Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skilsmässa för Madde och Chris?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När Chris O'Neill gifte sig med Madeleine såg det väldigt krystat ut och viktigare att hon fick bli gift, innan hon blev panelhöna för resten av livet, därför kändes det som att första bästa karl fick duga.
Chris ser mer besvärad ut för varje gång han tvingas vara tillsammans med kungahuset och vistelserna i Sverige. Upp till nu har dom flängt runt i världen för att finna en plats att sätta sig ner på. Att skylla på skatterna är nog ett beställningsjobb för att mörka sanningen att Chris helt enkelt ledsnat på äktenskapet. De sista 50 bilderna på paret de sista månaderna har dom sett hur sura ut som helst och inte värst pratbara. Se dagens bild i di.se som exempel.
Min gissning är att äktenskapet är över innan årets slut, ungefär den känslan fick jag när jag såg första bilden på dom.
Gäsp.

Senast redigerat 2015-05-28 09:02
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-27 19:08

Skvaller och korkade kommentarer om kändisar hör väl knappast hemma i detta forum!?

Övriga diskussioner?

Ursprungligen av Gnulia:

Skvaller och korkade kommentarer om kändisar hör väl knappast hemma i detta forum!?

Jaså? jag ser då skvaller om allt möjligt i övriga diskussioner här på 99. Redan i första kommentaren i tråden på di.se undrade han samma som jag.

Kan jag hålla med om, dock är kanske inte målgruppen den bästa, men det får framtiden utvisa

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan jag hålla med om, dock är kanske inte målgruppen den bästa, men det får framtiden utvisa

Vi ser dagligen här på forumet nya inlägg om "Jag är så jävla arg/glad idag" och när en ansedd finanstidning som Di.se tyckte att det var förstasidesstoff som säkert drar en hel del kommentarer, då lär jag inte be om tillstånd eller be om ursäkt här på 99.se ifall jag trampar på ömma tår.
Vid årsskiftet lär vi få reda på sanningen och jag får ett bevis på om mina misstankar föll in.

Många långa nätter med dålig sömn under småbarnsåren.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

Vi ser dagligen här på forumet nya inlägg om "Jag är så jävla arg/glad idag" och när en ansedd finanstidning som Di.se tyckte att det var förstasidesstoff som säkert drar en hel del kommentarer, då lär jag inte be om tillstånd eller be om ursäkt här på 99.se ifall jag trampar på ömma tår.
Vid årsskiftet lär vi få reda på sanningen och jag får ett bevis på om mina misstankar föll in.

När jag skrev "kan jag hålla med om" så syftade jag på det du skrev. Oklart om det framgick

Ursprungligen av barbapappa_86:

När jag skrev "kan jag hålla med om" så syftade jag på det du skrev. Oklart om det framgick

God morgon "barbapappa" Mitt svar var riktat till Gnulia och inte dig.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

God morgon "barbapappa" Mitt svar var riktat till Gnulia och inte dig.

Uppfattat. Du svarade dock på mitt inlägg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 09:12

Det är ju helt ok att skapa en tråd med denna topicen.

För att då vara on topic så kan jag säga så här - jag kunde inte bry mig mindre om madeleine och hennes äktenskap eller kungahuset som sådant. Totalt ointressant och de kan göra precis vad de vill, jag bryr mig inte ett endaste dugg. Att se färg torka ligger högre upp på prioriteringslistan.

Ursprungligen av zinned:

Det är ju helt ok att skapa en tråd med denna topicen.

För att då vara on topic så kan jag säga så här - jag kunde inte bry mig mindre om madeleine och hennes äktenskap eller kungahuset som sådant. Totalt ointressant och de kan göra precis vad de vill, jag bryr mig inte ett endaste dugg. Att se färg torka ligger högre upp på prioriteringslistan.

Exakt. Jag tror det sticker i ögonen på de flesta svenskar, när tidningarna är fulla av artiklar om hur kungahuset vältrar sig i lyx.
Gör som med svenska kyrkan, rösta om man vill ha kvar kungahuset, så slipper vi som absolut inte vill ha kvarlevan från medeltiden, så kan vi använda apanaget till viktigare saker. Äldrevården exempelvis.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 10:00
Ursprungligen av ÅsaNisse:

Exakt. Jag tror det sticker i ögonen på de flesta svenskar, när tidningarna är fulla av artiklar om hur kungahuset vältrar sig i lyx.
Gör som med svenska kyrkan, rösta om man vill ha kvar kungahuset, så slipper vi som absolut inte vill ha kvarlevan från medeltiden, så kan vi använda apanaget till viktigare saker. Äldrevården exempelvis.

Du missförstår mig.

Jag bryr mig inte ett skit om kungahuset och de svenska royalisternas vara eller icke vara, det rör mig inte i ryggen. Varken plus eller minus, från eller till. Totalt likgiltig kring dem, jag känner mig inte som svensk och de är inte en del av min värld.

För övrigt gör kungahuset en hel del gott för svenska företag, vilket gynnar sverige och svenskarna i stort. I det sammanhanget är apanaget inga problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-28 10:03

Att familjen flyttar har nog inget med att skilsmässa hotar. Traditionellt sett är ju prinsessor ett kungarikes främsta exportvara!

Ursprungligen av zinned:

Du missförstår mig.

Jag bryr mig inte ett skit om kungahuset och de svenska royalisternas vara eller icke vara, det rör mig inte i ryggen. Varken plus eller minus, från eller till. Totalt likgiltig kring dem, jag känner mig inte som svensk och de är inte en del av min värld.

För övrigt gör kungahuset en hel del gott för svenska företag, vilket gynnar sverige och svenskarna i stort. I det sammanhanget är apanaget inga problem.

Det tror jag absolut inte, att kungahuset drar in några pengar till statskassan. Låt oss få rösta om saken i stället, så får dom som vill ha kvar kungahuset betala via skattsedeln de hundratals miljoner det kostar. Varför skall man tvinga på dom som inte vill ha kvar kungahuset deras utgifter.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

Det tror jag absolut inte, att kungahuset drar in några pengar till statskassan. Låt oss få rösta om saken i stället, så får dom som vill ha kvar kungahuset betala via skattsedeln de hundratals miljoner det kostar. Varför skall man tvinga på dom som inte vill ha kvar kungahuset deras utgifter.

Vad du tror eller inte tror är av underordnad betydelse för du besitter inte dom rätta kunskaperna att uttala dig.
Kungahuset genererar miljarder i PR
http://www.st.nu/opinion/insandare/kungahuset...
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.397468-kun...

Dessutom kostar inte apanaget hundratals miljoner utan 60miljoner.
Sen kostar Hovstaten ytterligare 63miljoner,en kostnad vi inte kommer att slippa undan för det är kostnaden för att vårda vårt kulturarv.

Det kostar grovt räknat 10-20:- per person i Sverige att ha ett Kungahus.Pengar jag tycker är en struntsumma.

Ursprungligen av Megolon:

Vad du tror eller inte tror är av underordnad betydelse för du besitter inte dom rätta kunskaperna att uttala dig.
Kungahuset genererar miljarder i PR
http://www.st.nu/opinion/insandare/kungahuset...
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.397468-kun...

Dessutom kostar inte apanaget hundratals miljoner utan 60miljoner.
Sen kostar Hovstaten ytterligare 63miljoner,en kostnad vi inte kommer att slippa undan för det är kostnaden för att vårda vårt kulturarv.

Det kostar grovt räknat 10-20:- per person i Sverige att ha ett Kungahus.Pengar jag tycker är en struntsumma.

Du måste väl förstå att det finns andra i det här landet som inte tänker som du. Man gjorde en gallup för tio år sedan, huruvida man ville ha kvar kungahuset eller inte. Man kom fram till att 50 procent ville ha kvar kungahuset.

Idag tio år senare har 30-40 procent av 80 åriga rojalisterna dött.
Mitt stalltips blir att de flesta vill få bort kungahuset som bara är ett spel för gallerierna.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

Du måste väl förstå att det finns andra i det här landet som inte tänker som du. Man gjorde en gallup för tio år sedan, huruvida man ville ha kvar kungahuset eller inte. Man kom fram till att 50 procent ville ha kvar kungahuset.

Idag tio år senare har 30-40 procent av 80 åriga rojalisterna dött.
Mitt stalltips blir att de flesta vill få bort kungahuset som bara är ett spel för gallerierna.

Så klart man får tycka olika, men det är ju fakta att vi också tjänar på att ha kungahuset, som det påpekas här ovan i tråden. Det kostar oss inte bara pengar. Personligen gillar jag att det finns kvar. Det är ett kulturarv och fyller fortfarande en funktion.

Ett annat exempel: Jag är inte troende kristen, men jag uppskattar att det läggs pengar på att bevara alla fina kyrkor som finns bland annat hemma på Gotland. Också ett arv från vår historia som jag inte tycker ska försvinna till enbart ruiner.

Ett kulturarv? Att vissa föds med silversked i munnen och flygande sparvar på väg till samma ställe? Hmmmmmm.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Så klart man får tycka olika, men det är ju fakta att vi också tjänar på att ha kungahuset. som det påpekas här ovan i tråden. Det kostar oss inte bara pengar. Personligen gillar jag att det finns kvar. Det är ett kulturarv och fyller fortfarande en funktion.

Ett annat exempel: Jag är inte troende kristen, men jag uppskattar att det läggs pengar på att bevara alla fina kyrkor som finns bland annat hemma på Gotland. Också ett arv från vår historia som jag inte tycker ska försvinna till enbart ruiner.

Jovisst skall folk få värna om det dom vill. Självklart, men eftersom vi vet att minst hälften av befolkningen inte stöttar varken kyrkan eller kungahuset, så vore det mer demokratiskt om man fick välja vilket.
Historiskt sett så måste ungarna bli mörkrädda i skolbänkarna när dom läser om hur svenska kungar använde hela statskassan för sina storhetsvansinnen och man nöjde sig inte med ett slott med 300 rum utan 30-40. Folket betraktades som livegna jon. Detta vill man ihågkomma. Pinsamt.

Svenska Kyrkans medlemsantal sjunker vartefter som 80 åringarna dör ut och lämnar tomma kyrkor efter sig som är i stort behov av renoveringar. Att bevara traditioner till ingen nytta ser jag ingen vits med. Det är en attitydförändring som behövs.
Det har varit på tal att riva övergivna kyrkor som bara står och kostar pengar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 11:30
Ursprungligen av ÅsaNisse:

Det tror jag absolut inte, att kungahuset drar in några pengar till statskassan. Låt oss få rösta om saken i stället, så får dom som vill ha kvar kungahuset betala via skattsedeln de hundratals miljoner det kostar. Varför skall man tvinga på dom som inte vill ha kvar kungahuset deras utgifter.

Du TROR inte de drar in pengar och samtidigt vill du rösta om saken? Skrämmande. Om man ska rösta kring något så bör man vara insatt i hur det fungerar och vilken fakta där finns.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

Jovisst skall folk få värna om det dom vill. Självklart, men eftersom vi vet att minst hälften av befolkningen inte stöttar varken kyrkan eller kungahuset, så vore det mer demokratiskt om man fick välja vilket.

Tur är väl att att valet inte finns, då dessa bevisligen inte har förstånd att förstå vad som är bäst för dem.

---------------------------------

On a side note, jag tycker många av de sakerna som i sveriges värld kallas för kulturarv och saker värda att vårda är rent bedrövliga. Ta en sådan, för många en mindre sak, som att Carl X Gustav står som staty i Malmö. Mitt i Malmö Stad. På stortorget. Kalle Kryss, denna vidrige svenske kung och tillika svenske mördare som fullkomligt skövlade nere i Skåne och dess Skåningar. Personligen hoppas jag att han skövlas från platsen han står på.

Senast redigerat 2015-05-28 11:58
Ursprungligen av zinned:

Du TROR inte de drar in pengar och samtidigt vill du rösta om saken? Skrämmande. Om man ska rösta kring något så bör man vara insatt i hur det fungerar och vilken fakta där finns.

Tur är väl att att valet inte finns, då dessa bevisligen inte har förstånd att förstå vad som är bäst för dem.

---------------------------------

On a side note, jag tycker många av de sakerna som i sveriges värld kallas för kulturarv och saker värda att vårda är rent bedrövliga. Ta en sådan, för många en mindre sak, som att Carl X Gustav står som staty i Malmö. Mitt i Malmö Stad. På stortorget. Kalle Kryss, denna svenske mördare som fullkomligt skövlade nere i Skåne. Personligen hoppas jag att han skövlas från platsen han står på.

Nej jag vill absolut inte att man skall få rösta om kungahuset, lägg ner otidsenliga "Löjliga familjen" Men för att inte anses som odemokratisk så kan jag tänka mig att folket får rösta om saken som med Svenska kyrkan.

1.
Du som vill ha kvar kungahuset kommer att tvingas till att dela på kostnaderna de åsamkar.
2.
Du som inte vill ha kvar kungahuset slipper betala. Som exempel att lyxrenovera Haga Slott för 50 mille och Prins Bertils gamla stuga vid bron vid Djurgårdsbrunns Värdshus och alla utgifter för alla ungar dom lär sprutar ur sig de närmaste åren.

Om man i stället hade gett dom varsin trea i Tensta, så kunde man lagt pengarna på den svenska äldrevården.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 11:55
Ursprungligen av ÅsaNisse:

Nej jag vill absolut inte att man skall få rösta om kungahuset, lägg ner otidsenliga "Löjliga familjen" Men för att inte anses som odemokratisk så kan jag tänka mig att folket får rösta om saken som med Svenska kyrkan.

1.
Du som vill ha kvar kungahuset kommer att tvingas till att dela på kostnaderna de åsamkar.
2.
Du som inte vill ha kvar kungahuset slipper betala. Som exempel att lyxrenovera Haga Slott för 50 mille och Prins Bertils gamla stuga vid bron vid Djurgårdsbrunns Värdshus och alla utgifter för alla ungar dom lär sprutar ur sig de närmaste åren.

Om man i stället hade gett dom varsin trea i Tensta, så kunde man lagt pengarna på den svenska äldrevården.

Skärp dig nu.

Du har ju fått reda på att de drar in massor med pengar och öppnar dörrar för svenska företag. Fakta.
Du säger dig veta hur mycket kungahuset kostar.

Do the math. Förstår du inte då att summan som står på sista raden är på plussidan så, ja...då finns det ju inget att diskutera.

Men zinned: prostituerade drar också in pengar. Plussidan således. Är det också ok?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 12:06
Ursprungligen av kristinadanielsson:

Men zinned: prostituerade drar också in pengar. Plussidan således. Är det också ok?

Men lägg ner. Tycker du att det är en vettig parallell? Det är brottslig verksamhet.

Ska du delta i en diskussion får du ju se till att hålla en vettig nivå på dina inlägg.

Ursprungligen av zinned:

...Ska du delta i en diskussion får du ju se till att hålla en vettig nivå på dina inlägg.

Det kommer aldrig att hända. Vissa dyker bara upp i trådarna när det finns chans att sätta billiga poänger, göra sig lustig på någon annans bekostnad, eller klämma till med någon annan form av nedlåtande kommentar. Inte lönt att debattera. Bara att ignorera.

Ursprungligen av zinned:

Skärp dig nu.

Du har ju fått reda på att de drar in massor med pengar och öppnar dörrar för svenska företag. Fakta.
Du säger dig veta hur mycket kungahuset kostar.

Do the math. Förstår du inte då att summan som står på sista raden är på plussidan så, ja...då finns det ju inget att diskutera.

Du är nog väldigt dåligt underrättad, eller så kör du med skygglappar. Flera gånger det senaste året har kungahuset berättat att man måste dra ner och spara in på olika kostnader.
Dom där rapporterna du läser, är nog friserade för att dölja dom sanna utgifterna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 12:37
Ursprungligen av ÅsaNisse:

Du är nog väldigt dåligt underrättad, eller så kör du med skygglappar. Flera gånger det senaste året har kungahuset berättat att man måste dra ner och spara in på olika kostnader.
Dom där rapporterna du läser, är nog friserade för att dölja dom sanna utgifterna.

Om jag vänder på det, vet DU hur mycket pengar som kungahuset drar in till sverige genom PR och att bistå svenska företag?

Ursprungligen av zinned:

Om jag vänder på det, vet DU hur mycket pengar som kungahuset drar in till sverige genom PR och att bistå svenska företag?

Nej, jag har ingen aning, men du tycks tydligen ha sanna uppgifter om detta. Jag är idel öra. Hur många gånger har kungen och hans ungar som åkt tillsammans med svenska företag, bevisats ha renderat inkomster.
Kungen ställde upp när Lövfen gjorde bort sig inför Saudiarabien. Jag har inget minne av att han löste problemet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-28 13:06
Ursprungligen av ÅsaNisse:

Nej, jag har ingen aning.

Nej, då kan du ju täppa igen då ju. Du har ju då ingen som helst grund för diskussionen och inte heller det tramset du påstår.

Tröttsamt att bli indragen i diskussioner där självutnämnda förståsigpåare dikterar sanningen när de inte ens har fakta klart för sig.

Du får dra ditt dravel med någon annan, I'm out.

*gone*

Tråd rensad.

Hörrni, tänk på att hålla en trevlig nivå på diskussionerna.

Bevaka tråden