Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Autoladdning av iPhone-bilder till 3 molnlagringar. Ovetenskaplig test.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Testade idag att ta 2 bilder med min iPhone 6+ på jobbet och försökte klocka när bilderna var tillgängliga på Flickr, OneDrive och Bilder.
Anslutningen var mestadels Edge, med några enstaka då och då 3G.

1:a Flicker hade dom tillgängliga efter ca 2h
2:a Onedrive efter ca 3,5 h
3:a Bilder, 4h+ och inga bilder än

Liten fingervisning att bilder etc kan ta sin lilla tid att få "säkerhetskopierade" etc om man är ute och utan full 3G/4G.
Inte ofta man har Edge, men det har jag alltid på mitt kontor på jobbet så tur att man har tillgång till WiFi via arbetet.

Edit: Fortfarande inget nytt i Bilder efter 6h varav 45m hemma med WiFi, så antar att iCloud är upptaget av annat just nu då det bara brukar ta någon minut att få in foton tagna med iEnheter hemma. Kanske det är uppdateringarna på gång i Apple-store som ställt till det.

Edit 2: 8h+ Nähepp, Bilder vill inte ha mina senaste bilder verkar det som?

Senast redigerat 2015-05-19 16:28

Det låter långsamt, med Google som jag använder för automatisk uppladdning så tar det några få sekunder/max en minut tills det finns uppladdat, oavsett 3G/4G/WiFi.
Edge var många år sen jag råkade ut för, men det bör inte gå så långsamt ändå.

Ursprungligen av keptang:

Det låter långsamt, med Google som jag använder för automatisk uppladdning så tar det några få sekunder/max en minut tills det finns uppladdat, oavsett 3G/4G/WiFi.
Edge var många år sen jag råkade ut för, men det bör inte gå så långsamt ändå.

Blev också lite förvånad, ska göra om det ute nånstans där jag får bättre än Edge med 2-3 prickar.

Måste varit något annat med nätet då Bilder inte fick in någon av bilderna förrän någon gång efter 21-tiden igår.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-05-20 12:53

Laddas det upp via 3g/4g till Bilder. Är det inte bara så att det är via Wifi? Kan ju ha fel för mig förvisso.

Ursprungligen av wemme:

Laddas det upp via 3g/4g till Bilder. Är det inte bara så att det är via Wifi? Kan ju ha fel för mig förvisso.

Bra fråga, vet ej vad gäller Bilder. Men var hemma ca 14.30 igår då mobilen gick över till WiFi, ändå hade jag inga nya bilder i Bilder förrän efter 21.00 nångång, tog några bilder hemma och skärmdumpar från Watch vid 15-tiden dessutom.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-05-20 13:45

Här fungerar det i princip direkt. Tar jag en bild så synkas dessa ut till enheterna direkt. Bilder är förvisso buggigt ibland och har man haft det igång, stänger booken och öppnar den så an det vara så att man måste stänga ner Bilder och öppna det igen för att man ska se nya bilder. Synken fungerar perfekt även åt andra hållet. Importerar jag en bild till bilder så kommer den på telefonen i princip direkt.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-05-20 13:49

Jag provade faktiskt nu och det typ 3-4 sekunder innan bilden från iPhonen var synkad med bilder. (båda anslutna via wifi)

Ursprungligen av wemme:

Här fungerar det i princip direkt. Tar jag en bild så synkas dessa ut till enheterna direkt. Bilder är förvisso buggigt ibland och har man haft det igång, stänger booken och öppnar den så an det vara så att man måste stänga ner Bilder och öppna det igen för att man ska se nya bilder. Synken fungerar perfekt även åt andra hållet. Importerar jag en bild till bilder så kommer den på telefonen i princip direkt.

Ursprungligen av wemme:

Jag provade faktiskt nu och det typ 3-4 sekunder innan bilden från iPhonen var synkad med bilder. (båda anslutna via wifi)

Japp, så brukar det var för mig med, men inte igår

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-05-20 13:57

Hällt sirap i lightningkontakten igår?

Det står klart och tydligt i inställningarna för bilder i iOS att det uppdateras bara genom Wi-Fi

Ursprungligen av wemme:

Hällt sirap i lightningkontakten igår?

Tydligen

Ursprungligen av Megolon:

Det står klart och tydligt i inställningarna för bilder i iOS att det uppdateras bara genom Wi-Fi

Japp, var lite trött och stressig när jag svarade tidigare så hjärnan nollställde sig

Edit:
Provade igen hemma med WiFi och idag tog det bara några sekunder innan Bilder på Macen hade fått in den.
Ska prova mer med tele-nätet när jag får tillfälle.

Senast redigerat 2015-05-20 18:52
1
Bevaka tråden