Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Raumfeld One S flörtar med Spotify-användare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För den som vill ha ett multirum-system med högtalare hemma finns numera tyska Raumfeld i Sverige. 99mac testar deras minsting One S.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-20 20:13

Måste man köra trådlöst, eller kan man låta nätverkskabeln vara kvar och köra musiken via den (för att minska belastningen i WLAN)?

Ursprungligen av kenjon:

Måste man köra trådlöst, eller kan man låta nätverkskabeln vara kvar och köra musiken via den (för att minska belastningen i WLAN)?

Jag ska dubbelkolla med dem så jag inte missat något, men nej det är trådlöst som gäller så vitt jag vet. Har man bekymmer med det trådlösa säljer de ju en pryl för att låta Raumfeld-grejerna köra på ett eget nät utanför allt annat man har hemma.

Ursprungligen av kenjon:

Måste man köra trådlöst, eller kan man låta nätverkskabeln vara kvar och köra musiken via den (för att minska belastningen i WLAN)?

Om man vill är det inga som helst problem att streama via nätverkskabel! Det fungerar för alla högtalare och även för Raumfeld Connector. Har man en Expand (vår nätverksadapter och valfri tillägsprodukt) så fungerar det inte, men då Expand skapar ett dedicerat trådlöst streamingnätverk påverkar det inte belastningen på det egna trådlösa nätverket.

Hälsningar från Berlin
Felix

Ursprungligen av Raumfeld:

Om man vill är det inga som helst problem att streama via nätverkskabel! Det fungerar för alla högtalare och även för Raumfeld Connector. Har man en Expand (vår nätverksadapter och valfri tillägsprodukt) så fungerar det inte, men då Expand skapar ett dedicerat trådlöst streamingnätverk påverkar det inte belastningen på det egna trådlösa nätverket.

Hälsningar från Berlin
Felix

Tack för svaret Felix! Kul att ni finns här på 99mac

1
Bevaka tråden