Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri glömmer då och då bort vem min fru är...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har reagerat på att Siri är "opålitlig"?

Jag har definerat "min fru" så jag kan skicka meddelanden (m.m) genom att säga "Skicka meddelande till min fru..."

Det fungerar nästan hela tiden men ibland så "glömmer" Siri bort definitionen och påstår att jag har ingen fru. (Vi kan glömma alla skämt kring detta:) Sedan så kan det fungera nästa gång som jag försöker

Är det någon annan som upplever något liknande? Det är svårt att se ett mönster - ibland så fungerar det helt enkelt inte.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2015-05-22 08:01

Jag brukar använda röststyrning väldigt mycket för att ringa telefonsamtal. För några veckor sedan började röststyrningsdamen tala annorlunda, typ nedan (med hittepå-namn).

Tidigare:
– Ringer Kerstin Fikonlöv. Arbete, hem eller mobil?

Nuförtiden:
– Ringer Kerstin Fickonlööv, mobilnummer.

Om det är relaterat till ditt problem vet jag inte, men något har hänt.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-05-22 08:21
Ursprungligen av BlackSmp:

Är det någon som har reagerat på att Siri är "opålitlig"?

Jag har definerat "min fru" så jag kan skicka meddelanden (m.m) genom att säga "Skicka meddelande till min fru..."
.

Har du henne som relaterat namn, menar du?
En möjlig lösning, om än lite tråkig, är ju att i kontaktkortet ge henne smeknamnet "min fru".

Ursprungligen av Måns97:

Har du henne som relaterat namn, menar du?
En möjlig lösning, om än lite tråkig, är ju att i kontaktkortet ge henne smeknamnet "min fru".

Ja, det har jag gjort.

Det går ju att lösa genom att säga hennes namn också men det som jag tycker är konstigt är att det fungerar ibland och ibland inte. Det måste vara något tjafs på serversidan av Siri.

1
Bevaka tråden