Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi segt när Bluetooth är på

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2015-05-29 21:23

Mitt wifi blir otroligt segt, vi snackar 2 minuter för att ladda dn.se, när jag har Bluetooth på. Detta börjar bli otroligt frustrerande. Jag har testat lite olika fixar jag hittat på google men inget har hjälpt. Stänger jag av Bluetooth går allt blixtnabbt igen.

Någon som har haft samma problem, eller som vet vad det kan bero på?

Väldigt tacksam för svar!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-05-29 22:13

Du kan ju börja med att berätta om det handlar om en telefon, surfplatta eller dator..
Apple-produkt?
Programversioner?
Router?

  • Medlem
  • Boden
  • 2015-05-29 22:30

Sorry :). Det gäller en Macbook Pro (första retina 15" modellen). Har kopplat in en Thunderbolt Display, trådat tangentbord och en Magic Mouse som är inkopplad via Bluetooth. Jag har två routrar, en Airport Express och någon annan skit jag fick av min internet-leverantör. Jag har testat båda routrarna och det är samma problem. Just nu har jag den jag fick av min leverantör inkopplad, mest för att det var den jag testade sist :).

Jag kör OSX 10.10.3 (14D136).

Om jag bara kör min laptop och min bluetooth mus så får jag problem med min anslutning. Stänger jag av BT på laptopen är allt frid och fröjd.

Det är helt klart en konflikt mellan Wifi och BT, var och en funkar oklanderligt för sig.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-05-29 23:31

Du kanske redan har sett att du inte är ensam om detta problem?

https://discussions.apple.com/thread/4113552

Du kan säkert få bättre WiFi-hastighet genom att gå in i din routers inställningar och t.e.x. byta kanal.

1
Bevaka tråden