Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-02-01 20:50

Vet inte om jag tycker att SJs sida ger mig "bästa möjliga kundupplevelse" när den ser ut så här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-02-01 22:04

Jag tycker jag vinner med denna... ;D

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-02-03 12:52

Klicka på Unsubscribe på ett mailutskick från irsta (Canon). Vet dok inte hur jag skall tolka svaret:

Citat:

Unsubscribe successful.

Your email '[email protected]' was not unsubscribed from list as it was generated by a test message!

PSN-appen:
Inte obegriplig men formuleringen är kul

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-01 15:39

För mig är detta högst obegriplig 2015. Det olagliga alternativet har (tyvärr) öppet 24/7.

Photoshop CC 2014. Jag vill ändra en CMYK-bild till RGB. Den innehåller 50+ lager och justeringslager.

Då ska vi se här...

Tillämpa eller OK?

Huh?

1. Jag provar Tillämpa. Bilden blir sammanslagen till ett enda lager. Så "en del justeringslager" var en lite väl optimistisk syn på saken verkar det.

2. Jag provar OK. Då dyker en efterföljande dialogruta upp som undrar vad jag vill göra med smarta objekt. Jag väljer rastrera inte. Därefter är filen fortfarande en lagerfil (men vissa justeringslager togs mycket riktigt bort).

Knappen Tillämpa är fortsatt ett mysterium...

Ursprungligen av Anders T:

http://s27.postimg.org/n7wp33osz/pscc2014.jpg

Photoshop CC 2014. Jag vill ändra en CMYK-bild till RGB. Den innehåller 50+ lager och justeringslager.

Då ska vi se här...

Tillämpa eller OK?

Huh?

1. Jag provar Tillämpa. Bilden blir sammanslagen till ett enda lager. Så "en del justeringslager" var en lite väl optimistisk syn på saken verkar det.

2. Jag provar OK. Då dyker en efterföljande dialogruta upp som undrar vad jag vill göra med smarta objekt. Jag väljer rastrera inte. Därefter är filen fortfarande en lagerfil (men vissa justeringslager togs mycket riktigt bort).

Knappen Tillämpa är fortsatt ett mysterium...

Den var ju fin Jag gissar att "Tillämpa" är "Apply" eller ngt sånt, vilket kanske är en hårsmån mindre otydligt, men inte mycket mer

  • Medlem
  • 2015-03-06 17:07

Inte från Mac OS X, men kanske intressant ändå. Jag uppdaterade nyss min Motorola Moto G till Lollipop. Jag har som tur är läst franska i tre år, men det är lite snårigare att förstå. Anledningen att det blir på franska är att mobilen är avsedd för Frankrike men såldes här. Även FAQ är på franska... Annars funkar allt toppen med Lollipop, snabbare än KitKat, och man får notiser precis som i Mac OS X, det är bra.

  • Medlem
  • 2015-03-27 17:05

Outlook 14:

  • Medlem
  • 2015-04-15 10:57

LinkedIn:

2 av 5 eller 5 av 2?

Hos en vän häromdagen. Tror det kom lite blod ur mitt ena öra efter att ha tittat på denna en stund, innan jag till slut valde att helt enkelt gilla läget och trycka OK.

  • Medlem
  • 2015-04-20 11:32

Outlook 14:

  • Medlem
  • 2015-04-27 12:49

Telefonen har internetdelning till datorn över wifi men datorn påstår att telefon och dator inte är i samma trådlösa nät, därför kan jag inte ringa via datorn.

Bugg, imho.

En tidning hade en gång rubriken "Mindre poliser på stan". Det kan så klart vara ett bekymmer om bovarna är stora till växten.

Dialogruta nedan från Illustrator är antagligen inte obegripligt men en obegriplig blunder av översättaren.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-10 13:12

Är #000000 en mindre färg än #000001 då?

Möjligen men här handlar det om att kalkera av en bild och man kan använda fler eller färre färger i den processen.

  • Medlem
  • 2015-05-19 10:49

Finder i 10.10. Inga knappar blir klickbara. Har haft den sedan i går. "Bilder" är ett SMB-fileshare.
Omstart av Finder hjälper inte.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-22 19:49

Nej, det gör den inte.
Ja, det bekräftar jag.

Ofta det blir värdelösa översättningar med program och operativsystem på svenska. Kör just därför alltid med engelska.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-05-26 08:37
Ursprungligen av star-affinity:

Ofta det blir värdelösa översättningar med program och operativsystem på svenska. Kör just därför alltid med engelska.

Och när man behöver hjälp så finns det så många fler som kan hjälpa. Jag har inte en aning vad många program/menyer heter på svenska eller finska för den delen. Som tur är har även företaget engelska som policy på alla pc arbetstationer. Och de som inte kan engelska lär ju sig då.

Det var så jag började lära mig engelska på riktigt. Genom att lära mig förstå orden in macens menyer. Acquire är ett sådant ord som jag minns väl från Photoshop, och även standard Edit menyn.

Ursprungligen av juanito:

[...]och även standard Edit menyn.

Edit?

  • Medlem
  • International user
  • 2015-05-26 09:17
Ursprungligen av johan_tanying:

Edit?

Hon på din meny?

Ursprungligen av johan_tanying:

Edit?

Nu blev jag piaf!

Många som ändrar sina foruminlägg brukar också vara flitiga med att citera Edit:

Citat:

Edit: [...]

På min meny (skärm och/eller tallrik) står hon dock inte. Där finns bara adekvat svensk vokabulär.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-05-26 14:20
Ursprungligen av johan_tanying:

Många som ändrar sina foruminlägg brukar också vara flitiga med att citera Edit:
På min meny (skärm och/eller tallrik) står hon dock inte. Där finns bara adekvat svensk vokabulär.

Dags att byta till engelskt system

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-26 16:30

Den gamla System 1.0 MacOS-bilden: de vita fyrkanterna i bakgrunden ligger kvar när jag scrollar i fönstret. Ser lite kul ut....

Ingen dialogruta, men en obegriplig översättning, iaf tycker jag det:

Watch bläddrandes bland glances, hade ju varit bra att få reda på vilken app det gäller.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-08 13:24
Ursprungligen av CekariYH:

Watch bläddrandes bland glances, hade ju varit bra att få reda på vilken app det gäller.

https://farm1.staticflickr.com/327/19333778429_b8e2014fda_o.jpg

Det får du ju iofs genom att kolla på den fjärde överblicken från slutet under "Överblickar"

Ursprungligen av zinned:

Det får du ju iofs genom att kolla på den fjärde överblicken från slutet under "Överblickar"

Haha, sure, där var det ju

Bevaka tråden