Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Personligen tycker jag att SS-modellen med svart sportband, som jag har, ser väldigt stiligt ut. Den är ju väldigt bekväm också, som du säger.

"Skaffade då denna istället" - var köpte du din loop?

Köpt mina på Blocket dyrt, men ändå tjänat på mina försäljningar det är min andra m-loop dock, sålde den första för 13.000 till Lasse Stefanz men suget blev så stort efter den att jag var och hämtade en i söndags igen

Har en bror i USA men inte orkat be honom vid releasen, nu är de ju ändå sådan väntan att de inte är någon idé. Man får betala för att vara först helt enkelt hehe

Saxat från NyTeknik.

Det är lite roligt att den där funktionen faktiskt finns i Apple Watch:)

Inställningar/Tid gör det möjligt att ställa klockan så att den visar en tid x minuter före den verkliga tiden

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är lite roligt att den där funktionen faktiskt finns i Apple Watch:)

Inställningar/Tid gör det möjligt att ställa klockan så att den visar en tid x minuter före den verkliga tiden

Det var en av anledningarna jag tyckte urkippet var lite kul

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-25 15:43
Ursprungligen av @ndreas:

Köpt mina på Blocket dyrt, men ändå tjänat på mina försäljningar det är min andra m-loop dock, sålde den första för 13.000 till Lasse Stefanz men suget blev så stort efter den att jag var och hämtade en i söndags igen

Har en bror i USA men inte orkat be honom vid releasen, nu är de ju ändå sådan väntan att de inte är någon idé. Man får betala för att vara först helt enkelt hehe

Ah, ok

Själv har det av olika anledningar fallit sig så att jag har köpt två extra, som nu är sålda. Där blev det några kronor plus också.

Ursprungligen av zinned:

Ah, ok

Själv har det av olika anledningar fallit sig så att jag har köpt två extra, som nu är sålda. Där blev det några kronor plus också.

Skönt att det gick fort!

Någon som har en extra liggandes kanske?

Nu när så många fått sina.. Det finns ingen som har en 42mm AWS o sälja?

Ursprungligen av Jetobz:

Nu när så många fått sina.. Det finns ingen som har en 42mm AWS o sälja?

Borde finnas några på Tradera. Har du kollat ? Grannen köpte en 38 och en 42 för fyra dagar sedan. Gäller att få " rätt pris " bara. Kan vara svårare. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Borde finnas några på Tradera. Har du kollat ? Grannen köpte en 38 och en 42 för fyra dagar sedan. Gäller att få " rätt pris " bara. Kan vara svårare. ?

Jodå, jag kollar allt ofta! Tyvärr sticker dom ju iväg i pris så himla fort bara...

Sådär nu är min hos Borderlinx och jag har precis skickat in kvittot från Apple store för att få värdet ändrat till det rätta. Det tråkiga för mig med att jobba natt är att man inte hinner få iväg paketet tidigt under dagen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-26 14:28
Ursprungligen av iAmFille:

Sådär nu är min hos Borderlinx och jag har precis skickat in kvittot från Apple store för att få värdet ändrat till det rätta. Det tråkiga för mig med att jobba natt är att man inte hinner få iväg paketet tidigt under dagen

Kul Glöm inte att dra igång en chat med dem så att de kan uppdatera värdet direkt så att du därefter kan göra en release på paketet.

Men hur du jobbar har väl inget att göra med när ditt paket kan skickas från BL?

Ursprungligen av zinned:

Kul Glöm inte att dra igång en chat med dem så att de kan uppdatera värdet direkt så att du därefter kan göra en release på paketet.

Men hur du jobbar har väl inget att göra med när ditt paket kan skickas från BL?

Oj det gick verkligen snabbt från dom. Jag skickade ett mail med Apple kvittot och efter 2 minuter skickade dom ett mail tillbaka med att de hade ändrat värdet så nu är allt betalt och klart och BL ska skicka paketet. Får hoppas att DHL sköter sig med min leverans!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-26 14:44
Ursprungligen av iAmFille:

Oj det gick verkligen snabbt från dom. Jag skickade ett mail med Apple kvittot och efter 2 minuter skickade dom ett mail tillbaka med att de hade ändrat värdet så nu är allt betalt och klart och BL ska skicka paketet. Får hoppas att DHL sköter sig med min leverans!

Håller tummarna för dig.

Personligen så tycker jag DHL är fullkomligt urusla efter vad jag själv har fått uppleva och sett andra vara ute för. Ingen ersättning får man heller, trots att de har gjort fel. Detta kommer jag dock ta hand om, längre upp i managementkedjan.

Usch ja jag såg hur de gjorde med ditt paket. Jag bor ju 4 mil norr om dig så det skulle inte förvåna mig om jag råkar ut för samma sak haha. Hoppas på att få hit den lagom till fredag!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-26 21:28
Ursprungligen av iAmFille:

Usch ja jag såg hur de gjorde med ditt paket. Jag bor ju 4 mil norr om dig så det skulle inte förvåna mig om jag råkar ut för samma sak haha. Hoppas på att få hit den lagom till fredag!

Det får du säkert

Jag har haft andra leveranser efter den de strulade till och det har gått bra, som tur är.
Är ditt paket fortfarande i Birmingham eller har det kommit in för sortering i East Midlands?

Tjohoo! Nu är mina leveranser tidigarelagda en hel vecka! 17-24 juni!

Ursprungligen av zinned:

Det får du säkert

Jag har haft andra leveranser efter den de strulade till och det har gått bra, som tur är.
Är ditt paket fortfarande i Birmingham eller har det kommit in för sortering i East Midlands?

Har inte kunnat se något tracking number än och just nu står den som "being processed" på BL's hemsida. Får nog se senare under dagen hur det går.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-27 07:13
Ursprungligen av iAmFille:

Har inte kunnat se något tracking number än och just nu står den som "being processed" på BL's hemsida. Får nog se senare under dagen hur det går.

Då lär den gå ut senare idag och du får den imorgon.

För alla er som känner er mindre hoppfulla och väntar på klockor kan jag meddela att "veckorna" räknas från orderdatum och de datumen som står på sajten nu stämmer bara för de ordrar som lagts nu i slutet av maj.

T.ex. jag har följande på beställning:

42AWSSML, beställd den 10:e maj, leverans inom 4-5 veckor, datum 26:e juni - 2:a juli. Enligt beräkning 4-5 veckor så ska den anlända mellan den 7:e och 14:e juni. Vilket verkar troligt.

42AWSSWSB, beställd den 22:a maj, leverans inom 4-5 veckor, datum 23:e juni - 29:e juni. Enligt beräkning helt korrekt.

Ursprungligen av grenhall:

För alla er som känner er mindre hoppfulla och väntar på klockor kan jag meddela att "veckorna" räknas från orderdatum och de datumen som står på sajten nu stämmer bara för de ordrar som lagts nu i slutet av maj.

T.ex. jag har följande på beställning:

42AWSSML, beställd den 10:e maj, leverans inom 4-5 veckor, datum 26:e juni - 2:a juli. Enligt beräkning 4-5 veckor så ska den anlända mellan den 7:e och 14:e juni. Vilket verkar troligt.

42AWSSWSB, beställd den 22:a maj, leverans inom 4-5 veckor, datum 23:e juni - 29:e juni. Enligt beräkning helt korrekt.

Citerar självgott mig själv här. Jag har precis fått 29/5-2/6 på min 42AWSSWSB och statusen skickas inom 1-3 arbetsdagar. På milanesen har dock inget ändrats.

Ursprungligen av zinned:

Då lär den gå ut senare idag och du får den imorgon.

Ja den har gått ut med DHL idag och jag har fått tracking nummer nu. Det fungerar inte på DHL's hemsida än men förhoppningsvis så kan man snart se om proffsen där lyckas hålla mitt paket i styr.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-27 14:49
Ursprungligen av iAmFille:

Ja den har gått ut med DHL idag och jag har fått tracking nummer nu. Det fungerar inte på DHL's hemsida än men förhoppningsvis så kan man snart se om proffsen där lyckas hålla mitt paket i styr.

Så snart den är inskannad i Birmingham så kommer den att dyka upp.

Själv hade jag en smal förhoppning på att min försändelse också skulle skickas ut från BL idag men den inkom nog för sent, kom inte förrän vid 12.30-13.00 svensk tid. Aja, den får då gå ut imorgon och förhoppningsvis vara här på fredag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-27 19:19

Någon som vet om de går att köpa över disk i London än, eller har någon uppgift om när det går?

Yeeeehaaaa! 1-3 dagar nu. Nästa vecka är den min! Miiiiiin!

Fick också besked idag! 42mm space gray på väg! Beställd 18 april

Ursprungligen av kenjon:

Någon som vet om de går att köpa över disk i London än, eller har någon uppgift om när det går?

Går inte. I juni är uppgiften som cirkulerar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-27 21:23
Ursprungligen av kenjon:

Någon som vet om de går att köpa över disk i London än, eller har någon uppgift om när det går?

Som sagt av @grenhall så, nej.

Dock verkar det gå i Apple Store i både Paris och Berlin, av någon okänd märklig anledning.

Ursprungligen av zinned:

Som sagt av @grenhall så, nej.

Dock verkar det gå i Apple Store i både Paris och Berlin, av någon okänd märklig anledning.

Nej det var fel. Det var på Colette och The Corner som jag förstod det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-27 23:53
Ursprungligen av grenhall:

Nej det var fel. Det var på Colette och The Corner som jag förstod det.

Nej, en före detta kollega hade vänner som köpt i själva Apple Store.

Bevaka tråden