Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kameran har slutat fungera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt hitta något svar på Apple Supportforum men det är inte det lättaste.

Har en MacBook Air (13 tum, mitten 2011), med Yosemite. Helt plötsligt hittar den inte den inbyggda kameran, upptäcks inte i FaceTime eller dyl och om jag går in i Systeminformation står det "Ingen videoinsamlingsenhet hittades." .

Jag vet att det är en dum formulering - men - hjälp!

Prova detta: http://www.macworld.com/article/2881177/how-t...

Prova att logga in som en annan användare, för att se om den beter sig likadant där.

Prova att installera senaste systemuppdateringen igen. T.ex om du kör 10.10.3, så laddar du ner och installerar 10.10.3-uppdateringen en gång till. https://support.apple.com/kb/DL1804?locale=en...

Och ett par frågor:
Vad menar du med "helt plötsligt"?
- Betyder det: "Fungerade ena sekunden, fungerar inte i nästa sekund"?
- Eller är det typ: "Har inte använt kameran på flera månader, och nu fungerar den inte"?
- Eller är det kanske någonstans mitt emellan de ytterligheterna?

Kan du sätta det här problemet i samband med någon annan händelse - t.ex att det slutade fungera efter en viss uppdatering?

Jag vet att jag var luddig, det enda jag kan koppla att jag gjort sedan den slutade fungera, den fungerade utmärkt i helgen, är att jag installerat Parallels Desktop. Kan de ha påverkat tro?

Jag provar att installera senaste systemuppdateringen igen. Återkommer
...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Prova detta: http://www.macworld.com/article/2881177/how-t...

Prova att logga in som en annan användare, för att se om den beter sig likadant där.

Prova att installera senaste systemuppdateringen igen. T.ex om du kör 10.10.3, så laddar du ner och installerar 10.10.3-uppdateringen en gång till. https://support.apple.com/kb/DL1804?locale=en...

Och ett par frågor:
Vad menar du med "helt plötsligt"?
- Betyder det: "Fungerade ena sekunden, fungerar inte i nästa sekund"?
- Eller är det typ: "Har inte använt kameran på flera månader, och nu fungerar den inte"?
- Eller är det kanske någonstans mitt emellan de ytterligheterna?

Kan du sätta det här problemet i samband med någon annan händelse - t.ex att det slutade fungera efter en viss uppdatering?

Ursprungligen av Petter Lindskog:

Jag provar att installera senaste systemuppdateringen igen. Återkommer

Det går nog snabbare att prova de två första tipsen först, innan du kör igång med den uppdateringen... Just sayin'...

Ursprungligen av Petter Lindskog:

...det enda jag kan koppla att jag gjort sedan den slutade fungera, den fungerade utmärkt i helgen, är att jag installerat Parallels Desktop. Kan de ha påverkat...

Du räknar bara upp en enda sak, och sen frågar du om de (dvs plural) kan ha påverkat.
Vilka andra saker är det som du tror kan ha påverkat?
Eller är du en sån som skriver de när du menar det?

Och ja, det kan ha påverkat. Om Parallels är igång, så kan den lägga beslag på sådant som kamera, DVD-läsare, telefoner och andra inkopplade tillbehör.

Ursprungligen av Petter Lindskog:

Jag vet att jag var luddig, det enda jag kan koppla att jag gjort sedan den slutade fungera, den fungerade utmärkt i helgen, är att jag installerat Parallels Desktop. Kan de ha påverkat tro?

Jag provar att installera senaste systemuppdateringen igen. Återkommer
...

Jag använder VMWare Fusion som förmodligen gör samma sak som PD. Kameran är ju i princip en USB-enhet och om du har PD igång kan den ha norpat kameran. Dubbelkolla det. I VMWF väljer man i menyn om en USB-enhet ska vara ansluten till Mac-datorn eller till en virtuell maskin som körs.

Avinstallerade PD och då fungerar kameran igen.
Så nog är det boven i dramat.
--

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det går nog snabbare att prova de två första tipsen först, innan du kör igång med den uppdateringen... Just sayin'...

Du räknar bara upp en enda sak, och sen frågar du om de (dvs plural) kan ha påverkat.
Vilka andra saker är det som du tror kan ha påverkat?
Eller är du en sån som skriver de när du menar det?

Och ja, det kan ha påverkat. Om Parallels är igång, så kan den lägga beslag på sådant som kamera, DVD-läsare, telefoner och andra inkopplade tillbehör.

Ursprungligen av Petter Lindskog:

Avinstallerade PD och då fungerar kameran igen.

Avinstallera ska inte behövas. Det borde räcka att Parallels inte är igång. Eller att du i Parallels inställningar talar om att kameran ska "tillhöra" Macen, och inte operativsystemet som du kör i Parallels.

Med reservation för att jag inte känner till så mycket om Parallels. Jag använder VMWare Fusion. Med det borde funka likadant.

1
Bevaka tråden