Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mail. Mail från olika konton i en enda inkorg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har haft problem med att få bort ett mail-konto från Mac mail. Efter en del googlande verkade en lösning vara att ta bort "com.apple.mail"-mappen (~/Library/Containers/com.apple.mail). Nu löses problemet och kontot gick att raderas. Men å andra sidan samlas alla mail från olika konton i en enda inkorg i mailprogrammet. Jag sliter mig i håret! Har försökt för bort det där kontot i 2 timmar snart...och nu det här. Går det att lösa på något vis?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-06-21 00:59
Ursprungligen av EdvinT:

Hej

Jag har haft problem med att få bort ett mail-konto från Mac mail. Efter en del googlande verkade en lösning vara att ta bort "com.apple.mail"-mappen (~/Library/Containers/com.apple.mail). Nu löses problemet och kontot gick att raderas. Men å andra sidan samlas alla mail från olika konton i en enda inkorg i mailprogrammet. Jag sliter mig i håret! Har försökt för bort det där kontot i 2 timmar snart...och nu det här. Går det att lösa på något vis?

Är det Mail.app vi pratar om? Är inkorgarna i så fall borta, eller är de bara dolda bakom brevlåda-knappen uppe till vänster?

Ursprungligen av Måns97:

Är det Mail.app vi pratar om? Är inkorgarna i så fall borta, eller är de bara dolda bakom brevlåda-knappen uppe till vänster?

Ja, inkorgarna verkar vara borta.

Ursprungligen av EdvinT:

...Nu löses problemet och kontot gick att raderas. Men å andra sidan samlas alla mail från olika konton i en enda inkorg i mailprogrammet...

1. Önskan om ett förtydligande, Det är alltså två helt olika och oberoende problem, varav det första är löst nu, och det är egentligen bara det andra du vill ha hjälp med?

2. Berätta gärna vilken version av OS X det gäller.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

1. Önskan om ett förtydligande, Det är alltså två helt olika och oberoende problem, varav det första är löst nu, och det är egentligen bara det andra du vill ha hjälp med?

2. Berätta gärna vilken version av OS X det gäller.

Jag fick bort mail-kontot så det ursprungliga problemet är löst. Det gäller OS X 10.10.3

Ursprungligen av EdvinT:

Jag fick bort mail-kontot så det ursprungliga problemet är löst...

Ok, tack för förtydligandet. Lite förvirrande när nästan hela det första inlägget handlar om det lösta problemet.

Eller finns det kanske någon koppling mellan de två problemen ändå? Var det så att inkorgarna försvann i samband med att du äntligen fick bort det där kontot? Eller hade inkorgarna försvunnit redan tidigare?

1
Bevaka tråden