Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur återtar jag en för stor fil från gamla datorn till nya?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2015-05-23 07:43

Hej alla,

Har en ny Macbook Air med 128 gb HD. Har tidigare haft en Macbook Pro med 500 gb HD.
Hela den gamla datorn är säkerhetskopierad via Timemachine.
Den gamla datorn finns inte längre kvar.
Försöker återta min (iPhoto) på 60 gb, via Flyttassistenten men denna låter mig bara importera "alla" Foton, 169 gb,
Detta ställer till det hela lite.
Finns det något alternativt sätt jag kan återta bara Iphotofilen, det är allt jag behöver.. just nu.

Stort tack för all hjälpsamma tankar.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-05-23 07:57
Ursprungligen av berntm:

Hej alla,

Har en ny Macbook Air med 128 gb HD. Har tidigare haft en Macbook Pro med 500 gb HD.
Hela den gamla datorn är säkerhetskopierad via Timemachine.
Den gamla datorn finns inte längre kvar.
Försöker återta min (iPhoto) på 60 gb, via Flyttassistenten men denna låter mig bara importera "alla" Foton, 169 gb,
Detta ställer till det hela lite.
Finns det något alternativt sätt jag kan återta bara Iphotofilen, det är allt jag behöver.. just nu.

Stort tack för all hjälpsamma tankar.

Du kan återskapa filer från valfri kopia genom att hålla inne option (alt)-knappen och klicka på Time Machine i menyraden. Välj sedan att bläddra i andra kopior. Då får du upp den vanliga Time Machine-Findern och kan bläddra igenom filerna som låg på den gamla datorn. I regel ligger sedan iPhoto-biblioteket i Bilder-mappen.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2015-05-24 11:19

Hej Måns,

Stort tack för ditt svar. Det fick mig att komma vidare.

Lite mer information som visade sig vara viktigt. Jag har min TimeMachine på en nätverksdisk som Macbook Air läser trådlöst från.
Att bläddra på enheten gick bra. Däremot så kom det inte upp något "äldre" i TimeMachine.
I det läget så kopierade jag TimeMachine databasen till en lokal disk.
Kopplade den lokala disken till Macbook Air via USB och se då, då hände det saker.
Har nu fått tillbaka min iPhoto-databas
Har börjat konvertera den till "Bilder".. vilket tar jäääääättelång tid. Började i går fm, och nu idag kl 11, har den hunnit 43 procent.
Uppdraget går vidare.

1
Bevaka tråden