Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny mac pro dålig upplösning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köp en ny mac pro och får inte till det med upplösningen på TVn

När jag kopplar ihop minMacBook Air genom Thunderbolt-HDMI kontakten så blir det skarp bild. Har en Toshiba tv ställer in 1080p underscanning av

När jag kopplar ihop Mac Pro genom samma Thunderbolt-HDMI kontakt så blir det suddigt (syns bäst på typsnitten). Jag måste här underscanna lite i inställningen för att få in hela bilden på skärmen.

Hjälp tips mottages tacksamt

Du nämner ingenting om hur bildskärmsinställningarna i datorerna ser ut. Kolla så att du har rätt inställningar där också. Det låter som att Mac Pron skickar ut en lägre upplösning än vad TVn vill ha.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du nämner ingenting om hur bildskärmsinställningarna i datorerna ser ut. Kolla så att du har rätt inställningar där också. Det låter som att Mac Pron skickar ut en lägre upplösning än vad TVn vill ha.

Jesper, dum fråga kanske men var hittar jag dessa?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-27 19:05

Äpplet - Systeminställningar - Bildskärmar - fliken Bildskärm, välj Skalad och den upplösning du vill ha.
Underskanning finns ett dragreglage för i samma fönster.

Ja där har jag ställt in all som går. Hittade precis en inställning i TV menyn "exakt scan" och nu ser det bra ut, äntligen Tack ändå för inputen.

1
Bevaka tråden