Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Raderade bilder finns kvar på datorn

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag skulle föra över bilder från min iPhone till en extern hårddisk. Det gjorde jag genom att först föra över dem till min mac och sedan till hårdisken. Jag brukar använda ett program som heter Omni Disk Sweeper och med det programmet märker jag att bilderna finns kvar på datorn. Inga bilder syns i programmet Bilder. Varför finns dem kvar på datorn? Varför gör min mac en massa grejer utan att fråga om lov?
Har en MacBook Pro Retina med OS X Yosemite 10.10.3

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-17 14:55
Ursprungligen av Gasellen:

Hej. Jag skulle föra över bilder från min iPhone till en extern hårddisk. Det gjorde jag genom att först föra över dem till min mac och sedan till hårdisken. Jag brukar använda ett program som heter Omni Disk Sweeper och med det programmet märker jag att bilderna finns kvar på datorn. Inga bilder syns i programmet Bilder. Varför finns dem kvar på datorn? Varför gör min mac en massa grejer utan att fråga om lov?
Har en MacBook Pro Retina med OS X Yosemite 10.10.3

Hur för du över bilderna?
Varför kan du inte radera de på vanligt sätt? Var ligger bilderna som Omni hittar? Har du raderat bilderna från "Arkiv -> Visa senaste raderade" i Bilder? (ungefär som en papperskorg, fast i Bilder-appen).

Ursprungligen av reboot81:

Hur för du över bilderna?
Varför kan du inte radera de på vanligt sätt? Var ligger bilderna som Omni hittar? Har du raderat bilderna från "Arkiv -> Visa senaste raderade" i Bilder? (ungefär som en papperskorg, fast i Bilder-appen).

Jag förde över dem genom att klicka på importera. När jag raderade dem från datorn högerklickade jag på dem och klickade radera. De finns kvar under "Visa raderade". Tack för att du visade det. I Omni ligger de långt inne under BilderBibliotek -> Masters -> 2015 -> blabla bla. Det verkar som Bilder gör någon autosave som sparar bilderna i en månad om man raderat dem.

1
Bevaka tråden