Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 9 "omöjligt att hacka"

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Få nya funktioner, men rejäla förbättringar i säkerhet och stabilitet ska årets versioner av OS X och IOS bjuda på. Bland annat ska det bli näst intill omöjligt att använda jailbreak för att låsa upp enheter med IOS 9.

Läs hela artikeln här

Gillar faktiskt att man lugnar sig lite med all sköns nyheter och gör ett seriöst försök att reda upp buggar etc i både iOS och OS X, va ju ett tag sen.
Gillar också att även äldre iOS enheter kan tjäna på denna uppdatering.
Vad gäller jailbreak ställer jag mig neutral, jag jailbreakar inte själv, men vet att många ser det som kul och/eller användbart.
Men som jag brukar tänka: Vi får väl se hur det går med detta då grabbarna och tjejerna som sysslar med att knäcka sån't här är rätt påhittiga

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-05-25 19:17

Ja det är bedrövligt med buggar som det är nu! Fattar inte att det ska vara så svårt att få till wifi...

Iphone/Ios/Os X ?

Ursprungligen av pushloop:

Iphone/Ios/Os X ?

Va?

Ursprungligen av raubas:

Ja det är bedrövligt med buggar som det är nu! Fattar inte att det ska vara så svårt att få till wifi...

Felen beror sällan på enheterna själva Förr i tiden så fanns det runt 5 nätverk som kom upp i Airport hemma hos mig, nuförtiden så är det ibland mer än 10 gånger så många.. WiFi problem beror därav ofta på störningar i omgivningen som ofta går att åtgärda själv. Jag bytte nyligen ut min trådlösa router till en bättre modell och trimmade den lite i inställningarna och vips så har mitt nätverk blivit mycket stabilare och snabbare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-05-25 23:24
Ursprungligen av Perobous:

Felen beror sällan på enheterna själva Förr i tiden så fanns det runt 5 nätverk som kom upp i Airport hemma hos mig, nuförtiden så är det ibland mer än 10 gånger så många.. WiFi problem beror därav ofta på störningar i omgivningen som ofta går att åtgärda själv. Jag bytte nyligen ut min trådlösa router till en bättre modell och trimmade den lite i inställningarna och vips så har mitt nätverk blivit mycket stabilare och snabbare.

Absolut, finns massor att göra, men för mig funkade wifi - sen uppgraderade jag till Yosemite - och efter det funkade det inte! Är lite nätverksninja, vilket inte borde behövas då främsta anledning till Apple är 'it just works'..!

Bra Apple! Man kanske tappar någon procentenhet i försäljning just vid lansering gentemot andra släpp där man fokuserat på nya funktioner men i det långa loppet är jag övertygad om att man ökar kundbasen och behåller befintlig allra bäst på det här sättet.

Bara de fixar buggarna i iOS så blir jag nöjd, det har aldrig varit så ostabilt som nu med senaste iOS. Luren bootade om sig idag och så är det lite då och då, sms appen crashar väldigt ofta eller hänger sig. Kör iPhone6 128GB och har massa plats. Kör inga spel heller och så.

Ursprungligen av CekariYH:

Va?

Var en pik till Jakob

Ursprungligen av pushloop:

Var en pik till Jakob

Ah, ok

1
Bevaka tråden