Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Splinter Cell och Raven Shield till Mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-16 01:13

Aspyr presenterade inatt på InsideMacGames chat att dom kommer släppa två nya spel i slutet av oktober.
Dessa två spel är som rubriken avslöjar Splinter Cell och Raven Shield.

Systemkraven kommer att vara:
G4 processor på 733MHz
256 MB RAM
1.7 GB HD
ATI Radeon eller GeForce 2 med 32MB VRAM

Splinter Cell
Raven Shield

Raven Shield kommer att funka att köra i nätverk mot PC datorer. Splinter Cell är inte ett nätverksspel så där går det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-16 01:15

Det är för övrigt I5works som står bakom båda portningarna.

(tror det är dom som gör originalversionen till PC)

/glemme

I5Works har inget med pc-versionerna att göra vad jag vet (har orginalversion av Raven Shield för pc).
Läste någonstans att Aspyr sa att nätverksstöd mot pcs troligen skulle vara med men inte är något som dom lovar.
Om det inte är nätverksstöd kompatibelt med pc-versionen ska Aspyr dööö. (hade tänkt mig att kunna köra en dedicated server på min slöare mac och sedan spela spelet min pc)

  • Oregistrerad
  • 2003-08-16 02:17

Splintercell har jag klarat på pc, och det är riktigt bra. Mycket skön "smygarkänsla" i det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-16 10:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dave Lister
I5Works har inget med pc-versionerna att göra vad jag vet (har orginalversion av Raven Shield för pc).
Läste någonstans att Aspyr sa att nätverksstöd mot pcs troligen skulle vara med men inte är något som dom lovar.
Om det inte är nätverksstöd kompatibelt med pc-versionen ska Aspyr dööö. (hade tänkt mig att kunna köra en dedicated server på min slöare mac och sedan spela spelet min pc)

Det kommer vara kompatibelt. Det dom däremot arbetar på är en integration med bland annat GameRanger. Men som sagt, det kommer vara kompatiblelt.

/glemme

Nice nice. Detta är bra.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-16 11:32

intressant att till och med 99mac skriver!

Nu är jag glad!

Jag kan inte vänta till spelen..

Fast först måste jag skaffa en ny dator!!!!!!!

Det blir inte så lätt att spela på en gammal BW G3 300 mhz...

1
Bevaka tråden