Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch blickar bakåt i tiden

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En gång var System 7.5.5 det senaste som gick att köra på en Mac, men nu går det även att få igång systemet på en Apple Watch.

Läs hela artikeln här

Helt otroligt vad dom smarta kan göra och otroligt hur kraftfulla våra små prylar blivit!

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-24 09:30
Ursprungligen av CekariYH:

Helt otroligt vad dom smarta kan göra och otroligt hur kraftfulla våra små prylar blivit!

Ja visst, men jag tror klockan är långt mer kraftfull än den datorn som krävdes för att köra Mac OS 7.5. Alla macar sedan 1987 kan köra 7.5.5. Även vissa från 1986.

Jämför en Apple Watch med t.ex. http://apple-history.com/se.
Hittade ingen bra länk för Apple Watchen som samlade all data så det får ni surfa själv.

Ursprungligen av juanito:

Ja visst, men jag tror klockan är långt mer kraftfull än den datorn som krävdes för att köra Mac OS 7.5. Alla macar sedan 1987 kan köra 7.5.5. Även vissa från 1986.

Japp, det var ju det jag menade

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-24 12:53
Ursprungligen av juanito:

Alla macar sedan 1987 kan köra 7.5.5. Även vissa från 1986.

Osis. Då kommer jag alltså aldrig kunna köra något så modernt som System 7 på min Apple II Watch

Ursprungligen av CekariYH:

Helt otroligt vad dom smarta kan göra och otroligt hur kraftfulla våra små prylar blivit!

Det är sanslöst. Ungefär som när du tar reda på vilken datorkraft en Apolloraket hade... Inte mycket..

Citat:

The so-called Apollo Guidance Computer (AGC) used a real time operating system, which enabled astronauts to enter simple commands by typing in pairs of nouns and verbs, to control the spacecraft. It was more basic than the electronics in modern toasters that have computer controlled stop/start/defrost buttons. It had approximately 64Kbyte of memory and operated at 0.043MHz.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är sanslöst. Ungefär som när du tar reda på vilken datorkraft en Apolloraket hade... Inte mycket..

Precis vad jag också tänkte på, att dom skickade upp folk till månen med en dator som var som en dinky-toys leksak.
Modiga människor

  • Medlem
  • 2015-06-24 15:13

Jag lovar att bli ordentligt exalterad första gången denna evigt återkommande IDG-liknande "nyhet", ny pryl - gammalt OS, inte har mellansteget "installerade en emulator"

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-24 18:16
Ursprungligen av erak:

Jag lovar att bli ordentligt exalterad första gången denna evigt återkommande IDG-liknande "nyhet", ny pryl - gammalt OS, inte har mellansteget "installerade en emulator"

Tja man kan ju installera ett paket med gamla macos som redan har en emulator, annars kan du glömma att bli exalterad.

1
Bevaka tråden