Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Iphone blir tjockare och starkare

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nästa generation Iphone-modeller blir starkare och något tjockare än nuvarande modeller, enligt analytikern Ming-Chi Kuo.

Läs hela artikeln här

Ja...att dom backar från idiotiska utstickande linsen förutsätter jag. Vad som gjorde att Apple (Apple!) kunde göra en sådan blunder är en gåta som framtida designanalytiker aldrig kommer att få klarhet i - någonting klickade vääääldigt fel i Cupertino...och att Apple (Apple!) dessutom gjorde denna grymma fadäs p.g.a. något så trivialat och tramsigt som tunnhetshetsen bevisar mycket tydligt att ALLT inte är riktigt som förr hos Apple.

Ursprungligen av Demiurgen:

Ja...att dom backar från idiotiska utstickande linsen förutsätter jag. Vad som gjorde att Apple (Apple!) kunde göra en sådan blunder är en gåta som framtida designanalytiker aldrig kommer att få klarhet i - någonting klickade vääääldigt fel i Cupertino...och att Apple (Apple!) dessutom gjorde denna grymma fadäs p.g.a. något så trivialat och tramsigt som tunnhetshetsen bevisar mycket tydligt att ALLT inte är riktigt som förr hos Apple.

En annan förstår inte hur man kan störa sig på att den "sticker ut". Samsung har gjort likadant på nya S6. Jag har inga problem med det. Föredrar en tunn telefon, och behöver då linsen gå lite utanför för att ge oss en bättre kamera så är det bara en vinst för mig. Och jag tror att väldigt många andra inte heller bryr sig nämnvärt.

Det är klart att allmänheten inte bryr sig - god design är något för en minoritet. Men det är ju fullständigt ointressant för oss som har god smak och uppskattar god design som en egen konstart - som får kickar och förhöjd livskänsla av skönhet och funktion i symfoni. Apple är ett företag som gjort vackra saker som allmänheten inte kan uppskatta (dom drar grälla kondomer över grejerna t.ex.), men inte brydde sig Jobs om allmänhetens smaklöshet eller inte bryr sig Ive om det; dom gör vackra saker och tar industridesign till nya höjder ändå...för att dom kan och vill och inte har förmågan att klämma ur sig skit. Skulle Apple inte lägga ribban högre än allmänheten så skulle deras grejer se för jävliga ut...så klart.
Utstickande optiken på 6an ÄR ett avbrott mot Apples goda estetik och höga funktionsklass (material, hållbarhet, antismutssamlingsdesign, etc). En utstickande optik skadas lättare också så klart. Den tar stryk.
Det var en komromiss som gick för långt och vinsten (tunnhet) är inte tillräckligt viktig (det är t.o.m. trams). Det vet Apple och dom kommer att justera detta i nästa modell.

Ursprungligen av oldpeer:

En annan förstår inte hur man kan störa sig på att den "sticker ut". Samsung har gjort likadant på nya S6. Jag har inga problem med det. Föredrar en tunn telefon, och behöver då linsen gå lite utanför för att ge oss en bättre kamera så är det bara en vinst för mig. Och jag tror att väldigt många andra inte heller bryr sig nämnvärt.

Ursprungligen av Demiurgen:

Ja...att dom backar från idiotiska utstickande linsen förutsätter jag. Vad som gjorde att Apple (Apple!) kunde göra en sådan blunder är en gåta som framtida designanalytiker aldrig kommer att få klarhet i - någonting klickade vääääldigt fel i Cupertino...och att Apple (Apple!) dessutom gjorde denna grymma fadäs p.g.a. något så trivialat och tramsigt som tunnhetshetsen bevisar mycket tydligt att ALLT inte är riktigt som förr hos Apple.

Otroligt att Apple säljer så många när dom enligt din expertis gör allt fel!!!
Är det inte dags att du åker dit och talar om för dom hur det egentligen ska göra?

Ursprungligen av Demiurgen:

Ja...att dom backar från idiotiska utstickande linsen förutsätter jag. Vad som gjorde att Apple (Apple!) kunde göra en sådan blunder är en gåta som framtida designanalytiker aldrig kommer att få klarhet i - någonting klickade vääääldigt fel i Cupertino...och att Apple (Apple!) dessutom gjorde denna grymma fadäs p.g.a. något så trivialat och tramsigt som tunnhetshetsen bevisar mycket tydligt att ALLT inte är riktigt som förr hos Apple.

Håller med, linsen har blivit repad på 2 av mina 6+, bedrövligt.

Ursprungligen av Demiurgen:

Det är klart att allmänheten inte bryr sig - god design är något för en minoritet. Men det är ju fullständigt ointressant för oss som har god smak och uppskattar god design som en egen konstart - som får kickar och förhöjd livskänsla av skönhet och funktion i symfoni. Apple är ett företag som gjort vackra saker som allmänheten inte kan uppskatta (dom drar grälla kondomer över grejerna t.ex.), men inte brydde sig Jobs om allmänhetens smaklöshet eller inte bryr sig Ive om det; dom gör vackra saker och tar industridesign till nya höjder ändå...för att dom kan och vill och inte har förmågan att klämma ur sig skit. Skulle Apple inte lägga ribban högre än allmänheten så skulle deras grejer se för jävliga ut...så klart.
Utstickande optiken på 6an ÄR ett avbrott mot Apples goda estetik och höga funktionsklass (material, hållbarhet, antismutssamlingsdesign, etc). En utstickande optik skadas lättare också så klart. Den tar stryk.
Det var en komromiss som gick för långt och vinsten (tunnhet) är inte tillräckligt viktig (det är t.o.m. trams). Det vet Apple och dom kommer att justera detta i nästa modell.

Det är fascinerande att du på något sätt gör ett fåtal, inklusive dig själv till enväldiga domare över vad som är god design. Vi andra som fortfarande tycker att Apple har gjort en iPhone med en otroligt vacker och stilren design ska inte göra oss besvär att tro att vi vet något. Istället utgör vi "allmänheten som inte bryr sig" och alltså inte förstår design och idé. Tråkig inställning.

Jag tror inte att Apple på något sätt ångrar hur de valde att utforma iPhone 6 med dess kamera. Det var nog ett medvetet val där man ansåg att det var en väl tilltagen balans mellan enhetens storlek och behovet av funktion och kvalitet på kamera. Att du sedan inte förstår det gör inte per automatik att Apple "vet" att Du har rätt och att de kommer att ändra på det i nästa modell.

Ursprungligen av ibra_apple:

Håller med, linsen har blivit repad på 2 av mina 6+, bedrövligt.

OK. Steve Jobs sa "Håll den inte på det sättet." gällande att man kunde få ett death grip på en tidigare iPhone. I det här fallet så skulle det förmodligen fungera bra att säga "Var mer försiktig med din telefon.". Jag har då aldrig lyckats få repor på linsen, och då är jag ändå inte särskilt varsam med var den hamnar. Däremot kanske jag inte slänger ner den på exakt vilket underlag som helst.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-06-19 14:11
Ursprungligen av Demiurgen:

Det är klart att allmänheten inte bryr sig - god design är något för en minoritet. Men det är ju fullständigt ointressant för oss som har god smak och uppskattar god design som en egen konstart - som får kickar och förhöjd livskänsla av skönhet och funktion i symfoni. Apple är ett företag som gjort vackra saker som allmänheten inte kan uppskatta (dom drar grälla kondomer över grejerna t.ex.), men inte brydde sig Jobs om allmänhetens smaklöshet eller inte bryr sig Ive om det; dom gör vackra saker och tar industridesign till nya höjder ändå...för att dom kan och vill och inte har förmågan att klämma ur sig skit. Skulle Apple inte lägga ribban högre än allmänheten så skulle deras grejer se för jävliga ut...så klart.
Utstickande optiken på 6an ÄR ett avbrott mot Apples goda estetik och höga funktionsklass (material, hållbarhet, antismutssamlingsdesign, etc). En utstickande optik skadas lättare också så klart. Den tar stryk.
Det var en komromiss som gick för långt och vinsten (tunnhet) är inte tillräckligt viktig (det är t.o.m. trams). Det vet Apple och dom kommer att justera detta i nästa modell.

Du har eller kommer aldrig någonsin äga en systemkamera va?

Ursprungligen av Exteron:

Du har eller kommer aldrig någonsin äga en systemkamera va?

Vad i hela världen har det med saken att göra?

Jag säger inte att någon sida har mer rätt än den andra här. Den diskussionen är jag inte så intresserad av. Utan jag säger bara att det är en väldigt stor skillnad på hur man designar en smart phone och en systemkamera, och jag förstår inte alls din vinkling.

Ursprungligen av Demiurgen:

Det är klart att allmänheten inte bryr sig - god design är något för en minoritet. Men det är ju fullständigt ointressant för oss som har god smak och uppskattar god design som en egen konstart - som får kickar och förhöjd livskänsla av skönhet och funktion i symfoni. Apple är ett företag som gjort vackra saker som allmänheten inte kan uppskatta (dom drar grälla kondomer över grejerna t.ex.), men inte brydde sig Jobs om allmänhetens smaklöshet eller inte bryr sig Ive om det; dom gör vackra saker och tar industridesign till nya höjder ändå...för att dom kan och vill och inte har förmågan att klämma ur sig skit. Skulle Apple inte lägga ribban högre än allmänheten så skulle deras grejer se för jävliga ut...så klart.
Utstickande optiken på 6an ÄR ett avbrott mot Apples goda estetik och höga funktionsklass (material, hållbarhet, antismutssamlingsdesign, etc). En utstickande optik skadas lättare också så klart. Den tar stryk.
Det var en komromiss som gick för långt och vinsten (tunnhet) är inte tillräckligt viktig (det är t.o.m. trams). Det vet Apple och dom kommer att justera detta i nästa modell.

Jag är beredd att hålla med dig. Den minimalistiska och enhetliga design som så många av oss vant oss vid och som delvis gör att vi väljer Apple framför andra varumärken känns inte igen i iPhone 6. Man har kompromissat på allt för många detaljer i fråga om estetik och hållbarhet, allt för att göra mobilen tunnare och större. Såväl den utstickande kameralinsen som de stora kontrasterande plastantennerna är tecken på det. Hur prioriterat kan en ännu tunnare mobil vara? Hellre en något "tjockare" mobil som fokuserar på längre batteritid och mer solid och enhetlig konstruktion. Prislappen är premium men det känns som att man får en budgetmodell, iPhone 5s känns enligt mig betydligt lyxigare.

Här är några läsvärda artiklar:
http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2014/...
http://www.forbes.com/sites/quora/2014/09/26/...

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-06-19 17:13
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad i hela världen har det med saken att göra?

Jag säger inte att någon sida har mer rätt än den andra här. Den diskussionen är jag inte så intresserad av. Utan jag säger bara att det är en väldigt stor skillnad på hur man designar en smart phone och en systemkamera, och jag förstår inte alls din vinkling.

Han gnäller ju bara över att optiken sticker ut, vilket den gör på systemkameror med...kompakta med för den delen, jag förstår inte hur man kan haka upp sig på en sådan bagatellartad sak.

Ursprungligen av Canvas:

Jag är beredd att hålla med dig. Den minimalistiska och enhetliga design som så många av oss vant oss vid och som delvis gör att vi väljer Apple framför andra varumärken känns inte igen i iPhone 6. Man har kompromissat på allt för många detaljer i fråga om estetik och hållbarhet, allt för att göra mobilen tunnare och större. Såväl den utstickande kameralinsen som de stora kontrasterande plastantennerna är tecken på det. Hur prioriterat kan en ännu tunnare mobil vara? Hellre en något "tjockare" mobil som fokuserar på längre batteritid och mer solid och enhetlig konstruktion. Prislappen är premium men det känns som att man får en budgetmodell, iPhone 5s känns enligt mig betydligt lyxigare.

Här är några läsvärda artiklar:
http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2014/...
http://www.forbes.com/sites/quora/2014/09/26/...

Att iPhone 6+ böjde sig lätt är bara en väldigt uppförstorad sak där endast ett fåtal fall drabbades och de berodde inte ens på hur den var konstruerad, det berodde helt på användaren, men helt generellt så hade Steve Jobs inte gått med på varken utstickande kamera eller att tillverka iPhone 6+ då han tyckte den skulle ligga bra i handen, vilket den mindre gör men inte den större.

Ursprungligen av Exteron:

Han gnäller ju bara över att optiken sticker ut, vilket den gör på systemkameror med...kompakta med för den delen, jag förstår inte hur man kan haka upp sig på en sådan bagatellartad sak.

Att iPhone 6+ böjde sig lätt är bara en väldigt uppförstorad sak där endast ett fåtal fall drabbades och de berodde inte ens på hur den var konstruerad, det berodde helt på användaren, men helt generellt så hade Steve Jobs inte gått med på varken utstickande kamera eller att tillverka iPhone 6+.

Så kan det kanske vara, men att det ens ska behöva förekomma? Såg någon video där en person hade haft tajta jeans på sig och fått sin mobil böjd, hur kan det ens vara möjligt? Min iPhone 4 har tålt både det ena och det andra och konstruktionen känns helt enkelt mer solid. Vad anser du om de stora plastantennerna på baksidan av iPhone 6, känns det som Apple? Helt ärligt är det en lösning och design som inte lever upp till sin prislapp enligt mig.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-06-19 17:56
Ursprungligen av Canvas:

Så kan det kanske vara, men att det ens ska behöva förekomma? Såg någon video där en person hade haft tajta jeans på sig och fått sin mobil böjd, hur kan det ens vara möjligt? Min iPhone 4 har tålt både det ena och det andra och konstruktionen känns helt enkelt mer solid. Vad anser du om de stora plastantennerna på baksidan av iPhone 6, känns det som Apple? Helt ärligt är det en lösning och design som inte lever upp till sin prislapp enligt mig.

Jag har faktiskt inga jätte erfarenheter utav iPhone 6, jag byter mobil vartannat år när jag förlänger abonnemang, så jag har haft iPhone 3GS, 4S och nu 5S, så nästa kommer att bli 6S, men antennen har varit i plast på både 4S och 5S, så det verkar inte vara någon skillnad på det egentligen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-19 19:27
Ursprungligen av Canvas:

Så kan det kanske vara, men att det ens ska behöva förekomma? Såg någon video där en person hade haft tajta jeans på sig och fått sin mobil böjd, hur kan det ens vara möjligt? Min iPhone 4 har tålt både det ena och det andra och konstruktionen känns helt enkelt mer solid.

Jag hade inte haft min iPhone 6 så länge innan den var en aning böjd. Då ska man också veta att jag använder inga tajta jeans utan vanliga, regular jeans. Jag orkar dock inte oja mig över det men det är ett faktum att den går lätt att böja, lika mycket som det faktum att den böjer lätt inte är något konstigt.

Helt enkelt vanlig hållfasthetslära, permanent deformation då kraften har varit för stor på en hävarm som varit för lång i förhållande till tjockleken på enheten med dess material.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-06-20 17:23
Ursprungligen av ibra_apple:

Håller med, linsen har blivit repad på 2 av mina 6+, bedrövligt.

Ställer mig ganska tveksam till det uttalandet, det är inte skit som har hamnat där? Det är ju riktigt safirglas på linsen så att lyckas repa det är verkligen en bedrift! Putsar jag upp min lins så är den fullständigt spotless.

Ursprungligen av EnDumEn:

Ställer mig ganska tveksam till det uttalandet, det är inte skit som har hamnat där? Det är ju riktigt safirglas på linsen så att lyckas repa det är verkligen en bedrift! Putsar jag upp min lins så är den fullständigt spotless.

Nope dagens sanning det, riktigt dålig kvalité.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-21 08:23
Ursprungligen av ibra_apple:

Nope dagens sanning det, riktigt dålig kvalité.

Det lär i så fall vara tal om ett måndags-ex än att det är dålig kvalitet.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-06-21 10:07
Ursprungligen av ibra_apple:

Nope dagens sanning det, riktigt dålig kvalité.

Vi pratar om linsen för kameran här va, inte bildskärmen. Helt sjukt att du lyckats repa den. Safirglas sitter på min 15 år gamla klocka som jag haft på mig varje dag, inte en repa. Stålet runt om kring ser för jävligt ut efter en moppe-krasch i unga dar, men glaset har klarat allt med bravur. Att du lyckats repa ett safirglas som dessutom bara är några mm2 stort har jag faktiskt svårt att tro på. Jag kräver bildbevis innan jag tror på detta! ?

Ursprungligen av EnDumEn:

Vi pratar om linsen för kameran här va, inte bildskärmen. Helt sjukt att du lyckats repa den. Safirglas sitter på min 15 år gamla klocka som jag haft på mig varje dag, inte en repa. Stålet runt om kring ser för jävligt ut efter en moppe-krasch i unga dar, men glaset har klarat allt med bravur. Att du lyckats repa ett safirglas som dessutom bara är några mm2 stort har jag faktiskt svårt att tro på. Jag kräver bildbevis innan jag tror på detta! ?

Men är det verkligen safirglas, har Apple någonsin sagt/skrivit det? Har läst på diverse sidor att det påstås vara det, men är det så? Vilka bevis finns för det?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-06-21 21:21
Ursprungligen av Anderlind:

Men är det verkligen safirglas, har Apple någonsin sagt/skrivit det? Har läst på diverse sidor att det påstås vara det, men är det så? Vilka bevis finns för det?

De har haft safirglas där sen iPhone 5. "Sapphire crystal lens cover"

http://www.apple.com/iphone/compare/

Ursprungligen av EnDumEn:

De har haft safirglas där sen iPhone 5. "Sapphire crystal lens cover"

http://www.apple.com/iphone/compare/

Så det är syntetiskt saffirglas som används. Märkligt om man då kan få repor på det om man inte har diamanter i fickan.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-06-21 21:40
Ursprungligen av Anderlind:

Så det är syntetiskt saffirglas som används. Märkligt om man då kan få repor på det om man inte har diamanter i fickan.

Precis, det är det jag menar!

Ursprungligen av ibra_apple:

Nope dagens sanning det, riktigt dålig kvalité.

Ladda upp lite bilder?

  • Medlem
  • 2015-06-22 14:16
Ursprungligen av Megolon:

Otroligt att Apple säljer så många när dom enligt din expertis gör allt fel!!!
Är det inte dags att du åker dit och talar om för dom hur det egentligen ska göra?

Hur blev Demiurgens hyllning av Apple och kritik av linsen till "allt fel"? Är beredd att skriva under på det mesta Demiurgen skriver. Tunnhet har alldeles för länge varit ett överdrivet försäljnings-buzzword utan koppling till verkligheten, vilket med lätthet bevisas av hur människor är beredda att använda tjocka skal och mobilplånböcker. Hållbarhet och batterikapacitet är mycket viktigare.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-22 15:33
Ursprungligen av oldpeer:

En annan förstår inte hur man kan störa sig på att den "sticker ut". Samsung har gjort likadant på nya S6. Jag har inga problem med det. Föredrar en tunn telefon, och behöver då linsen gå lite utanför för att ge oss en bättre kamera så är det bara en vinst för mig. Och jag tror att väldigt många andra inte heller bryr sig nämnvärt.

Det är nödvändigtvis inte det att den sticker ut, utan sättet den gör det på. Det man störs på är att den inte ligger platt och att det är en skarp kant.

Det värsta är dock storleken.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-22 15:39
Ursprungligen av Exteron:

Jag har faktiskt inga jätte erfarenheter utav iPhone 6, jag byter mobil vartannat år när jag förlänger abonnemang, så jag har haft iPhone 3GS, 4S och nu 5S, så nästa kommer att bli 6S, men antennen har varit i plast på både 4S och 5S, så det verkar inte vara någon skillnad på det egentligen.

Va, finns ingen antenn som är gjord i plast, alla antenner ska vara av ledande material som kan ta emot radio vågor, vilket är electromagnetisk strålning. Järn brukar antenner vara gjorda av, och så är det på iPhone 4 och 4S. Steinless steel som Jobs sa att det var.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 15:46

Nu är ju inte järn och stål samma sak men då är vi inne på petitesser

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-22 16:57
Ursprungligen av zinned:

Nu är ju inte järn och stål samma sak men då är vi inne på petitesser

Sant. Men vissa verkar tro att antennerna är av plast, så sådana petisser ansåg jag tillhörde överkurs

  • Medlem
  • 2015-06-22 17:18

Det har väl dock mer historiska anledningar än definitionsmässiga. Även om stål och järn inte är samma sak kan man mycket väl hävda att stål är en typ av järn. Gjutjärn har t.ex. högre kolhalt än stål. Och titanlegeringar kallas "titan" trots mindre mängd titan än vad det är järn i stål.

Bevaka tråden