Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch får egna appar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med nästa version av operativsystemet för Apple Watch bli det möjligt att köra appar direkt i klockan. Något som kommer att förbättra prestandan rejält.

Läs hela artikeln här

Får vi någon avdelning för watchOS under mjukvara snart ?
Lika väl som vi har OSX och IOS. Vore lämpligt om det går att ordna snarast. Ha en bra vecka.

Ursprungligen av adress@mac:

Får vi någon avdelning för watchOS under mjukvara snart ?
Lika väl som vi har OSX och IOS. Vore lämpligt om det går att ordna snarast. Ha en bra vecka.

Tack för förslaget. Vi får fundera på saken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-09 01:28

Givetvis är det kanon att appar kan exekveras direkt på klockan istället för att agera tunn klient mot telefonen...men...frågan som direkt poppar upp i mitt huvud, hur pass mycket mer prestandakrävande kan det att vara? Givetvis är det eventuellt batteridränage jag tänker på.

Ursprungligen av zinned:

Givetvis är det kanon att appar kan exekveras direkt på klockan istället för att agera tunn klient mot telefonen...men...frågan som direkt poppar upp i mitt huvud, hur pass mycket mer prestandakrävande kan det att vara? Givetvis är det eventuellt batteridränage jag tänker på.

Rent spontant känns det som att det borde gå åt mindre energi att köra apparna direkt på klockan jämfört med att skyffla data fram och tillbaka mellan iPhone och klockan.

Ursprungligen av pmarriott:

Rent spontant känns det som att det borde gå åt mindre energi att köra apparna direkt på klockan jämfört med att skyffla data fram och tillbaka mellan iPhone och klockan.

Jag tänkte just skriva samma sak

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-09 11:28

Hoppas det...det bör ju vara så då batterikapaciteten inte ger utrymme för speciellt mycket mer i klockan.

Formatet ger inte heller utrymme för så mycket mer:)

Jag funderade just över vad jag skulle vilja göra med klockan och det slutar alltid med: notiser (av olika slag), meddelanden, tidsrelaterade funktioner (tidtagning, klocka, tidrapportering etc) och snabbt skapa påminnelser.

Svara på vissa mail med Siri - kommer att hjälpa mig. Korta meddelanden - korta svar. I övrigt är det mest notiser i olika former jag använder.

Ursprungligen av adress@mac:

Svara på vissa mail med Siri - kommer att hjälpa mig. Korta meddelanden - korta svar. I övrigt är det mest notiser i olika former jag använder.

Just nu så kör jag Spark för att få möjlighet att göra det - men kommer nog gå tillbaka till standardmejlappen när möjligheten kommer där

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Tack för förslaget. Vi får fundera på saken.

Tack för en ny " Forumdel " för  Watch. Det underlättar.
Bosse ?

1
Bevaka tråden