Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera WWDC 2015

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På måndagkväll inleds Apples utvecklarkonferens WWDC med en presskonferens med bland andra vd:n Tim Cook på scen. 99mac sammanställer alla rykten och ger sina prognoser.

Läs hela artikeln här

Senast redigerat 2015-06-09 09:31

Lite pirr börjar det bli i magen ändå! Bara helgen kvar sen får vi äntligen VETA. Slut på rykten för ett litet tag.

Jag blir mäkta besviken om dom inte presenterar en ny ATV.
Det räcker att dom visar hårdvaran och vad dom har för planer mjukvarumässigt på den.

Ursprungligen av Redaktionen:

På måndagkväll inleds Apples utvecklarkonferens WWDC med en presskonferens med bland andra vd:n Tim Cook på scen. 99mac sammanställer alla rykten och ger sina prognoser.

Läs hela artikeln här

I symbolen för WWDC tycker jag mig se formen på ATV i svart.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-06-06 09:13
Ursprungligen av Saffran:

I symbolen för WWDC tycker jag mig se formen på ATV i svart.

Syftet kan ha varit att visa ny Apple TV men rykten säger att förhandlingarna med tv-bolagen dragit ut på tiden och att Apple inte vill visa upp Apple TV förrän den nya video-tjänsten är klar. Så det är möjligt att det inte kommer någon ny Apple TV på WWDC. Men som sagt, det är rykten. Det finns många rykten som säger både det ena och det andra.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-06-06 09:38

Om dom ska visa en AppleTV så är det något som har med Homekit att göra eller att det nu kanske går att köra appar på den. WWDC är en utvecklarkonferens. Nya videotjänster har inte så mycket där att göra, ingen bryr sig om film och tvbolagen är försenade eller bara tjuriga, för det är dom ju alltid.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-06-06 10:05
Ursprungligen av Mija:

Om dom ska visa en AppleTV så är det något som har med Homekit att göra eller att det nu kanske går att köra appar på den. WWDC är en utvecklarkonferens. Nya videotjänster har inte så mycket där att göra, ingen bryr sig om film och tvbolagen är försenade eller bara tjuriga, för det är dom ju alltid.

Som jag skrev, ryktet säger att de vill visa allt samtidigt. Det blir nog svårt att visa upp en helt ny ATV utan att nämna video-tjänsten. Men du har ju rätt i att fokus kommer ligga på HomeKit.

  • Medlem
  • 2015-06-06 10:16

Är det bara jag som börjar tappa suget på dessa event?

*iOS9 - Låter trevligt. Men jag upplever inga större problem med nuvarande 8.3.
*Ny ATV - Kommer aldrig att hända! Hur jävla många år har det inte tjatats om detta utan att något händer?
*Apple Pay - Till Sverige tidigast 2025. (Mest beroende på våra banker)
*Strömmande musiktjänst - Visst, men bara i USA. Till Sverige kommer det 2020 med lite tur. Som iTunes Match. (hur många år senare kom detta till Sverige?)
*Apple Watch - Men min dåliga syn är den helt ointressant.

  • Medlem
  • 2015-06-07 18:17
Ursprungligen av Dalle:

Är det bara jag som börjar tappa suget på dessa event?

*iOS9 - Låter trevligt. Men jag upplever inga större problem med nuvarande 8.3.
*Ny ATV - Kommer aldrig att hända! Hur jävla många år har det inte tjatats om detta utan att något händer?
*Apple Pay - Till Sverige tidigast 2025. (Mest beroende på våra banker)
*Strömmande musiktjänst - Visst, men bara i USA. Till Sverige kommer det 2020 med lite tur. Som iTunes Match. (hur många år senare kom detta till Sverige?)
*Apple Watch - Men min dåliga syn är den helt ointressant.

Det är ett PR-jippo för media. Det är som faktiskt är intressant är det som kommer att presenteras på själva konferensen. För användare kommer de stora nyheterna med nya iOS och OS X när programmen börjar använda dem.

Ikväll blir det så klart uppesittarkväll med 99mac. Mer om det hittar ni här:

http://www.99mac.se/artikel/7112-uppesittarkv...

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-06-08 17:36

Alltid lika kul med Apple-event!

Vet inte riktigt, men på nått sätt känns det inte lika pirrigt som tidigare event för mig då TV kanske inte får någon tid och Apple musik och smarta hemmet inte är något för mig. Får väl se fram om något nytt i iOS, OS X eller något om Watch kan ge något.
Hoppas att jag får äta upp detta

Alltid spännande !

Jag bara måste köpa en Apple Watch snart, håller på att dö av otålighet...
Hoppas de släpper några länder till ikväll!

Ursprungligen av kjellebelle:

Jag bara måste köpa en Apple Watch snart, håller på att dö av otålighet...
Hoppas de släpper några länder till ikväll!

http://www.99mac.se/artikel/7128-apple-watch-...

Jag veeet, därav min förhoppning om fler länder ikväll!

Nu kör vi!

Var finns fungerande länk till sändningen?

Vad är det för skum textning?

Jag får bara ljud via Apple TV-strömmen... svart i rutan.

Apple TV funkar fint för mig, förutom den störande realtidstextningen...

Kör den här om ni har VLC, http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite....
Inga konstiga texter.

Omstart av Apple TV funkade!

Ursprungligen av kjellebelle:

Apple TV funkar fint för mig, förutom den störande realtidstextningen...

Jag har ingen textning men jag vet att jag har stängt av text i teven (för filmer). Kolla om din teve har en sådan inställning.

  • Medlem
  • 2015-06-08 19:57

Apple Store ligger fortfarande uppe. Så ni som hoppats förgäves på en ny Apple TV kan nog sluta hoppas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-08 20:16
Ursprungligen av Dalle:

Apple Store ligger fortfarande uppe. Så ni som hoppats förgäves på en ny Apple TV kan nog sluta hoppas.

Jag hoppas inte på något särskilt bara kul med ett litet apple event.. Däremot hoppas jag på riktig sommarvärme nu och inte i slutet av augusti

Vilken otroligt stor sophög med gammal skåpmat!!!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-09 01:32

...or not

1
Bevaka tråden