Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tesla: "Vi välkomnar konkurrens från Apple"

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Man kan inte bortförklara det som existerar - tillverkar Apple bilar en dag så finns dom där och det kan ingen bortförklara...lika lite som man kan bortförklara att det står en cykel här ute på min gård just nu.
Det enda jag kan säga - om man en dag kan köpa en Apple-bil - är att jag hade fel när jag påstod att det aldrig skulle ske. Men - som sagt - det tror jag är så fruktansvärt osannolikt att jag säger att "Apple aldrig kommer att tillverka bilar". Man kan visst säga/skriva "aldrig". Jag gjorde det ju alldeles nyss så bevisligen kan man visst både säga och skriva "aldrig". Det är ett faktum. Ingen kan bortförklara att jag skrev "aldrig" alldeles nyss (och nu igen). Eller hur?

Ursprungligen av Megolon:

Man ska aldrig säga aldrig och undrar vilken bortförklaring du kommer med den dagen när Apple släpper en bil.

Så då har vi fastställt att du menar inte vad orden betyder utan vänder kappan efter vinden.
Var det inte någon som nyss skrev att du svamlar mycket. Nu börjar jag förstå vad denne menar.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-05-29 16:49
Ursprungligen av Demiurgen:

Med den logiken kan Apple ge sig in i vilken branch som helst och omvandla den och tjäna massor av pengar (flygmaskiner, tvättmaskiner, solariekedjor, biografer). Men så ser verkligheten inte ut - det finns bananer och det finns apelsiner. Apple vet detta och väljer noga vilken branch dom ska äntra och just bilbranchen är en av brancherna dom inte tar i ens med tång.
Men dom kommer givetvis att göra grejer kring bilismen...men aldrig tillverka bilar.

Nej inte alls, med den logiken innebär det inte att Apple kan ge sig in i vilken branch som helst. För Apple ger inte in sig i en branch där de inte kan tänka sig göra en skillnad, samt tjäna på det. Precis som vilket förtag som helst. Men det att andra företag har problem har aldrig varit ett hinder för Apple.
Det är typist de som är inskolade att följa ett visst mönster som tänker som du. Apple försöker bryta sig från hur alla anda är, Steve var en naturtalang på det, medan Tim Cook har lärt sig på vägen.

Du kan mycket väl ha rätt i att Apple inte någonsin kommer att göra en bil, tidigare hade du faktiskt ett bra argument för det. Men argumentet att det är en marknad som är svår att ta sig in i och har väldigt lite att tjäna pengar på, är ett icke argument, speciellt när vi pratar om Apple, iaf med den ledning den har haft sedan Steve Jobs återkomst.

Jag har flera argument och teorier...lägger man ihop dom så är mitt case starkt. Jag tror dock att man måste känna/veta/andas historien om detta Silicon Valley-företag för att förstå hur absurt det är att Apple skulle börja tillverka och kränga privatbilar. Det kan ju vara så att Apple har totalt förändrats inuti - att det nu är ett helt annat företag - sedan Jobs dog...men det tror jag inte. Jag tror att den filosofiska kärnan är väl bevarad av Cook & Co.
Någon form av kollekrivtrafiklösning - automatiska taxibilar eller hyrbilar som återvänder till laddstationer efter hyrandet är klart etc etc - det är sannolikare. Om dom nu över huvud taget kommer att tillverka bilar...vilket jag alltså inte tror. Det kommer inte att hända. Lika lite som att dom skulle tillverka TV-apparater.

Ursprungligen av juanito:

Du kan mycket väl ha rätt i att Apple inte någonsin kommer att göra en bil, tidigare hade du faktiskt ett bra argument för det. Men argumentet att det är en marknad som är svår att ta sig in i och har väldigt lite att tjäna pengar på, är ett icke argument, speciellt när vi pratar om Apple, iaf med den ledning den har haft sedan Steve Jobs återkomst.

Bevaka tråden