Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

koppla ihop airport express med mobil wifi router

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej någon som kan hjälpa mig att koppla ihop min Huawei mobile wifi E589 med min airport express så jag kan vara uppkopplad mot airport express samtidigt som jag har internet

Tack på förhand Bengt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-19 23:34
Ursprungligen av bengtf:

Hej någon som kan hjälpa mig att koppla ihop min Huawei mobile wifi E589 med min airport express så jag kan vara uppkopplad mot airport express samtidigt som jag har internet

Tack på förhand Bengt

Bengt, varför vill du använda din Express? Jag vet inte exakt vad din Huawei-enhet är för produkt men klarar den den inte av att agera router och distribuera ett trådlöst nät?

Du kan inte vara ansluten på två olika wifi-nätverk samtidigt.

Men om du ställer in Airport Express, så att den inte skapar ett eget wifi-nätverk, utan i stället utökar/förlänger wifi-nätverket som Huawei-routern skapar, så borde det funka.

Men du får gärna berätta mer, som t.ex vad Airport Expressen används till, och varför du vill vara ansluten till båda routrarna samtidigt. Då blir det lättare att ge relevanta svar.

Du kan också berätta vilka enheter det är som ska koppla upp sig mot routrarna, och vilka operativsystem de enheterna kör. Sådan bakgrundsinformation är aldrig fel.

jag kommer att styra ett digitalt mixerbord med i pad med senaste IOS så då behöver jag ha airport express köpt i december 2013 kopplad med kabel till det det går inte att köra trådlöst från mixerbordet så det ända jag vill att min 4g router ska göra är att fixa internet och koppla det till min airport express

Hälsningar Bengt

Senast redigerat 2015-06-20 11:06

Om det nu går med den Huawei-routern så har du instruktioner hur du ska göra med din Airport Express här för att kunna använda ethernet-porten till det du vill.

Jag skulle ha investerat i en router med stöd för 3G/4G och som har ethernet-port/ar.

Ursprungligen av bengtf:

jag kommer att styra...

Det var en väldigt lång mening. Lite punkter och kommatecken hade underlättat läsningen.

Men jag tror att lösningen som jag föreslog tidigare bör funka. Dvs att Airport Expressen inte ska skapa ett eget wifi-nätverk, utan i stället utöka/förlänga wifi-nätverket som skapas av 4G-routern.

https://support.apple.com/en-us/HT204617

jag har tänkt på det också men då jag har en airport express så vill jag prova med den först

tack för hjälpen Bengt

1
Bevaka tråden