Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur avinstallerar jag Maestro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder ett Apogee Duet ljudkort till min MacPro från 2008 och jag vill av olika skäl inte uppdatera längre än till Mountain Lion. Ljudkortet har ett litet program med en mixer där man kan balansera volymen från t.ex sequencerprogram mot inkopplade instrument.
Jättebehändigt så länge det fungerar. Men det gör det ju inte längre...
Den enda volym som går att påverka är utvolymen. Alla andra nivåer går att peta på i gränssnittet, men det händer inget. Jag kan dra ner dem till noll, men ljudstyrkan ändras inte.

Nu är det ju så att jag har kvar min gamla installation på en annan hårddisk. Där har jag Snow Leopard och en äldre version av Maestro. Och där är det inga problem. Alltså utgår jag från att det inte finns några fysiska fel på ljudkortet.
Jag har försökt installera om Maestro på Mountainlion-systemet, men det hjälper inte. Och den uninstaller som kommer med installationen fungerar inte. Vad gör jag? Det måste finnas något annat sätt att avinstallera programmet.

Har du frågat tillverkaren? Kollat in deras hjälpsidor?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-12 12:55

"uninstaller fungerar inte". Något felmeddelande? Vad fungerar/fungerar inte?

Uninstaller fungerar inte = Maestro finns kvar efter att jag kört den unistaller som följer med installationen.

Ursprungligen av fcerha:

...Maestro finns kvar efter att jag kört den unistaller som följer med installationen.

Prova med något avinstallationsverktyg, som AppDelete, AppCleaner eller AppZapper.

Eller det finns kanske en nyare version av Maestro, som man kan ladda ner, och som har en nyare version av "uninstallern". Då kan man prova den.

Eller följ tipset i inlägg 2. Om uninstallern inte fungerar så är det kanske läge att kontakta tillverkaren. De har kanske en frågor-och-svar-sida, eller ett forum där den här frågan redan diskuteras.

1
Bevaka tråden