Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sajter laddar inte i Safari (ex gmail, facebook)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har senaste Yosemite och Safari. Vissa sajter laddas inte in, medans de flesta fungerar strålande. T.e.x. så funkar inte Gmail, Facebook och Google drive. Har lagt in andra dns:er (google + opendns) så det spåret är redan testat. Någon annan som har förslag?
Sajterna funkar på andra burkar i samma nät och gmail via t.e.x. mailapp.
Någon som har några förslag?

Vad innebär det att de inte funkar? Får du bara en tom sida, eller får du något felmeddelande?

Har du provat med en annan webbläsare än Safari?

Har du provat att logga in som en annan användare, för att se om den beter sig likadant där?

Andra läsare och användare funkar. Testade att rensa all data i Safari och flusha DNSdata, då kom en sajt igång.
Men fortfarande vill inte gmail - 'Safari kan inte öppna sidan "https://gmail.com". Serverns om sidan finns på svarar inte.'

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad innebär det att de inte funkar? Får du bara en tom sida, eller får du något felmeddelande?

Har du provat med en annan webbläsare än Safari?

Har du provat att logga in som en annan användare, för att se om den beter sig likadant där?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-26 18:12
Ursprungligen av monkyman:

… 'Safari kan inte öppna sidan "https://gmail.com". Serverns om sidan finns på svarar inte.'

Så här står det om sidan inte hittas: Safari kan inte öppna sidan ”‎arla123.se” eftersom Safari inte kan hitta servern ”arla123.se”.

Har du några Tillägg installerade, isåfall vilka?

Ursprungligen av reboot81:

Så här står det om sidan inte hittas: Safari kan inte öppna sidan ”‎arla123.se” eftersom Safari inte kan hitta servern ”arla123.se”.

Har du några Tillägg installerade, isåfall vilka?

Har precis samma fel och har testat ALLT. Installerade en tidigare beta 10.3 Yosemite, sedan skarp och sedan dess har det varit så. Vissa sidor laddas inte alls, vissa laddas men det fattas innehåll, den laddar inte alla bilder, sidan ser konstig ut mm. Firefox och Chrome fungerar utmärkt. Test allt som sagt, uppdaterat flash, java, dnsflush, rensat filer historik, cookies, stängt av/på tillägg. Inget och då menar jag INGET hjälper...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-26 19:08

Installerat combouppdateringen?

Ursprungligen av kenjon:

Installerat combouppdateringen?

När du formulerar det på det sättet, så låter det som det bara finns en enda sådan, och som fungerar överallt. Men i själva verket finns det ju massor av olika combo-uppdateringar - och vilken man ska välja beror ju på vilken version av OS X man vill installera.

Det man gör är alltså att installera sin version av operativsystemet en gång till. T.ex om man har 10.10.3, så lägger man in 10.10.3-uppdateringen en gång till.

Den effekt man är ute efter, är att man ersätter eventuella skadade systemfiler, och "städar upp" lite i systemet. När man gör detta bör man välja combo-versionen av uppdateringen. Då är chansen större att det ska göra någon nytta.

"Combo" innebär att den innehåller allt från tidigare uppdateringar. Dvs "10.10.3 combo" innehåller allt från både 10.10.1-, 10.10.2- och 10.10.3-uppdateringarna.

https://support.apple.com/kb/DL1804?locale=en...

Det här kan hjälpa om man har tur. Och det kan ju inte skada, så det är väl värt att prova.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-26 23:22

Jag vet att jag formulerar mej väldigt kort, av flera skäl.
Antingen vet frågeställaren vad en combouppdatering är (då behöver jag inte skriva mer), eller så vet den det inte. Och kan då fråga efter mer info, eller googla på det.
Det är inte jag som har problemet och jag tycker inte att jag ska googla fram den rätta länken och servera det på silverfat, utan ser mer mina inlägg som ett pekande i rätt (förhoppningsvis) riktning.
Vi är alla olika, och jag uppskattar verkligen dina inlägg @Jesper, men jag tycker inte att jag har så mycket tid att lägga ner på svaren. Så antingen svarar jag kort, eller inte alls Förhoppningsvis kan det hjälpa någon någonstans ibland...

1
Bevaka tråden