Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbank till 5S

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-05-24 19:09

Har ökat mitt användande av mobilen på senare tid och dessutom fått 4G som drar lite extra och inser att jag behöver köpa en powerbank för att få ihop vardagen. Jag har oftast tillgång till vägguttag men vill kunna flytta mig med telefonen utan att plugga i och ur.

Tips på något bra? Kan man få ner den i fickan ihop med telefonen är det ett plus.
Går det att kombinera rimlig storlek med att den även orkar hjälpa en ipad (air) vore det trevligt, men sällan jag får slut på batteri i den.

Beror på hur mycket kräm du behöver ha med dig, finns ju från ca 2000mAh till 22400mAh och mer, och alla går ner i en ficka, beroende på fickan ofc.

Edit: Finns ju också fodral med inbyggd powerbank för olika iPhone-modeller.

Senast redigerat 2015-05-25 09:40

Den senaste jag själv köpt är denna: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00F5Q4F0U...

som kan ladda det mesta jag har. är inte liten, lite större än en iPhone 6+ med plånboksfodral på.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-05-25 10:22
Ursprungligen av CekariYH:

Beror på hur mycket kräm du behöver ha med dig, finns ju från ca 2000mAh till 22400mAh och mer, och alla går ner i en ficka, beroende på fickan ofc.

Edit: Finns ju också fodral med inbyggd powerbank för olika iPhone-modeller.

2000mAh skulle nog räcka egentligen, det handlar mest om att klara dagen.
Vill inte ha fodral, alldeles för nöjd med mitt bookbook för att byta det

Ursprungligen av CekariYH:

Den senaste jag själv köpt är denna: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00F5Q4F0U...

som kan ladda det mesta jag har. är inte liten, lite större än en iPhone 6+ med plånboksfodral på.

Ser intressant ut, lite stor, men det kanske det är värt för att ha rejält med batteri.

Ja, som sagt det finns en massa olika, jag har tex 4st och tar med mig ett litet när jag bara ska ut under en kväll eller så för mobil/hörlurar, eller ett större om paddan ska med. Sticker jag ut för att fota etc under en helg tar jag med mig flera/alla.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-05-25 11:03

Vad blir frakten? Lyckas inte se det på amazon.

För det i länken: 7 pund, hittar inte pundtecknet nu plötsligt totalt för mig blev det SEK 476.

Edit: Det var det billigaste valet och tog 4 dygn innan jag hade det i handen, men då beställde jag på en söndag.

  • Medlem
  • 2015-05-25 15:15

@Json_81: Jag kontrar med ett förslag på Webhallens alternativ.
Kanske inte samma finish, men den fungerar utmärkt. Dessutom under halva priset jämfört med tidigare förslag. Köpte en till tjejen då hon ibland har långa resor i arbetet och hon är helnöjd.

Ursprungligen av Dalle:

@Json_81: Jag kontrar med ett förslag på Webhallens alternativ.
Kanske inte samma finish, men den fungerar utmärkt. Dessutom under halva priset jämfört med tidigare förslag. Köpte en till tjejen då hon ibland har långa resor i arbetet och hon är helnöjd.

Japp, under halva priset och knappt 25% av kapaciteten.

  • Medlem
  • 2015-05-25 15:34
Ursprungligen av CekariYH:

Japp, under halva priset och knappt 25% av kapaciteten.

Visst. Men TS sa att han inte behövde ett helt kärnkraftverk i fickan. Utan lite nödladdning till en iPad Air och en iPhone skulle tydligen räcka gott.

Ursprungligen av Dalle:

Visst. Men TS sa att han inte behövde ett helt kärnkraftverk i fickan. Utan lite nödladdning till en iPad Air och en iPhone skulle tydligen räcka gott.

Sant, finns många små bra billiga enheter att köpa vilket jag också påpeka i början
Själv har jag en liten, en mellan och 2 stora. Den ena stora (20000mAh) går åt som extra-laddning till min batteridrivna 2TB hårddisk som jag för över bilder från SD kort för min systemkamera.
Så, man får se till vilket behov man har och även tänka lite framåt

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-05-25 18:31

Tackar för tipsen! Beställde batteriet från amazon, blir det för klumpig får jag komplettera med ett mindre senare.

1
Bevaka tråden