Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på desktop mail client mottages

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en längre tid försökt hitta en mail client till OS X som ersättning för OS X Mail. Vill kunna komma åt mailen offline och få till ett bra workflow med to do appar (extension till Todoist eller liknande app) samt kunna läsa bilagor direkt i mailen (jobbar som lärare och får många inlämningar via mailen).
Är låst via jobbet till Exchange och vår jobbmail går via Office 365 i nuläget.

/F

Outlook ingår väl i Office 365? Testa den.

Ursprungligen av keptang:

Outlook ingår väl i Office 365? Testa den.

Har provat, men gillar inte interfacet och saknar extensions.
Har även en jobb-iPad och vill kunna använda samma to do app där som på macen.

Airmail, kanske? http://airmailapp.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-06-03 11:19
Ursprungligen av Fille_jr:

Hej!

Har en längre tid försökt hitta en mail client till OS X som ersättning för OS X Mail. Vill kunna komma åt mailen offline och få till ett bra workflow med to do appar (extension till Todoist eller liknande app) samt kunna läsa bilagor direkt i mailen (jobbar som lärare och får många inlämningar via mailen).
Är låst via jobbet till Exchange och vår jobbmail går via Office 365 i nuläget.

/F

Airmail och Unibox anses vara bra mailprogram. Vet inte om de har funktionerna du är ute efter men finns provversioner tror jag.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-03 12:37

Om man får lov att tänka utanför (epost)boxen: Chrome med Gmail offline tillägget.

Finns inte så många alternativ om man är knuten till Exchange och Office365.

Tack för tips!

Airmail verkar rätt lovande men kostar 489:-. så inget jag spontant laddar ner bara för att. Unibox får jag inte att funka, men tror felet ligger hos jobbservern.

Vad använder ni själva för clienter? Och har ni något speciellt workflow för mail client <-> to do app, som funkar bra?
Jag är ute efter att kunna göra mail till to do´s bla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-06-03 13:42
Ursprungligen av Fille_jr:

Tack för tips!

Airmail verkar rätt lovande men kostar 489:-. så inget jag spontant laddar ner bara för att. Unibox får jag inte att funka, men tror felet ligger hos jobbservern.

Vad använder ni själva för clienter? Och har ni något speciellt workflow för mail client <-> to do app, som funkar bra?
Jag är ute efter att kunna göra mail till to do´s bla.

Oj Airmail kostade 10$ sist jag testade den.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-03 13:48
Ursprungligen av tooobe:

Oj Airmail kostade 10$ sist jag testade den.

Det gör den iag oxå. MAS länk

Ursprungligen av Fille_jr:

Airmail verkar rätt lovande men kostar 489:-...

Var såg du den prisuppgiften? Den kostar 95 kr i App Store.

Ytterligare ett app-tips: Postbox

Måste ha sett fel. 95kr känns ju klart bättre

Kollar in Postbox också, tack!

Jag provkör sedan några dagar Unibox. Jag hade inte hört talas om den tidigare men den dök upp i ett programpaket https://exclusives.macappdeals.com/sales/mac-essentials-bundle. Så Unibox och 9 andra för 20 dollar i fem dagar till.

1
Bevaka tråden