Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AS i InD: Hur instruera eventskript vilket dokument som ska behandlas?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-06-12 17:45

InD CS6:
Jag har ett event script som triggas på afterOpen. Det fungerar bra om jag inte har några dokument öppna redan, ity skriptet körs på document 1 som annars är det dokument som råkar vara nr 1 innan jag öppnar nästa. Det måste väl gå att bubbla in att det är det dokument som öppnas som ska påverkas?

Ursprungligen av Baron:

InD CS6:
Jag har ett event script som triggas på afterOpen. Det fungerar bra om jag inte har några dokument öppna redan, ity skriptet körs på document 1 som annars är det dokument som råkar vara nr 1 innan jag öppnar nästa. Det måste väl gå att bubbla in att det är det dokument som öppnas som ska påverkas?

Ett event är en händelse som härrör från ett objekt, i det här fallet ett dokument, som är eventets sk target. Eventet är i sig ett objekt som har kännedom om denna target. Dvs. Det är som ett brev där avsändaren står på kuvertet. Och då kan du ju tänka dig vad du ska göra

( ur minnet)

  • Medlem
  • 2015-06-14 16:09

Usch, jag bara väntade på ett sånt svar…

Vi kanske kan köpa en timme (om det räcker) för att jag ska slippa lära mig det där själv…?

Ursprungligen av Baron:

Usch, jag bara väntade på ett sånt svar…

Vi kanske kan köpa en timme (om det räcker) för att jag ska slippa lära mig det där själv…?

Det går bra. Mina kunskaper är som vanligt till salu

1
Bevaka tråden