Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av grenhall:

Nej det var fel. Det var på Colette och The Corner som jag förstod det.

Colette/Paris i mitt fall för 10 dagar sedan.

Ursprungligen av zinned:

Nej, en före detta kollega hade vänner som köpt i själva Apple Store.

Det låter extremt långsökt. Extremt. Sett kvittot från butiken?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 00:14
Ursprungligen av grenhall:

Det låter extremt långsökt. Extremt. Sett kvittot från butiken?

Jag håller helt med. Nej, jag har inte sett ett kvitto tyvärr.

Ursprungligen av grenhall:

Det låter extremt långsökt. Extremt. Sett kvittot från butiken?

Grannen ringde från Paris och sa att han handlat på  Store. När han kom hem - och jag tittade på kvittot - var det Colette. Han är inte så hemma på detta - med vare sig Apple eller Store. Han " trodde " och det kan jag inte klandra honom för. Klockorna var i alla fall  Watch ...... ⌚️

Sådär nu är min hemma! Det gick snabbt från det att den kom till flygplatsen i England inatt och DHL lyckades leverera den utan några problem! Håller på att uppdatera och ska snart ställa in den lite. Kan även jag instämma att klockan är mindre i verkligheten än vad den ser ut på bild och sportbandet känns riktigt skönt än så länge.

Preparing for shipment! Jag tror jag kissar på mig av upphetsning! Givetvis hinner jag pysa till Bratislava innan den har en chans att komma hem, men det är en tvådagars tripp så den väntar här när jag är tillbaka.

Ursprungligen av pmarriott:

Preparing for shipment! Jag tror jag kissar på mig av upphetsning! Givetvis hinner jag pysa till Bratislava innan den har en chans att komma hem, men det är en tvådagars tripp så den väntar här när jag är tillbaka.

Sedan är ju risken att bli av med den på resan - lika med noll. Något positivt i det hela. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 16:25
Ursprungligen av pmarriott:

Preparing for shipment! Jag tror jag kissar på mig av upphetsning! Givetvis hinner jag pysa till Bratislava innan den har en chans att komma hem, men det är en tvådagars tripp så den väntar här när jag är tillbaka.

Sticker du dit nu under helgen då, eller? Din lär bli dispatched ikväll, landa hos BL imorgon (glöm inte hela release-grejen med update av value etc), gå iväg från BL på måndag, vara hos dig på tisdag.

Det är alltid så, reservering av pengar på tisdagen och sedan PFD/Dispatch på torsdagen.

Ursprungligen av zinned:

Sticker du dit nu under helgen då, eller? Din lär bli dispatched ikväll, landa hos BL imorgon (glöm inte hela release-grejen med update av value etc), gå iväg från BL på måndag, vara hos dig på tisdag.

Det är alltid så, reservering av pengar på tisdagen och sedan PFD/Dispatch på torsdagen.

i

Han beställde väl från DE.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 18:29
Ursprungligen av grenhall:

i

Han beställde väl från DE.

Möjligt, det missade jag isf. Förutsatte UK.

Btw, min 38AWSWSB till fjällan kommer med DHL imorgon
Sedan så tror jag att jag får min HOCO-länk imorgon också, hoppas den sitter bra. Ser kanon ut iaf!

Ursprungligen av zinned:

Möjligt, det missade jag isf. Förutsatte UK.

Btw, min 38AWSWSB till fjällan kommer med DHL imorgon
Sedan så tror jag att jag får min HOCO-länk imorgon också, hoppas den sitter bra. Ser kanon ut iaf!

Vad härligt! Hoppas både hon och du blir nöjda!

Ursprungligen av zinned:

Möjligt, det missade jag isf. Förutsatte UK.

Btw, min 38AWSWSB till fjällan kommer med DHL imorgon
Sedan så tror jag att jag får min HOCO-länk imorgon också, hoppas den sitter bra. Ser kanon ut iaf!

För en som är lite trött. Vad är HOCO - länk ? ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 20:08
Ursprungligen av adress@mac:

För en som är lite trött. Vad är HOCO - länk ? ?

Det är denna -> http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt...

Det finns en annan metall-länk också, med fem delar på bredden än denna med tre. Sedan har de flera exemplar i läder också.

Intressant, min andra klocka skicka Apple med UK Mail - planerad leverans till Borderlinx på tisdag. Det kändes lite surt - tur att det inte är jag som ska ha den:)

Ursprungligen av zinned:

Sticker du dit nu under helgen då, eller? Din lär bli dispatched ikväll, landa hos BL imorgon (glöm inte hela release-grejen med update av value etc), gå iväg från BL på måndag, vara hos dig på tisdag.

Det är alltid så, reservering av pengar på tisdagen och sedan PFD/Dispatch på torsdagen.

Beställde i DE för leverans till vårt kontor i Hamburg. Skickas FedEx imorgon och landar här på måndag, ungefär samtidigt som jag landar i Wien för vidare transport till Bratislava.

Ursprungligen av zinned:

Det är denna -> http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt...

Det finns en annan metall-länk också, med fem delar på bredden än denna med tre. Sedan har de flera exemplar i läder också.

Den var läcker. Tycker jag botaniserat på eBay - men den har jag missat. Vad ligger frakten på - och vilken leveranstid tror du det blir ?
Svarar själv efter lite mera koll. 588kr totalt - kan det stämma. Leveranstid 4-5 dagar...

Senast redigerat 2015-05-28 22:07

Fått leveransbesked på båda mina, med ett par timmars mellanrum. Den ena kommer fram imorgon, den andra på måndag. Nu har jag ju handlat av tyskarna, och inget av numren går att spåra på hos DHL. Det ena heter Liefernummer och är 10-siffrigt. Det andra heter Tracking-Nummer och är 18-siffrigt. Måste var det 10-siffriga man ska använda, eller hur?

Ursprungligen av pmarriott:

Fått leveransbesked på båda mina, med ett par timmars mellanrum. Den ena kommer fram imorgon, den andra på måndag. Nu har jag ju handlat av tyskarna, och inget av numren går att spåra på hos DHL. Det ena heter Liefernummer och är 10-siffrigt. Det andra heter Tracking-Nummer och är 18-siffrigt. Måste var det 10-siffriga man ska använda, eller hur?

(Jag skulle nog chansa på det 18 - siffriga Tracking #). Efter elektroniska registreringen skapas Tracking #
Men innan det är fysiskt inlämnat och skannat på DHL - syns inget för dig.
Vid närmare eftertanke brukar DHL ha 10 siffriga nummer. Övrig info stämmer dock.

Ursprungligen av adress@mac:

Jag skulle nog chansa på det 18 - siffriga Tracking #. Efter den elektroniska registreringen skapas Tracking #
Men innan det är fysiskt inlämnat och skannat på DHL - syns inget för dig.

Har aldrig varit med om något annat än 10-siffror på DHL. Jo, det syns ju oftast inte förrän de har scannat paketet nånstans.

Ursprungligen av pmarriott:

Har aldrig varit med om något annat än 10-siffror på DHL. Jo, det syns ju oftast inte förrän de har scannat paketet nånstans.

Vi gick nog om varandra där. Du har rätt om 10 siffror. Kollade mina DHL - i och för sig svenska lev.
Det andra är nog ref nummer. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 00:09
Ursprungligen av adress@mac:

Den var läcker. Tycker jag botaniserat på eBay - men den har jag missat. Vad ligger frakten på - och vilken leveranstid tror du det blir ?
Svarar själv efter lite mera koll. 588kr totalt - kan det stämma. Leveranstid 4-5 dagar...

HOCO är tydligen tillverkaren som gäller, sägs ha väldigt hög kvalitet på sina produkter.

Leveranstiden verkar bli ca en vecka för mig men då har en helg samt en engelsk bankdag kommit emellan. Så ja, 4-5 dagar är nog det normala. Frakten gick på £15.

Ursprungligen av zinned:

HOCO är tydligen tillverkaren som gäller, sägs ha väldigt hög kvalitet på sina produkter.

Leveranstiden verkar bli ca en vecka för mig men då har en helg samt en engelsk bankdag kommit emellan. Så ja, 4-5 dagar är nog det normala. Frakten gick på £15.

Ser ut att vara bra kvalitet - även på bandfästena. Komplett dessutom. Tror jag beställer i helgen. Får du ditt i morgon - ser jag gärna en recension - om du har tid.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 00:25
Ursprungligen av adress@mac:

Ser ut att vara bra kvalitet - även på bandfästena. Komplett dessutom. Tror jag beställer i helgen. Får du ditt i morgon - ser jag gärna en recension - om du har tid.

Ja, jag hoppas den dyker upp imorgon men hur som så kan jag ordna en recension efter lite användande. Påminn mig bara

Ett tips för uppslag kring olika tredjeparts-band är MacRumors forum. Ta en titt där så hittar du massor

Ursprungligen av zinned:

Ja, jag hoppas den dyker upp imorgon men hur som så kan jag ordna en recension efter lite användande. Påminn mig bara

Skall bli roligt att se hur smidig den är att förkorta - för dom som inte behöver 180 mm + klocka 42 mm. Det ger armleder på 222 mm. Där ligger man i le. Ser ut på bilden som skruvar - det är bästa systemet .
Skall bli roligt att se hur du får ihop det. Det är väl alltid bättre att köpa från England - om det går - rent kringkostnadsmässgt. Lycka till ! ??

Jag gillar UK Mails tracking...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 09:43

Härligt!

Ska bli kul och få ge denna presenten till fjällan

På tal om band köpte jag detta igår efter att ha sett det på en Apple Watch. Lätt ett av de snyggaste läderarmbanden man kan ha på klockan.

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt...

Ursprungligen av grenhall:

På tal om band köpte jag detta igår efter att ha sett det på en Apple Watch. Lätt ett av de snyggaste läderarmbanden man kan ha på klockan.

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt...

Jag antar att du också har skaffat en adapter, var hittade du den?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag antar att du också har skaffat en adapter, var hittade du den?

http://www.ebay.co.uk/itm/321747307619?_trksi...

Tydligen extremt hög kvalité enligt MacRumors användare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-29 12:28

Jag la precis in en beställning på bara just två adaptrar, tänkta att användas till HOCO-länken jag beställde.

Det följer med adaptrar till den länken men de är i stil med de på Classic Buckle, dvs en "påhängsarm" på vilken länken sedan sitter trädd. Dessa jag nu beställde är samma som följer med en annan HOCO-länk (den med fem "länkar" på rad istället för tre som på min), och den adaptern är mer liknande den som sitter på Apples metallänk som då blir mer ett med själva boetten.

Se nedan för exempel :

Bevaka tråden