Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify planerar matcha Apple Music

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple Music lanserades under måndagen med ett starkt erbjudande till familjer. Nu säger den svenska streamingtjänsten Spotify att de planerar att prismatcha Apple.

Läs hela artikeln här

Undrar bara vad "kuraterade spellistor" är för något? Det står i första stycket efter ingressen

Ursprungligen av Mymac4ever:

Undrar bara vad "kuraterade spellistor" är för något? Det står i första stycket efter ingressen

Syftar på spellistor som människor sitter och tar fram och väljer ut innehåll till. En kurator för ett museum sätter i samman samlingarna exempelvis.

Jo kurator vet jag vad det är

Har jag lyckats hålla mig från Spotify tills nu kommer inte ett matchande pris locka

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-10 09:48

Jag gillar Spotify och ser de som en bättre tjänst, men den finurliga integrationen med iOS lockar. Kan jag be siri spela playlist X så bryr jag mig inte om vilket program som kör i bakgrunden.

Vid närmare eftertanke, jag ogillar Spotify som mjukvara. Det enda som hänt sedan invitetiden är ett fräshare UI och att man möblerat om i programmet.
Om Spotify ska ersätta CD/CD-spelare, var är konvolutet, den där lilla foldern med låttexter? Sleep knapp? Equalizer?
Men vad vet jag, jag är en bakåtsträvare som längtar tillbaka till WimAmp tiden.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jo kurator vet jag vad det är

"Kuratera" är ett ganska spännande nyord bland uppkopplade mediamänniskor.
Jag får hålla med om att det låter helt utomordentligt fånigt första gångerna man hör det, men det verkar finnas få rimliga alternativ att fylla behovet av ordet.
Kanske kan man stöpa om betydelsen av "kurera" till att omfatta verksamheten en kurator bedriver? Om detta ord inte redan var såattsäga upptaget, vore det väl redan en självklar kandidat.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple Music lanserades under måndagen med ett starkt erbjudande till familjer. Nu säger den svenska streamingtjänsten Spotify att de planerar att prismatcha Apple.

Läs hela artikeln här

Med allt tjat om kuraterade spellistor — DJ selections pratas om det i engelskspråkiga medier — så tycker jag det är rätt otydligt om användaren kan göra egna spellistor i Apple Music. Utan den möjligheten är väl inte tjänsten ett hot mot någon? Kanske något för 99mac att reda ut?

Ursprungligen av Micke Byström:

Med allt tjat om kuraterade spellistor — DJ selections pratas om det i engelskspråkiga medier — så tycker jag det är rätt otydligt om användaren kan göra egna spellistor i Apple Music. Utan den möjligheten är väl inte tjänsten ett hot mot någon? Kanske något för 99mac att reda ut?

Naturligtvis så kommer det gå.

Citat:

It’s your music.
Do what you like with it.

As an Apple Music member you can add anything from the Apple Music library — a song, an album, or a video — to your collection. And that’s just the warm-up act. From there you can create the perfect playlist from anything you’ve added. You can save it for offline listening and take it on the road. You can even post your favorite playlists, albums, and videos to Facebook, Twitter, or Messages. It’s never been easier to share music with each other.

http://www.apple.com/music/discover/

Ursprungligen av Megolon:

Naturligtvis så kommer det gå.

Du menar att med Apple's fina track record med att förstöra ett fantastiskt musikuppspelning-program (iTunes) med helt ologiska synkhinder och en mediaaffär (iTMS) med uruselt utbud på film och dåliga avtal som gör det omöjligt att köpa vissa TV-serier exempelvis i den svenska butiken, så ska jag tro att det "naturligtvis" kommer att gå? Det var en väldigt berättigad fråga faktiskt.

Tur att Swinsian finns så jag inte måste åbäka mig med iTunes annat än för synk. Apple måste sluta med att dumma ned fullt fungerande smått fantastiska program i sitt utbud. En del val de gjort det senaste decenniet går bara inte att förstå med annat än att de siktar på att bli det nya Microsoft. Det är dags att de skärper sig och väljer en annan väg.

Tack för upplysningen, men djävulen finns som vanligt i detaljerna.

Ursprungligen av Micke Byström:

Du menar att med Apple's fina track record med att förstöra ett fantastiskt musikuppspelning-program (iTunes) med helt ologiska synkhinder och en mediaaffär (iTMS) med uruselt utbud på film och dåliga avtal som gör det omöjligt att köpa vissa TV-serier exempelvis i den svenska butiken, så ska jag tro att det "naturligtvis" kommer att gå? Det var en väldigt berättigad fråga faktiskt.

Tur att Swinsian finns så jag inte måste åbäka mig med iTunes annat än för synk. Apple måste sluta med att dumma ned fullt fungerande smått fantastiska program i sitt utbud. En del val de gjort det senaste decenniet går bara inte att förstå med annat än att de siktar på att bli det nya Microsoft. Det är dags att de skärper sig och väljer en annan väg.

Bemödade du dig ens att klicka på länken?
Om du tror att Apple ljuger på sin egen sida så får du göra det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-11 13:50
Ursprungligen av Micke Byström:

[...] att förstöra ett fantastiskt musikuppspelning-program (iTunes) med helt ologiska synkhinder [...]

Vad är det för ologiska synkhinder du talat om? Har nämligen själv inte stött på dem.

Ursprungligen av Megolon:

Bemödade du dig ens att klicka på länken?
Om du tror att Apple ljuger på sin egen sida så får du göra det.

Vad är det med dig? Jag läste länken och tackade så mycket. Kan du inte läsa?

Du lät som att min fråga var onödig och att allt självklart ska gå. Precis som jag tyckte att det självklart ska gå att hyra från hyfsat bra utbud av film på iTMS eller köpa en TV-serie jag gillar. Det går alldeles för ofta inte. Givetvis är det film och skivbolagen som satt vissa käppar i hjulet, men Apple borde använda mer muskler för att vara bäst även i andra länder än USA. Hur det blir med Music i praktiken, återstår att se. För övrigt går texten i länken hos Apple att tolka på lite olika sätt. Med Apple är inget självklart längre. Jag fortsätter hoppas, men blir alltmer luttrad.

Senast redigerat 2015-06-11 14:24
Ursprungligen av zinned:

Vad är det för ologiska synkhinder du talat om? Har nämligen själv inte stött på dem.

Det är t ex helt ologiskt att iTunes ska gnälla över appar som jag köpt i telefonen och vägra synka mitt iTunesbibliotek av appar utan att skriva över de på telefonen. Det gäller även allt annat den vill skriva över om jag väljer att synka något jag inte synkat tidigare. Synka ska ju vara tvåvägs. Detta går att gå runt, men varför ska man ens behöva?

Det är också ologiskt hur kort övergångstiden är mellan att en ny version av IOS släpps och hur länge man kan återställa telefonen till den version av IOS som man redan har på telefonen. Om det sker medan man väntar på en viktig uppdatering av en app som inte funkar med den nya versionen och man behöver återställa telefonen, så tvingas man uppdatera vare sig man vill eller inte och man kan inte använda appen förrän det kommer en uppdatering. Den här perioden kunde vara lite längre, kanske ett par tre månader eller så.

Samma problem uppstår när äldre telefoner tvångsuppdateras till en ny version som helt klart inte har fullt stöd för nya grafikrutiner t ex. I det läget kunde man kanske få välja att stanna på den äldre i stället för att man får en tegelsten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-11 14:33
Ursprungligen av Micke Byström:

Det är t ex helt ologiskt att iTunes ska gnälla över appar som jag köpt i telefonen och vägra synka mitt iTunesbibliotek av appar utan att skriva över de på telefonen. Det gäller även allt annat den vill skriva över om jag väljer att synka något jag inte synkat tidigare. Synka ska ju vara tvåvägs. Detta går att gå runt, men varför ska man ens behöva?

Har du appar i din telefon som inte finns i iTunes vid synk så kommer iTunes först att meddela detta och ge dig möjligheten att först överföra dessa till iTunes.
Vid synk så jämförs alltid båda platserna, source och destination, så att de kan se likadana ut. Det är poängen. Men att du skulle få ett meddelande om att innehållet i telefonen skulle skrivas över för att du lägger till data att synka från iTunes är snett, den ska bara dra över det. Då har du någon form av problem som får felsökas men det är inget fel på synk-upplägget som sådant som Apple har mellan iTunes och din iOS-enhet.

Ursprungligen av Micke Byström:

Det är också ologiskt hur kort övergångstiden är mellan att en ny version av IOS släpps och hur länge man kan återställa telefonen till den version av IOS som man redan har på telefonen. Om det sker medan man väntar på en viktig uppdatering av en app som inte funkar med den nya versionen och man behöver återställa telefonen, så tvingas man uppdatera vare sig man vill eller inte och man kan inte använda appen förrän det kommer en uppdatering. Den här perioden kunde vara lite längre, kanske ett par tre månader eller så.

Här håller jag med dig, Apple kunde gott fortsätta godkänna signering av den näst senaste uppdateringen också.

Ursprungligen av Micke Byström:

Vad är det med dig? Jag läste länken och tackade så mycket. Kan du inte läsa?

Du lät som att min fråga var onödig och att allt självklart ska gå. Precis som jag tyckte att det självklart ska gå att hyra från hyfsat bra utbud av film på iTMS eller köpa en TV-serie jag gillar. Det går alldeles för ofta inte. Givetvis är det film och skivbolagen som satt vissa käppar i hjulet, men Apple borde använda mer muskler för att vara bäst även i andra länder än USA. Hur det blir med Music i praktiken, återstår att se. För övrigt går texten i länken hos Apple att tolka på lite olika sätt. Med Apple är inget självklart längre. Jag fortsätter hoppas, men blir alltmer luttrad.

Du ställde en legitim fråga och jag svarade med vad som står på deras hemsida.
Du påstår att du inte kan köpa dom filmer/serier du gillar men frågan är då har Apple påstått att dom har ALLT?
Har Apple uppgivit att du ska kunna köpa en viss film med du kan ändå inte?

Är svaret nej på bägge frågorna undrar jag varför du insinuerar att Apple ljuger i det dom skriver?
Vad är det Apple påstår som man ska kunna göra men i realiteten inte kan?

Varför jag anser att det är en självklarhet är för att tidigare kunde man inte skapa spellistor på sina iOS-enheter.
Med iOS8.3 kan man göra det och att dom skulle ta bort den funktionen i samband med lanseringen av Apple Music är både osannolikt och strategiskt korkat.

Ursprungligen av Megolon:

Du ställde en legitim fråga och jag svarade med vad som står på deras hemsida.
Du påstår att du inte kan köpa dom filmer/serier du gillar men frågan är då har Apple påstått att dom har ALLT?
Har Apple uppgivit att du ska kunna köpa en viss film med du kan ändå inte?

Är svaret nej på bägge frågorna undrar jag varför du insinuerar att Apple ljuger i det dom skriver?
Vad är det Apple påstår som man ska kunna göra men i realiteten inte kan?

Varför jag anser att det är en självklarhet är för att tidigare kunde man inte skapa spellistor på sina iOS-enheter.
Med iOS8.3 kan man göra det och att dom skulle ta bort den funktionen i samband med lanseringen av Apple Music är både osannolikt och strategiskt korkat.

Nu är du osammanhängande eftersom en spellista i en streamingtjänst och en spellista av de låtar vi "äger" fysiskt inte alls behöver fungera på samma sätt. Jag tycker Spotify är besvärligt med spellistor och man får hoppas det kommer fungera bättre med Apple Music.

Du litar på Apple, men det gör inte jag längre. Mina förväntningar är mycket låga, även om jag tycker de har de bästa produkterna. Jag anser ändå att Apple ska vara mycket bättre än vad de är nu. Att andra är sämre är ingen bra ursäkt att vara halvbra.

Apple har TV-serier i sortimentet som jag inte får köpa eftersom mitt VISA är knutet till den svenska butiken där de inte finns. Jag förstår att det mest är TV-bolagen som krånglar, men jag menar att Apple kunde ha legat på mera för bl a den europeiska marknaden där särskilt länder som Sverige alltid kommer i andra hand.

Hur det än ligger till med filmutbudet och vad Apple påstår hit eller dit är helt irrelevant. Det är inte min upplevelse att Apple bryr sig om att ha ett bra utbud. Typ alla tjänster är hundra ggr bättre än Apple på den punkten. Vilken medioker videobutik som helst har ett bättre utbud. Apple är ett av världens största och högst värderade företag och jag förväntar mig mycket mera om de nu ska ha film att sälja och hyra i sortimentet. De har ju ett jättebra utbud av musik. De ger dock hyfsat bra service på de filmer de säljer eller hyr ut.

Det här med film är ett sidospår, så vi släpper det nu va?

Vi får väl se med Apple Music. Det kanske blir jättebra, men det är inget jag räknar med. Jag har Apple Match idag.

Ursprungligen av zinned:

Har du appar i din telefon som inte finns i iTunes vid synk så kommer iTunes först att meddela detta och ge dig möjligheten att först överföra dessa till iTunes.
Vid synk så jämförs alltid båda platserna, source och destination, så att de kan se likadana ut. Det är poängen. Men att du skulle få ett meddelande om att innehållet i telefonen skulle skrivas över för att du lägger till data att synka från iTunes är snett, den ska bara dra över det. Då har du någon form av problem som får felsökas men det är inget fel på synk-upplägget som sådant som Apple har mellan iTunes och din iOS-enhet.

Nej, det här stämmer inte med hur iTunes fungerar. Men det är ett sidospår. VI kan i alla fall konstatera att jag och väldigt många med mig anser att iTunes blivit mer och mer värdelöst de sista 10 åren. Jag älskade Soundjam och de första versionerna av iTunes. Sedan 10 eller så så hatar jag det verkligen. Varför har Apple förstört något som var så bra? iTunes' gränssnitt idag skadar verkligen min bild av Apple. Det är ett av de sämsta program jag sett. Rena Microsoft.

Jo, iTunes är verkligen en besynnerlig bastad ovärdig Apple...men det var länge sedan det var en mediaspelare; iTunes är en marknadsplats byggd för html-innehåll numera.
Tack och lov kan man aktivt ställa in iTunes så att det blir användbart (factory preset är oanvändbart), men detta är inte intuitivt; jag har flera gånger fått hjälpa folk att ställa in iTunes look så att dom kan använda det. Det behöver man inte göra med någon annan app från Apple vad jag vet. iTunes är verkligen "oMacigt".

Ursprungligen av Micke Byström:

Nu är du osammanhängande eftersom en spellista i en streamingtjänst och en spellista av mina låtar vi "äger" fysiskt inte alls behöver fungera på samma sätt. Jag tycker Spotify är besvärligt med spellistor och man får hoppas det kommer fungera bättre med Apple Music.

Den enda som är osammanhängande här är du för det är du som antar en sak om skapandet av spellistor.
Eftersom du har sagt att du inte litar på vad Apple säger på sin hemsida så är det ingen ide att diskutera mer med dig.

Ursprungligen av Micke Byström:

Du litar på Apple, men det gör inte jag längre. Mina förväntningar är mycket låga, även om jag tycker de har de bästa produkterna. Jag anser ändå att Apple ska vara mycket bättre än vad de är nu. Att andra är sämre är ingen bra ursäkt att vara halvbra.

Eftersom du inte litar vad som står på Apples hemsida så kan du lägga ner alla diskussioner om Apple.
Får då kan du hävda att det inte är sant för Apple ljuger.

Ursprungligen av Micke Byström:

Apple har TV-serier i sortimentet som jag inte får köpa eftersom mitt VISA är knutet till den svenska butiken där de inte finns. Jag förstår att det mest är TV-bolagen som krånglar, men jag menar att Apple kunde ha legat på mera för bl a den europeiska marknaden där särskilt länder som Sverige alltid kommer i andra hand.

Ok så med andra ord har Apple inte lovat något som dom inte kan hålla.
Utan det är du som tittar i den den amerikanska affären och försöker köpa den med svenskt konto.

Ursprungligen av Micke Byström:

Hur det än ligger till med filmutbudet och vad Apple påstår hit eller dit är helt irrelevant. Det är inte min upplevelse att Apple bryr sig om att ha ett bra utbud. Typ alla tjänster är hundra ggr bättre än Apple på den punkten. Vilken medioker videobutik som helst har ett bättre utbud. Apple är ett av världens största och högst värderade företag och jag förväntar mig mycket mera om de nu ska ha film att sälja och hyra i sortimentet. De har ju ett jättebra utbud av musik. De ger dock hyfsat bra service på de filmer de säljer eller hyr ut.

Irrelevant när det är du som drar parallellen från utbudet av filmer/serier till hur Apple Music kommer fungera!!!
Vet du ens vad du skriver i dina inlägg? Det är DU som säger att du INTE litar på Apple angående spellistor för att utbudet är dåligt av filmer/serier är dåligt.
Då var min fråga har Apple påstått att det är bättre än vad du förväntade dig?
Nej för tydligen är du i den amerikanska affären och tittar och tror att du kan köpa med svenska kort.

Ursprungligen av Micke Byström:

Det här med film är ett sidospår, så vi släpper det nu va?

Ska du fråga mig om det när det var du som startade den och använde det som argument!!!

Ursprungligen av Micke Byström:

Vi får väl se med Apple Music. Det kanske blir jättebra, men det är inget jag räknar med. Jag har Apple Match idag.

Nej hur ska det kunna bli bra när Apple bara ljuger.
Jösses säger jag bara.

Senast redigerat 2015-06-11 19:11
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-11 19:28
Ursprungligen av Micke Byström:

Nej, det här stämmer inte med hur iTunes fungerar. Men det är ett sidospår. VI kan i alla fall konstatera att jag och väldigt många med mig anser att iTunes blivit mer och mer värdelöst de sista 10 åren. Jag älskade Soundjam och de första versionerna av iTunes. Sedan 10 eller så så hatar jag det verkligen. Varför har Apple förstört något som var så bra? iTunes' gränssnitt idag skadar verkligen min bild av Apple. Det är ett av de sämsta program jag sett. Rena Microsoft.

Jo, det är så det fungerar eller åtminstone ska fungera.

Personligen så har jag absolut inget alls emot iTunes. Det rullar på bra och är lätt att navigera i, inga problem.

Ursprungligen av Demiurgen:

Jo, iTunes är verkligen en besynnerlig bastad ovärdig Apple...men det var länge sedan det var en mediaspelare

Det är ett något märkligt uttalande med tanke på att iTunes fortfarande hanterar mediafiler på en rad olika sätt. Jag har inga särskilda synpunkter på själva uppspelningen egentligen, även om det får anses vara något pinsamt hur mycket bättre och mer flexibel VLC är i jämförelse, på urgammal hårdvara dessutom.

Det är i musik- och filmbiblioteksfunktionerna de verkliga bristerna gör sig påminda. Det är som att få en tjock hinna mellan sig och musiken/filmerna. Nu är det här ju ett sidospår förutom att Apple Music antagligen kommer använda iTunes som gränssnitt. Redan där har vi alltså ett minus.

Det man kan hoppas på är att Apple bryter ut Mediauppspelningen, synkningen och biblioteksfunktionerna (och Apple Music får delvis anses höra till den senare) till flera program samt gör användningsfunktionerna mer Maciga igen. Det är ju faktiskt inte så att Apple inte klarar att göra väldigt bra program och väldigt bra gränssnitt. Ibland får tydligen fel personer bestämma eller vad det nu beror på.

Ursprungligen av Megolon:

Eftersom du inte litar vad som står på Apples hemsida så kan du lägga ner alla diskussioner om Apple.
Får då kan du hävda att det inte är sant för Apple ljuger.
Nej hur ska det kunna bli bra när Apple bara ljuger.
Jösses säger jag bara.

Hoppas du har roligt när du hittar på vad jag skriver. Inget av det du påstår att jag sagt har jag påstått. Hur man kan vara så trög i huvudet att man inte förstår vanlig svenska är helt otroligt. Du är en oärlig och lögnaktig debattör. Med "fans" som dig behöver Apple inga fiender.

Ursprungligen av zinned:

Jo, det är så det fungerar eller åtminstone ska fungera.

Personligen så har jag absolut inget alls emot iTunes. Det rullar på bra och är lätt att navigera i, inga problem.

Vi kan diskutera det i en forumtråd så kommer du fatta att du inte har koll på hur det ska fungera. Jag har diskuterat med Apple i åratal om allt det här. Här är i kommentarerna till Apple Music är det ett sidospår.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-12 11:31
Ursprungligen av Micke Byström:

Vi kan diskutera det i en forumtråd så kommer du fatta att du inte har koll på hur det ska fungera. Jag har diskuterat med Apple i åratal om allt det här. Här är i kommentarerna till Apple Music är det ett sidospår.

Vilken tur att du sitter med facit då.

Man kanske ska ta det du säger med ett lastbilsflak salt med tanke på hur du uttrycker dig i inlägg #23. Clown.

Ursprungligen av Micke Byström:

Hoppas du har roligt när du hittar på vad jag skriver. Inget av det du påstår att jag sagt har jag påstått. Hur man kan vara så trög i huvudet att man inte förstår vanlig svenska är helt otroligt. Du är en oärlig och lögnaktig debattör. Med "fans" som dig behöver Apple inga fiender.

Du skriver själv att du inte litar på vad Apple säger.
Inget jag hittar på utan det står klart och tydligt i dina inlägg.
Ska du hålla en sådan otrevlig ton kan du allt vacker hålla dig från att yttra dig.

Citat:

Vi (Spotify) förväntar oss kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser överallt inom en nära framtid.

Ni förväntar er det? Antagligen ändrar ni priset och matchar Apple eller så gör ni det inte. Sluta vela.

Spotify har gått back år efter år och tror nu när Apple ger sig in på marknaden att det kommer att vända? Jag ger Spotify ett år eller så innan man blir uppköpta eller slår igen portarna för gott.

Kommer byta till Apple Music direkt för jag är trött på all musik som jämnt plockas bort och att appen till iOS är dålig.

Ursprungligen av Megolon:

Du skriver själv att du inte litar på vad Apple säger.
Inget jag hittar på utan det står klart och tydligt i dina inlägg.
Ska du hålla en sådan otrevlig ton kan du allt vacker hålla dig från att yttra dig.

Ja, det är säkert otrevligt att bli påkommen. Du har helt fel! Du använder en tydlig textboks-variant av "Halmgubbe"-metoden https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsf... för att "vinna" en argumentation i stället för att bemöta det jag faktiskt skriver. Det är väldigt dålig och låg stil att hålla på med det. Du gör dessutom en fullständigt galen logisk kullerbytta i din så kallade slutledning, mer passande fria fantasi. Det är den fria fantasin jag hänger upp mig på.

Det är möjligen så att du har svårt att hålla 2 logiskt åtskilda påståenden i huvudet samtidigt, men det är faktiskt inte mitt problem. Så här enkelt är det:

Sann Tes 1. Apple talar "sanning" i sin kommunikation om Apple Music: marknadsföring, webbplats och annat material
Sann Tes 2. Micke litar inte på Apple vad gäller alla punkter om Apple Music
≠ Micke säger att Apple ljuger i sin kommunikation om Apple Music (Falsk slutsats)

Det borde vara fullständigt uppenbart för vem som helst att det inte går att dra den slutsatsen du försöker dig på att dra.
Det är du som ska be om ursäkt för din brist på normal hyfs i diskussionen. Har du inte bättre att komma med så har du ingenting.

Senast redigerat 2015-06-25 02:20
Ursprungligen av zinned:

Man kanske ska ta det du säger med ett lastbilsflak salt med tanke på hur du uttrycker dig i inlägg #23. Clown.

Du menar inte att du har svårt med språkförståelsen och vanlig enkel logik? Om du försvarar någon som använder Halmgubbeargument är du inte värd att prata med.

Ursprungligen av zinned:

Har du appar i din telefon som inte finns i iTunes vid synk så kommer iTunes först att meddela detta och ge dig möjligheten att först överföra dessa till iTunes.
Vid synk så jämförs alltid båda platserna, source och destination, så att de kan se likadana ut. Det är poängen. Men att du skulle få ett meddelande om att innehållet i telefonen skulle skrivas över för att du lägger till data att synka från iTunes är snett, den ska bara dra över det. Då har du någon form av problem som får felsökas men det är inget fel på synk-upplägget som sådant som Apple har mellan iTunes och din iOS-enhet.

OK, Zinned jag får ge dig rätt vad gäller app-synk. Jag borde inte ha gett mig in på att alls beskriva synk-sidospåret här även om synk-begränsningarna starkt bidragit till att rasera min bild av Apple. Men det är ett mycket mer sammansatt problem som främst berör synk av media och inte appar. I dagens iTunes finns inte det inte problem med app-synk heller.

Bevaka tråden