Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalender, inlägg heldag

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2015-06-04 17:25

Inte den viktigaste frågan precis, men för att spara några sekunder per dag så undrar jag om det på något sätt går att ställa kalendern på mac så att den inte är inställd på tid, utan istället på heldagsaktivitet. Om jag dubbelklickar nu och vill skriva ny aktivitet så ligger den inställd på 9.00.

Var dubbelklickar du i kalendern, vilken vy?
Jag brukar bara dra en ungefärlig starttid och stopptid i veckovyn på dagen det gäller och finjusterar sen tiden om det behövs när jag fyller i resten, eller så dubbelklickar jag bara på "starttiden" för att få en timma just då osv.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2015-06-04 17:56
Ursprungligen av CekariYH:

Var dubbelklickar du i kalendern, vilken vy?
Jag brukar bara dra en ungefärlig starttid och stopptid i veckovyn på dagen det gäller och finjusterar sen tiden om det behövs när jag fyller i resten, eller så dubbelklickar jag bara på "starttiden" för att få en timma just då osv.

Jag använder i princip endast månadsvy och det är där jag helst söker att det automatiskt blir heldagsaktivetet direkt utan tid.

Ursprungligen av genki:

Jag använder i princip endast månadsvy och det är där jag helst söker att det automatiskt blir heldagsaktivetet direkt utan tid.

Hmmm, har aldrig använt den så, och hittar inte heller hur man gör det med automatik, men om jag dubbelklickar i månadsvyn så får jag upp en ny aktivitet och när jag klickar i den popup-rutan för att editera finns en kryss-ruta att kryssa i för heldagsaktivitet.

Edit: "när jag klickar vid datum och tid på popup-rutan" skulle det så

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2015-06-04 18:18
Ursprungligen av CekariYH:

Hmmm, har aldrig använt den så, och hittar inte heller hur man gör det med automatik, men om jag dubbelklickar i månadsvyn så får jag upp en ny aktivitet och när jag klickar i den popup-rutan för att editera finns en kryss-ruta att kryssa i för heldagsaktivitet.

Edit: "när jag klickar vid datum och tid på popup-rutan" skulle det så

Yes.. den knappen har jag hittat, men ville förenkla vardagen och slippa trycka på den. Inte det värsta problemet direkt haha.

Ursprungligen av genki:

Yes.. den knappen har jag hittat, men ville förenkla vardagen och slippa trycka på den. Inte det värsta problemet direkt haha.

Haha, nä, men vi får väl hoppas någon annan här har en lösning

1
Bevaka tråden