Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det som tar minne på min IPad?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får lite då och då upp en ruta med att lagringsutrymmet nästan är fullt. Flera gånger har jag raderat appar (för att tömma cache-minnet) och även tagit bort bilder och filmklipp. Det som verkar ta plats är mappen för bilder. Det står att jag har 3.8 GB där. I den mappen har jag 180 bilder (!) och inga filmklipp. Hur går den ekvationen ihop? Det är ett tag sen jag gjorde den stora rensningen OCH jag har tömt mappen med nyligen raderade bilder. Jag har också kollat olika appar som kan innehålla bilder/filmer, men inte hittat något. Var kan felet vara???

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-24 13:43

Att radera appar påverkar iPadens lagringsminne, inte något cacheminne.
Om "Det är ett tag sen jag gjorde den stora rensningen OCH jag har tömt mappen med nyligen raderade bilder. " så kanske det är dags igen?

Hur ser det ut under Inställningar - Allmänt - Användning - Hantera lagring?

Förresten, rutan som kommer upp, det är inte så att den säger att iClouds lagringsutrymme är nästan fullt?

Du har en mapp i bilder som heter senaste raderade. Gå in i den och töm...

Det är mappen med bilder som förbryllar

Ursprungligen av reboot81:

Att radera appar påverkar iPadens lagringsminne, inte något cacheminne.nyss.
Om "Det är ett tag sen jag gjorde den stora rensningen OCH jag har tömt mappen med nyligen raderade bilder. " så kanske det är dags igen?

Hur ser det ut under Inställningar - Allmänt - Användning - Hantera lagring?

Förresten, rutan som kommer upp, det är inte så att den säger att iClouds lagringsutrymme är nästan fullt?

Jag har rensat bland bilder och tömt mappen både tidigare och nyss. Under "Hantera lagring" står att mappen för bilder är 3.6 GB, trots att jag bara har knappt 200 bilder där. Sen kommer förstås en radda med appar, men dessa har jag koll på. Det är just storleken på bildmappen som förbryllar mig. Nej det är inte iClouds som är fullt.
Cia

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-25 22:36

Jag gissar då på att det är Bildström som tar upp plats, plus dina 200 bilder. Har du aktiverat Bildström? Har du kanske en stor film som tar plats bland dina bilder?
Vad har du för version på iOS, senaste?
Har du synkat in bilder från datorn till iPaden?

1
Bevaka tråden