Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Jag la precis in en beställning på bara just två adaptrar, tänkta att användas till HOCO-länken jag beställde.

Det följer med adaptrar till den länken men de är i stil med de på Classic Buckle, dvs en "påhängsarm" på vilken länken sedan sitter trädd. Dessa jag nu beställde är samma som följer med en annan HOCO-länk (den med fem "länkar" på rad istället för tre som på min), och den adaptern är mer liknande den som sitter på Apples metallänk som då blir mer ett med själva boetten.

Se nedan för exempel :

Jag håller med om att den är snyggare så min uppföljningsfråga kommer: Var?

Det börjar bli så många inlägg så det är svårt att ha koll på om du redan har tipsat om var du hittade den adaptern (utifall att jag har missat det)

Ursprungligen av zinned:

Jag la precis in en beställning på bara just två adaptrar, tänkta att användas till HOCO-länken jag beställde.

Det följer med adaptrar till den länken men de är i stil med de på Classic Buckle, dvs en "påhängsarm" på vilken länken sedan sitter trädd. Dessa jag nu beställde är samma som följer med en annan HOCO-länk (den med fem "länkar" på rad istället för tre som på min), och den adaptern är mer liknande den som sitter på Apples metallänk som då blir mer ett med själva boetten.

Se nedan för exempel :

Då har jag fortfarande möjlighet att tänka om. Skall beställa idag. Har ju Classic Buckle med svart läder. Vore roligt att prova på den varianten med mera "integrering" armband /klocka. Antingen tar man 5 länkar i bredd och slipper jobbet - eller som du 3 i brädd och byter adapter.

Ursprungligen av grenhall:

http://www.ebay.co.uk/itm/321747307619?_trksi...

Tydligen extremt hög kvalité enligt MacRumors användare.

Är hålen/kanalen i armbandet tillräckligt stort för adapterns " bandstift " ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 13:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag håller med om att den är snyggare så min uppföljningsfråga kommer: Var?

Det börjar bli så många inlägg så det är svårt att ha koll på om du redan har tipsat om var du hittade den adaptern (utifall att jag har missat det)

Här -> http://www.ebay.com/itm/281688911285?_trksid=...

Ursprungligen av adress@mac:

Är hålen/kanalen i armbandet tillräckligt stort för adapterns " bandstift " ?

Det hoppas jag

För övrigt var jag precis och hämtade min HOCO-länk på posten, återkommer senare med några bilder

Ursprungligen av adress@mac:

Är hålen/kanalen i armbandet tillräckligt stort för adapterns " bandstift " ?

Ja där var en på MacRumors som hade beställt samma kombo. Annars får man töja skinnet lite.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 14:15
Ursprungligen av zinned:

Härligt!

Ska bli kul och få ge denna presenten till fjällan

Citerar mig själv här...

Då var DHL igång igen, detta fullkomligt värdelösa speditionsföretag. När försändelsen man väntar på är på gång att levereras så får man ett SMS där man får svara 1:a eller 2:a beroende på om man vill ha det levererat till utlämningsställe eller till bostaden. Jag väljer alltid till utlämningsställe då man oftast är på jobbet denna tiden, så gjorde jag även denna gång.

Var tror ni de försöker leverera paketet? Så klart till bostaden. Så nu ringde jag dem och de försöker nå kuriren, lyckas så klart inte. De försöker igen 15 min senare, lyckas så klart inte. Nu är det inte säkert att paketet kan levereras idag då DHL återigen har schabblat, till följd att jag då inte kan ge presenten till fjällan när vi ska ut o käka lite ikväll.

Jag ska hälla kattpiss i DHL:s brevlåda.

Ursprungligen av zinned:

Citerar mig själv här...

Då var DHL igång igen, detta fullkomligt värdelösa speditionsföretag. När försändelsen man väntar på är på gång att levereras så får man ett SMS där man får svara 1:a eller 2:a beroende på om man vill ha det levererat till utlämningsställe eller till bostaden. Jag väljer alltid till utlämningsställe då man oftast är på jobbet denna tiden, så gjorde jag även denna gång.

Var tror ni de försöker leverera paketet? Så klart till bostaden. Så nu ringde jag dem och de försöker nå kuriren, lyckas så klart inte. De försöker igen 15 min senare, lyckas så klart inte. Nu är det inte säkert att paketet kan levereras idag då DHL återigen har schabblat, till följd att jag då inte kan ge presenten till fjällan när vi ska ut o käka lite ikväll.

Jag ska hälla kattpiss i DHL:s brevlåda.

Pissdåligt av DHL - men inte ovanligt. Du kan inte nu i elfte timmen få den till en DHL ServicePoint - eller är det kört ? ?

Själv så fick jag min Apple watch sport modellen 42mm i onsdags.. Får nog säga att batteriet dom 2 första dagarna inte är av denna värld.
Klarade inte en 12 timmar tyvärr! Men såg den varit aktiv i nästan 5,8 timmar så då tyckte jag de var helt okej ändå, antar den tänder sig väldigt ofta när jag har den på jobbet och vrider och vänder på armarna hela tiden, jobbar som svetsare!
I övrigt känner jag att man blir mer nöjd för varje dag som går..
Läste på nätet att efter typ dag 3 så börjar batteriet bli bättre! Och de märker jag idag då jag fortfarande har 100% efter 3 timmar!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 15:54
Ursprungligen av adress@mac:

Pissdåligt av DHL - men inte ovanligt. Du kan inte nu i elfte timmen få den till en DHL ServicePoint - eller är det kört ? ?

Får se om de löser det.

Ursprungligen av Lestander:

Själv så fick jag min Apple watch sport modellen 42mm i onsdags.. Får nog säga att batteriet dom 2 första dagarna inte är av denna värld.
Klarade inte en 12 timmar tyvärr! Men såg den varit aktiv i nästan 5,8 timmar så då tyckte jag de var helt okej ändå, antar den tänder sig väldigt ofta när jag har den på jobbet och vrider och vänder på armarna hela tiden, jobbar som svetsare!
I övrigt känner jag att man blir mer nöjd för varje dag som går..
Läste på nätet att efter typ dag 3 så börjar batteriet bli bättre! Och de märker jag idag då jag fortfarande har 100% efter 3 timmar!!

Håller den för en svetsare - skall den väl hålla för alla. Undantaget gruvarbetare kanske. Tycker min batteritid är bra - och blivit bättre. Också en fråga hur mycket som är aktiverat - och som är nödvändigt. Olika från person till person. ?

Nu svetsar jag flygmotorer så tig svets bara! Tror inte man ska svetsa med pinne eller mag då det sprutar så mycket...
Nu har jag bara sync av meddelanden och telefonsamtal samt fb på,
5 timmar och den är nu nere på 95% så det är väldigt bra! Skulle de varit dag ett/två skulle de nästan gått 50% så blivit mycket bättre efter laddning 3... Dock bara användning på 1 timme, har puls och motionsspår samt handledsavkänning aktiverat!

Väldigt nöjd faktiskt! De roliga att man känner sig lite handikappad när man inte har den på sig nu, telefonen ligger artist i köket eller fickan och fungerar i hela lägenheten som ändå är en 3:a

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 17:30
Ursprungligen av adress@mac:

Pissdåligt av DHL - men inte ovanligt. Du kan inte nu i elfte timmen få den till en DHL ServicePoint - eller är det kört ? ?

De löste det, tack o lov. Nu är den uthämtad

Kommer inte ihåg om det var någon som beställt från Tyskland genom Mailbox.de? Någon som kan ge svar på om det fungerar bra?

Ursprungligen av zinned:

De löste det, tack o lov. Nu är den uthämtad

När det gällde adapter till bla stållänken - du har inte sett samma modell på ngn annan ställe.
Denna skickar inte till Sverige.....
http://www.ebay.com/itm/281688911285?_trksid=...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-01 12:53
Ursprungligen av adress@mac:

När det gällde adapter till bla stållänken - du har inte sett samma modell på ngn annan ställe.
Denna skickar inte till Sverige.....
http://www.ebay.com/itm/281688911285?_trksid=...

Nej, jag har inte sett den någon annanstans men att de inte skickar till sverige är ju inget större problem då jag använder amerikanska Borderlinx-adressen istället för min egen hemadress.

Båda mina AWS har anlänt till kontoret i Hamburg, de är nu även avhämtade därifrån och landar hemmavid på onsdag, lagom till jag återvänder från Bratislava. Jag känner lukten av dem nu!

DHL

Ursprungligen av zinned:

De löste det, tack o lov. Nu är den uthämtad

Angående DHL. Min  Watch hållare skulle gå från Birmingham den 28/5 med DHL Express. Nu på morgonen måndag 1/6 lämnar den Birmingham mot Arlanda. Det är DHL Express torsd- måndag.
På fredag 29/5 beställde jag stållänken till  Watch via eBay - med leverans British Royal Mail och REK.
Den låg på posten nu i morse.
Kontentan - undvik DHL oavsett fraktsätt. Speciellt inför veckoslut - lörd/sönd - då absolut inget händer på DLH - medans posten arbetar. Däremot tar DHL saftigt betalt för en tjänst som inte fungerar. Vet ju heller inte när den kommer till mig - eller deras Service Point. Så det är inte slut ännu. ?

Ursprungligen av zinned:

Nej, jag har inte sett den någon annanstans men att de inte skickar till sverige är ju inget större problem då jag använder amerikanska Borderlinx-adressen istället för min egen hemadress.

Får väl regga en adress där. Alternativet är att vänta eller söka vidare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-01 15:43
Ursprungligen av adress@mac:

Kontentan - undvik DHL oavsett fraktsätt. Speciellt inför veckoslut - lörd/sönd - då absolut inget händer på DLH - medans posten arbetar. Däremot tar DHL saftigt betalt för en tjänst som inte fungerar. Vet ju heller inte när den kommer till mig - eller deras Service Point. Så det är inte slut ännu. ?

Korrekt.

DHL är usla, klart sämsta företag i sin branch. Att dessutom inte heller kunna leverera kompensation är uselt. Jag blev erbjuden 25% i kompensation men jag kunde inte skicka in ett krav på den själv, det var tvunget att komma från Borderlinx själva. De är ett rent skämt till bolag.

Ursprungligen av adress@mac:

Får väl regga en adress där. Alternativet är att vänta eller söka vidare.

Har du ett konto där så får du en engelsk adress och en jänkeadress. Easy peazy.

Ursprungligen av zinned:

Korrekt.

DHL är usla, klart sämsta företag i sin branch. Att dessutom inte heller kunna leverera kompensation är uselt. Jag blev erbjuden 25% i kompensation men jag kunde inte skicka in ett krav på den själv, det var tvunget att komma från Borderlinx själva. De är ett rent skämt till bolag.

Har du ett konto där så får du en engelsk adress och en jänkeadress. Easy peazy.

Lika bra att göra det för framtiden. Har förberett ett krav till DHL Express - men vill avvakta leveransen.
Armbandet var tungt och gediget. Förpackningen nästan i Apple stil. Skall korta och montera ikväll.

Ursprungligen av adress@mac:

Angående DHL. Min  Watch hållare skulle gå från Birmingham den 28/5 med DHL Express. Nu på morgonen måndag 1/6 lämnar den Birmingham mot Arlanda. Det är DHL Express torsd- måndag.
På fredag 29/5 beställde jag stållänken till  Watch via eBay - med leverans British Royal Mail och REK.
Den låg på posten nu i morse.
Kontentan - undvik DHL oavsett fraktsätt. Speciellt inför veckoslut - lörd/sönd - då absolut inget händer på DLH - medans posten arbetar. Däremot tar DHL saftigt betalt för en tjänst som inte fungerar. Vet ju heller inte när den kommer till mig - eller deras Service Point. Så det är inte slut ännu. ?

Jag vill bara flika in lite rättelser här.

DHL precis som andra transportbolag har aktivitet och transport över helgerna. Det är bara utökningen som inte levererar på helger. Jag förstår att både du och @zinned har lite småtrist erfarenhet från DHL Express medan i mitt fall så har jag bara positiva erfarenheter av dem. Detta trots ett hundratal mottagna leveranser, främst från Asien. Har aldrig varit med om att en leverans från Hong Kong tagit mer än 2 dagar från upphämtning till leverans.

Nu kanske jag bara haft tur, vad vet jag. Men det är mina erfarenheter iaf. Postnord däremot. Ja vi kan väl säga som såhär att om inte den anställda elefanten som sätter sig på alla paket/brev fått sparken är jag inte supernöjd direkt. Deras skicka lätt-tjänst är toppenbra och deras brevhantering också, om man inte skickar något ömtåligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-01 16:17
Ursprungligen av adress@mac:

Lika bra att göra det för framtiden. Har förberett ett krav till DHL Express - men vill avvakta leveransen.
Armbandet var tungt och gediget. Förpackningen nästan i Apple stil. Skall korta och montera ikväll.

Enda minuset med BL är att den enda speditör de använder sig av och som man då som kund tvingas använda är DHL och då DHL Express. Inget annat.

Ursprungligen av zinned:

Enda minuset med BL är att den enda speditör de använder sig av och som man då som kund tvingas använda är DHL och då DHL Express. Inget annat.

Det är väl DHL som äger Borderlinx? Jag har för mig det - och då blir det ganska naturligt att DHL används som speditör

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är väl DHL som äger Borderlinx? Jag har för mig det - och då blir det ganska naturligt att DHL används som speditör

Vad lite man vet om dessa företag. PayPal äger väl eBay ( eller tvärtom) - varför dom gärna vill att man betalar med det.
Tidigare ägde väl eBay även Tradera. Vet inte om det är så längre.

Ursprungligen av adress@mac:

Vad lite man vet om dessa företag. PayPal äger väl eBay ( eller tvärtom) - varför dom gärna vill att man betalar med det.
Tidigare ägde väl eBay även Tradera. Vet inte om det är så längre.

Ebay äger Paypal och Tradera i dagsläget.

Dock håller de på att splitta så Paypal blir fristående och i och med det så följer Tradera med i Paypal-hörnan av någon konstig anledning.

Det finns en logisk förklaring till varför de nu separerar Ebay och Paypal.
De tror att det kan bli mer neutralt och mer konkurrenskraftigt gentemot Apple Pay, Google Pay/wallet etc etc.

Och där slutar min OT.

Ursprungligen av Jetobz:

Kommer inte ihåg om det var någon som beställt från Tyskland genom Mailbox.de? Någon som kan ge svar på om det fungerar bra?

Har en klocka på gång som just kom fram till Mailboxde idag, fixade betalningen vid 15-tiden men det verkar som om den ej blev upplockad av transportören idag. Går förhoppningsvis imorgon med DHL, valde detta pga försäkringsbeloppet som var högst med dom.

Köpte en från uk häromveckan med Borderlinx och det gick smärtfritt och det känns som om mailboxde rullar på med.

Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

Har en klocka på gång som just kom fram till Mailboxde idag, fixade betalningen vid 15-tiden men det verkar som om den ej blev upplockad av transportören idag. Går förhoppningsvis imorgon med DHL, valde detta pga försäkringsbeloppet som var högst med dom.

Köpte en från uk häromveckan med Borderlinx och det gick smärtfritt och det känns som om mailboxde rullar på med.

Hur/vad är största skillnaden mellan Borderlinx och Mailbox.de. Samma upplägg - eller ?

Ursprungligen av zinned:

Jag la precis in en beställning på bara just två adaptrar, tänkta att användas till HOCO-länken jag beställde.

Det följer med adaptrar till den länken men de är i stil med de på Classic Buckle, dvs en "påhängsarm" på vilken länken sedan sitter trädd. Dessa jag nu beställde är samma som följer med en annan HOCO-länk (den med fem "länkar" på rad istället för tre som på min), och den adaptern är mer liknande den som sitter på Apples metallänk som då blir mer ett med själva boetten.

Se nedan för exempel :

Efter att jag monterat länken idag - gör jag följande reflektion. Tog bort 2 länkar på varje sida. Sitter perfekt.
Om man byter adapter - tror du armbandet blir tajtare ? Du kan väl tänka på det när du byter. Min får inte sitta mera tajt än vad den gör nu. Finns lite marginal för sommarvärmen och lite svullnad. Man har ju bara länkarna att justera med - och då är det ju lite av " tur" att det stämmer perfekt. Tycker faktiskt det ser bra ut med adaptern som följer med - eller också är det för att jag vant mig vid läderbandet med samma adapter original. Känns även skönt med tyngden i länken - och kvalitén. Bra tips från dig. ?

Ifall någon är intresserad har jag över en 38mm SS, vitt sportband. Finns i Stockholm city för direkt avhämtning. Pris efter överenskommelse.

Ursprungligen av adress@mac:

Hur/vad är största skillnaden mellan Borderlinx och Mailbox.de. Samma upplägg - eller ?

Borderlinx ville ha fakturan för att försäkra godset korrekt vilket inte Mailboxde bad om. Mailboxde hade dock flera val när det gällde frakten. Prismässigt så var det billigare både att köpa klockan och frakta den ifrån Tyskland.

Bevaka tråden