Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples förhandlingar med skivbolag pågår fortfarande

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple och skivbolagen förhandlar fortfarande om avtalen kring en ny strömmande musiktjänst med bara några dagar kvar till WWDC.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2015-06-07 18:07

Sony Music CEO confirms launch of Apple’s music streaming service tomorrow

...och där försvann all Sonys musik från Apple Music.

Ta mina pengar

Ursprungligen av cdecl:

Hur svårt ska det vara att konkurrera på schysta villkor?

Rykten dessutom gagnar det inte artisterna den modell som Spotify har.
Jag betalar gärna bara jag vet att det är pengarna inte hamnar i bolagens fickor.

Nejdå, det var bara Jobs som tog allt personligt och flippade ut ibland och straffade hit och dit trots att det var bad for bizniz...han backade dock oftast när han svalnat och blev lugnare med åren. Denna fadäs av Sony-gubben kommer att passera helt tyst från Apples sida - det har inte hänt helt enkelt. Det är dessutom ingen liten skit på ett litet skitföretag som käften glappat på :-D. Sony är så tunga och viktiga i denna lansering av musiktjänst att nästan vad som helst kan hända utan att sjösättningen rubbas en millimeter. Non disclosure-papper gäller inte för bjässarna - i alla fall inte om det är bad for bizniz.

Ursprungligen av cdecl:

Sony Music CEO confirms launch of Apple’s music streaming service tomorrow

...och där försvann all Sonys musik från Apple Music.

Ursprungligen av Demiurgen:

Nejdå, det var bara Jobs som tog allt personligt och flippade ut ibland och straffade hit och dit trots att det var bad for bizniz...han backade dock oftast när han svalnat och blev lugnare med åren. Denna fadäs av Sony-gubben kommer att passera helt tyst från Apples sida - det har inte hänt helt enkelt. Det är dessutom ingen liten skit på ett litet skitföretag som käften glappat på :-D. Sony är så tunga och viktiga i denna lansering av musiktjänst att nästan vad som helst kan hända utan att sjösättningen rubbas en millimeter. Non disclosure-papper gäller inte för bjässarna - i alla fall inte om det är bad for bizniz.

SONY-chefen hade troligen tillåtelse från Apple att yppa det dom flesta redan visste skulle lanseras snart. Han har dessutom jobbat med Apple/Beats musik"chef" Jimmy Iovine i 37 år och pratar med honom dagligen så risken att Apple inte godkänt detta "avslöjande" är nog lika med noll.

Ursprungligen av Perobous:

SONY-chefen hade troligen tillåtelse från Apple att yppa det dom flesta redan visste skulle lanseras snart. Han har dessutom jobbat med Apple/Beats musik"chef" Jimmy Iovine i 37 år och pratar med honom dagligen så risken att Apple inte godkänt detta "avslöjande" är nog lika med noll.

Högst osannolikt.

Ursprungligen av Megolon:

Högst osannolikt.

Snarare så är det väldigt sannolikt och kanske till och med framförhandlat av Sony i deras förhandlingar med Apple för nu får ju Apple (och Sony) många extra rubriker och artiklar idag på nätet och i morgondagens tidningar. Med Apples egna tillkännagivande så blir det mycket extra reklam för Apple, reklam som dessutom är gratis.

Ursprungligen av Perobous:

Snarare så är det väldigt sannolikt och kanske till och med framförhandlat av Sony i deras förhandlingar med Apple för nu får ju Apple (och Sony) många extra rubriker och artiklar idag på nätet och i morgondagens tidningar. Med Apples egna tillkännagivande så blir det mycket extra reklam för Apple, reklam som dessutom är gratis.

En dags extra reklam? Nonsens detta är en pompös bolagsdirektör som inte klarat av att hålla käften.
Apple behöver ingen extra reklam för detta utan dom har redan presumtiva kunder så det räcker.
Inte många kommer byta plattform bara för att han pratar bredvid mun eller gå ifrån Spotify för den delen.

Yes, det är bara en bolagsgubbe som var tvungen att visa sin självständighet och att han minsann inte går i någons ledband och minsann säger vad han vill - framför allt när han är småfull :-D. Han fuckade upp och det har han säkert gjort många gånger. Det spelar ingen roll.
Att det skulle vara en plantering av Apple är ju löjligt - så gör dom inte och har aldrig gjort. Apple tillåter aldrig någonsin någon annan än dom själva att äga kommunikationen och momenten. Att dom dessutom skulle låta just en bolagsgubbe på andra sidan förhandlingsbordet leverera stora nyheter från Apple är ju helt vrickat. Tror man det så förstår man inte ett skvatt om vad Apple är och hur dom har simmat vattnen senaste 30 åren.
Nå - det spelar ingen roll. Det är bara vi nördar som vet om detta och det förändrar ingenting angående skutans sjösättning imorgon. Det enda som hänt är att vissa personer på Apple nu vet att Sony-gubben är ett opålitligt kräk - en looser utan stil - men The Big Biz står över sådant. Det var bara Jobs som - nyckfullt...ibland...ibland inte alls - flippade ut över sådant här. Han tog det personligt enligt alla tunga vitala vittnesmål. Men...Jobs är död...som bekant.

Ursprungligen av Megolon:

En dags extra reklam? Nonsens detta är en pompös bolagsdirektör som inte klarat av att hålla käften.

En dags extra reklam påminnelse och hype i form av nyhetsreklam, hur många tiotals miljoner tror du det är värt?

Ursprungligen av Megolon:

Apple behöver ingen extra reklam för detta utan dom har redan presumtiva kunder så det räcker.

Du tänker så men det gör inte Apple kan jag lova.

Ursprungligen av Perobous:

En dags extra reklam påminnelse och hype i form av nyhetsreklam, hur många tiotals miljoner tror du det är värt?
Du tänker så men det gör inte Apple kan jag lova.

Inte ett skit.

Ursprungligen av Megolon:

Inte ett skit.

Inte för dig kanske men för Apple så är den myckna textreklamen om detta givetvis värd miljontals dollar.

Ursprungligen av Perobous:

Inte för dig kanske men för Apple så är den myckna textreklamen om detta givetvis värd miljontals dollar.

Nope

Öh nu är du lite blind i din iver att "vinna" en diskussion igen
Jag har aldrig förnekat att nyheten är ute utan det jag inte tror på är ditt påstående om att den skulle generera millioner i gratisreklam.
Så försök nu att leva med att ditt ord inte är andras åsikter.

  • Medlem
  • 2015-06-08 07:59

Kommer någon att bli övertygad på en extra dag att ge sina pengar till Apple som i annat fall inte hade gjort det? Säkerligen, men inte på en nivå där det faktiskt spelar någon roll.

Ursprungligen av cdecl:

Kommer någon att bli övertygad på en extra dag att ge sina pengar till Apple som i annat fall inte hade gjort det? Säkerligen, men inte på en nivå där det faktiskt spelar någon roll.

Exakt

Ursprungligen av cdecl:

Kommer någon att bli övertygad på en extra dag att ge sina pengar till Apple som i annat fall inte hade gjort det? Säkerligen, men inte på en nivå där det faktiskt spelar någon roll.

Du missförstår mig, den extra dagen marknadsföring gynnar inte bara försäljningen av Apple musikabonnemang utan även Apple och Sony generellt. I princip all reklam är bra reklam och det gäller synnerligen för redaktionell sådan som egentligen inte går att köpa och därför värderas mycket högre än köpt reklam.

Ursprungligen av Perobous:

Du missförstår mig, den extra dagen marknadsföring gynnar inte bara försäljningen av Apple musikabonnemang utan även Apple och Sony generellt. I princip all reklam är bra reklam och det gäller synnerligen för redaktionell sådan som egentligen inte går att köpa och därför värderas mycket högre än köpt reklam.

Och du misstar en pompös bolagsdirektörs skvallrande som reklam.
Som cdecl redan skrivit dom som redan bestämt sig för Apples ny musiktjänst spelar det ingen roll att nyheten kom ut en dag tidigare.
Och dom som är tveksamma spelar det heller ingen roll och dom som använder en annan tjänst eller plattform bryr sig inte ens.

En girig bolagsdirektör uttalar sig och vi skulle plötsligt springa iväg och handla!!!
Jösses vakna upp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-08 09:16

Om vi nu dumpar detta meningslösa "hårklyveri" och återgår till tjänsten som sådan, vad tror ni det blir för upplägg?

Blir det inte en mer eller mindre Spotify-klon, vilket de har misslyckats med vid alla tidigare tillfällen, så ser jag ingen framtid i detta. Användaren måste få full access till musikkatalogen och på ett enkelt sätt få välja exakt vad som ska spelas. Inte något Radio-upplägg eller liknande skräp.

Ursprungligen av zinned:

Om vi nu dumpar detta meningslösa "hårklyveri" och återgår till tjänsten som sådan, vad tror ni det blir för upplägg?

Blir det inte en mer eller mindre Spotify-klon, vilket de har misslyckats med vid alla tidigare tillfällen, så ser jag ingen framtid i detta. Användaren måste få full access till musikkatalogen och på ett enkelt sätt få välja exakt vad som ska spelas. Inte något Radio-upplägg eller liknande skräp.

Om du betalar för Spotify så har du full access till musikkatalogen eller vad menar du?

Jag vill att tjänsten blir ungefär som Google musik där min musik och Googles bibliotek separeras.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-08 12:08
Ursprungligen av Megolon:

Om du betalar för Spotify så har du full access till musikkatalogen eller vad menar du?

Jag vill att tjänsten blir ungefär som Google musik där min musik och Googles bibliotek separeras.

Ja, precis. Att jag själv får välja vad som ska spelas, ner på exakt låt. Inte att jag ska välja bland mer eller mindre fördefinierade playlists i olika kategorier.

Google Musik kan jag inget om, befattar mig inte med Google eller iaf så lite som det absolut är möjligt. Jag menar inte att blanda in min egen lokalt sparade musik med Apple nya tjänst men däremot att den ska vara streaming och då tillgång till att få styra mitt låtval själv, ingen radio-variant.

Jag vill att det både ska finnas en radio variant OCH att man kan som med Spotify välja enstaka låtar och skapa spellistor.
Nu tror jag inte att det blir så utan det blir nog bara radio.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-08 14:24
Ursprungligen av Megolon:

Nu tror jag inte att det blir så utan det blir nog bara radio.

Precis...igen....

Apple är usla på att lösa detta. Ingen vill ha deras radio-mög. Jag förstår att det antagligen kommer straffa deras försäljning av musik från iTunes men det tar de ju igen i någon form på streamingen. De har påstås ju uppleva konkurrens från främst Spotify på området och om de känner så måste de ju utveckla en tjänst som kan konkurrera. Om de då fortfarande inte har fattat att radio-upplägget är något som kunderna inte vill ha så är de ju helt tappade. Då kan de ju lika gärna bara strunta i att utveckla tjänster på detta området, om de inte tar det på allvar.

1
Bevaka tråden