kanske det var ändå... nu fick man ju någonting att skylla på...

"Pga de svåra strömavbrotten i USA kommer vi inte kunna leverera Power Mac G5 förrän i oktober."

Ja, det låter trovärdigt.

Jag tror på konspirationen att det var AMD och Intel som medvetet skapade strömavbrottet -- eller nått... typ...

BlAsTeR skapade strömavbrottet

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-08-16 13:43

Tror bara det är en dålig ursäkt för förseningarna som ändå skulle komma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-16 13:44

Jag tror att det var Time-Life eller CNN som ville ha lite snygga mörkläggningsbilder på Manhattan och Toronto.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-16 14:54

Samtliga kraftverk i staterna drivs under windows 95 och det är skälet till att det bara säger "poff" ibland. Typ. Liksom. Öh.

  • Medlem
  • 2003-08-16 17:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Samtliga kraftverk i staterna drivs under windows 95 och det är skälet till att det bara säger "poff" ibland. Typ. Liksom. Öh.

Det sa bara beep beeep beep, it's a kind of a bummer, sedan blev det svart....

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Det sa bara beep beeep beep, it's a kind of a bummer, sedan blev det svart....

Den var bra!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-17 11:11

Jag läser på text-tv:
Ellen tillbaka i USA.
(Det står: Elen tillbaka i USA).

Jag tänker:
Att text-tv bryr sig om vad fröken Feiss gör...

Stordrift är ju bra ju. Kan man inte driva hela världen med ett enda kraftverk? Bara man har bestämt i förväg med diverse ekonomiska teorier att det inte kan paja så är det ju perfekt! Kan man tillverka alla världens minneskretsars lim i en enda fabrik så kan man väl göra detsamma med kraftförsörjningen. Just-in-time, funkar perfekt utom när någon del i en lång och komplicerad kedja inte gör det.

Jag tror det är därför Apple så ofta levererar sent.

  • Medlem
  • 2003-08-18 01:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Jag läser på text-tv:
Ellen tillbaka i USA.
(Det står: Elen tillbaka i USA).

Jag tänker:
Att text-tv bryr sig om vad fröken Feiss gör...

hehe...jag tänkte precis samma sak, utan att ha läst din andra mening, ojojoj:-)

Nu skeppas G5:orna

Så strömavbrottet gjorde antagligen inte så mkt:)

Citat:

“The Power Mac G5 is a big hit with customers and developers,” said Philip Schiller, Apple’s senior vice president of Worldwide Product Marketing. “The two single processor Power Mac G5 models are available now, so we wanted to get those into customers hands as soon as possible, and we’re right on track to deliver the dual 2.0 GHz Power Mac G5 later this month.”

1
Bevaka tråden