Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples guldklocka når kunders handleder

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästan en månad efter att försäljningen av Apple Watch inleddes har nu de dyra guldmodellerna börjat nå kunder som beställt.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-25 16:49

...eller så går man den aningen billigare vägen genom WatchPlate, givetvis krävs det att man bor i USA och har en SS-modell

...eller som ett klipp jag såg om en som sprejade sin med guldfärg

Will it blend ?

Ursprungligen av Pulver:

Will it blend ?

Undrar om de skulle våga göra något sådant - nu tänker jag bara rent ekonomiskt...

Såg just det här på Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/63874161...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-26 08:38
Ursprungligen av CekariYH:

Såg just det här på Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/63874161...

Det här var intressant! De har faktiskt högre guldhalt (24K) jämfört med originalet (18K).

Men det är väl bara en förgyllning? Apples är solitt guld rakt igenom om jag minns rätt. Undrar om en solid klocka av rent guld skulle tåla att användas. Guld är ju rätt formbart liksom.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Men det är väl bara en förgyllning? Apples är solitt guld rakt igenom om jag minns rätt. Undrar om en solid klocka av rent guld skulle tåla att användas. Guld är ju rätt formbart liksom.

knappast, det finns nog skäl till att 24K guld inte används av lyxtillverkare et al.

Citat:

The steel version of the watch costs 95% less and has identical hardware.

Nja, personligen så tycker jag inte att stål och guld är "identical hardware"

(Jo, jag vet att de syftar på elektroniken)

Oavsett, så tycker jag att förgyllning ser lite konstig ut, iaf på bilderna, som om originalfärgen lyser igenom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-26 09:32
Ursprungligen av BlackSmp:

knappast, det finns nog skäl till att 24K guld inte används av lyxtillverkare et al.

Jag tycker också att det är konstigt att de använder 24K som platinering. Platineringen måste slitas bort ganska snabbt. Jag kan tänka mig att förklaringen till det är just den kemiska processen där guldatomer fästs fast på stålytan. Då blir det 100 % guld = 24K.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2015-05-28 10:54

Skum kille i videon...:)

1
Bevaka tråden