Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apples kartor får kollektivtrafik i IOS 9

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples kartor har inte stöd för att visa kollektivtrafik som många konkurrenter. Enligt nya uppgifter kommer det att ändras med IOS 9.

Läs hela artikeln här

Så länge som det bara gäller USA så spelar det inte så stor roll...

Det fanns stöd för lokaltrafik i tidigare versioner av iOS. Förstår inte varför dom tog bort det.

Ursprungligen av Megolon:

Det fanns stöd för lokaltrafik i tidigare versioner av iOS. Förstår inte varför dom tog bort det.

Det var väl när man använde Googles kartor istället för sina egna? Om jag minns rätt.

Ursprungligen av keptang:

Det var väl när man använde Googles kartor istället för sina egna? Om jag minns rätt.

Kommer inte ihåg hur det var för det är så länge sen

Ursprungligen av Megolon:

Det fanns stöd för lokaltrafik i tidigare versioner av iOS. Förstår inte varför dom tog bort det.

Det var när de använde Google Maps, @keptang har rätt. Men jag hoppas att det här betyder att det kommer tillbaka också här i Sverige med IOS 9.

  • Medlem
  • 2015-05-24 23:28
Ursprungligen av Redaktionen:

Apples kartor har inte stöd för att visa kollektivtrafik som många konkurrenter. Enligt nya uppgifter kommer det att ändras med IOS 9.

Läs hela artikeln här

Jag har aldrig riktigt använt apples egna kartor. Finns det någon som gör det? Fördelar mot google maps?

Ursprungligen av Tius:

Jag har aldrig riktigt använt apples egna kartor. Finns det någon som gör det? Fördelar mot google maps?

Använder Apple Maps uppskattningsvis 90% av gångerna när jag behöver guidning.
Fördelen som jag ser det är att Apple Maps drar mycket mindre ström.

  • Medlem
  • 2015-05-24 23:37

Jag använder maps till 99% när jag kör bil. Första gången jag testade apples app var kartorna inte någon höjdare, men förmodar att det blivit bättre. Hur håller sig apple maps till cykel & gång?

Ursprungligen av Tius:

Jag använder maps till 99% när jag kör bil. Första gången jag testade apples app var kartorna inte någon höjdare, men förmodar att det blivit bättre. Hur håller sig apple maps till cykel & gång?

Vet inte har aldrig använt någon av apparna för det.

Ursprungligen av Megolon:

Använder Apple Maps uppskattningsvis 90% av gångerna när jag behöver guidning.
Fördelen som jag ser det är att Apple Maps drar mycket mindre ström.

Gör de? Hur kommer det sig?

Ursprungligen av BlackSmp:

Gör de? Hur kommer det sig?

Ja enligt min erfarenhet efter att ha använt telefonen som GPS i bilen.

Hur? Ja det får du fråga dom som skapat appen om ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-05-25 15:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Gör de? Hur kommer det sig?

Jag kan tänka mig att det beror på att Apple Maps är vektorbaserade, så det blir betydligt mindre data att ladda ner än med bitmap-kartor.

1
Bevaka tråden