Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G-Tech 8 TB G-RAID Studio Thunderbolt 2-hårddisksystem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!

Jag hade tänkt beställa nya Mac Pro i dagarna och behöver en bas station för alla mina ljudfiler (är musik producent)
Då tänkte jag en fin liten låda som G-Techs nya 8TB.

Har lite frågor ang denna sak.

Först och främst. Jag har googlat men kan inte hitta. Jag vill veta om den är framtidssäker.. alltså om jag kan byta de befintliga diskarna till SSD diskar när de går ner i pris. Inte för att jag kommer behöva det men jag vill gärna veta om det går.
Jag vet att jag kan byta diskarna lätt om de skulle paja.
Men finns det nått i detta kabinett som säger att jag inte kan byta till SSD?

Sen vad har ni för erfarenheter kring G-Techs produkter?. Jag ska som sagt ha alla mina ljudfiler, sampels och ljudbibliotek på denna disk.. sen så klart videofiler mm

mvh

Phille

Kan du byta diskar i den så kan du byta till SSD-diskar.

Gällande erfarenhet så rekommenderar jag att läsa recensioner då det är en rätt nischad produkt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-08-07 19:46

Annars kan jag rekommendera Drobos 5D. G-Tech har jag ingen erfarenhet av.

Ursprungligen av Creops:

Annars kan jag rekommendera Drobos 5D. G-Tech har jag ingen erfarenhet av.

Jag har kollat på DROBO´s alternativ. Men den är i dagsläget bara Thunderbolt 1- känns lite dumt att välja en långsammare version även om det inte är direkt långsamt.

Jag köpte till ett tidigare jobb en G-Speed Q 12TB. Byggkvaliteten var hög och den fungerade bra (över firewire till en mac mini för backup). Tyvärr så fanns det ingen som helst möjlighet att se status för diskarna förutom lysdioder på själva skivorna. Jag körde den i RAID-5 läge, men för att se om en skiva crashat så måste man själv fysiskt se på lådan.

Vi hade även Promise Pegasus R6 12TB (thunderbolt 1), denna var riktigt snabb och presterade ungefär 500/500 MB/s read/write. Tyvärr så verkade den ejectas ungefär en gång per månad och krävde en omstart för att hittas.

Det blev en Mac Pro enklaste modellen fast med 16gb ram. och en G-Tech 8TB studio disk system.. Håll tummarna att det inte är några problem med G-Tech systemet.. Mac Pron tar jag för givet att den funkar

Ursprungligen av nevarakka:

Det blev en Mac Pro enklaste modellen fast med 16gb ram. och en G-Tech 8TB studio disk system.. Håll tummarna att det inte är några problem med G-Tech systemet.. Mac Pron tar jag för givet att den funkar

Hur funkar G-Techen efter nästan ett år?

OT kanske men annars kan jag verkligen rekommendera Pegasus2. http://promise.com/Products/Pegasus/Pegasus2

Jag kör en 24 tb på min mac pro i raid 5 och den är löjligt snabb och har aldrig strulat.

1
Bevaka tråden