Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bötfälld för användning av Apple Watch

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En bilist i Kanada har bötfällts för att ha använt sin Apple Watch under bilkörning, vilket skapat en intensiv debatt.

Läs hela artikeln här

Har man en modern bil brukar det finnas reglage på ratten för att tex byta låtar o klocka finns inbyggt i instrumentbrädan så jag har svårt att se nyttan m Apple-klockan när man kör bil. Jag har iofs inte burit en klocka på handleden på 10-15 år så jag ser egentligen ingen nytta m ett armbandsur öht, annat som bling

Ursprungligen av Mymac4ever:

Har man en modern bil brukar det finnas reglage på ratten för att tex byta låtar o klocka finns inbyggt i instrumentbrädan så jag har svårt att se nyttan m Apple-klockan när man kör bil. Jag har iofs inte burit en klocka på handleden på 10-15 år så jag ser egentligen ingen nytta m ett armbandsur öht, annat som bling

Man kan ju även fundera på hur han blev upptäckt?? Om man sitter och stirrar på sin klocka istället för att ha fokus på trafiken så ser jag inte några jätteproblem med att han blev bötfälld...

  • Medlem
  • 2015-05-28 15:43
Ursprungligen av HåkanE:

Man kan ju även fundera på hur han blev upptäckt?? Om man sitter och stirrar på sin klocka istället för att ha fokus på trafiken så ser jag inte några jätteproblem med att han blev bötfälld...

Precis, ett snabbt låtbyte tror jag inte någon skulle ens hinna reagera på. Men om han satt och bläddrade igenom en hel spellista för att hitta rätt låt så borde han bötfällas.

Jag tycker att den som sitter och snöar in på apparater - oavsett apparatens storlek eller var den sitter - ska bötfällas. Men...jag tycker det är mera skrämmande med ett samhälle där myndigheterna har resurser (skattemedel) och energi att hålla efter detta och driva det juridiskt samtidigt som andra delar av samhället och kriminaliteten är i utförsbacke. Det är scarry shit när man satsar på denna typ av mikro-brottslighet och övriga samhället har mycket stora problem att finansiera VERKLIG brottslighet.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-05-28 17:56
Ursprungligen av Demiurgen:

Jag tycker att den som sitter och snöar in på apparater - oavsett apparatens storlek eller var den sitter - ska bötfällas. Men...jag tycker det är mera skrämmande med ett samhälle där myndigheterna har resurser (skattemedel) och energi att hålla efter detta och driva det juridiskt samtidigt som andra delar av samhället och kriminaliteten är i utförsbacke. Det är scarry shit när man satsar på denna typ av mikro-brottslighet och övriga samhället har mycket stora problem att finansiera VERKLIG brottslighet.

Enklaste sättet att få in pengar på. Ge sig på svensson som alltid betalar och aldrig klagar förutom på diverse forum då.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-29 15:14

Hade han böjt sej fram för att byta låt direkt på bilradion hade han troligen inte blivit bötfälld....

1
Bevaka tråden